Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ang. mat till kycklingar  (läst 1599 gånger)

Erika31

  • Inlägg: 10
Ang. mat till kycklingar
« skrivet: 05 jun-10 kl 22:52 »
Har kycklingar 4 o 5 dagar gamla jag har ännu inte hunnit köpt kyckling foder så de har fått finhackad majs o cous cous, nu hittade jag vetekross o mannagryn i kökslådorna funderade på om det är lämpligt att ge elr sväller det i magen? Vad ger man annars kyckling foder är väl i 25 kg säck, jag har 6 kycklingar!
Bor på gård med sambo o barn, har 2 minishettisar, en liten flock höns o 2 kattor. Drömmer om mera...

betsla

  • Inlägg: 2896
    • Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Ang. mat till kycklingar
« Svar #1 skrivet: 06 jun-10 kl 00:42 »
Jag köpte en säck, 20-25 kg, till mina 4 kycklingar. Den är då slut nu, de är 8-9 veckor gamla. Så de äter mer än man tror!
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

grimbart

  • Inlägg: 4821
  • fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Ang. mat till kycklingar
« Svar #2 skrivet: 06 jun-10 kl 00:53 »
kokt ägg...kokt potatis.. uppblött bröd...
Fjäderfän och kaniner


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

439 gäster, 4 användare (1 dolda)
Madlightz, Lillskiten, Niklas Forsberg

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser