Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vattenmelon  (läst 6350 gånger)

christelle

  • Inlägg: 7772
    • Blekinge
SV: Vattenmelon
« Svar #20 skrivet: 21 sep-14 kl 13:18 »
Trist Christelle! Man kan ju undra om det verkligen är värt ansträngningen att försöka år efter år, men sen blir det vår igen och och då har i alla fall jag glömt bort förra årets misslyckanden.  :)
Ja det är nog egentligen inte värt jobbet, men det var lite småtrevligt att se dem växa och pyssla med dem men som sagt att behöva tillse och vattna dagligen i så många veckor för ingenting....
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Nina K

  • Inlägg: 1032
    • Skåne
SV: Vattenmelon
« Svar #21 skrivet: 21 sep-14 kl 19:59 »
Här har det gått väldigt bra tycker jag. Idag mumsade vi den sista melonen som vägde 3,6kg. Vikterna låg på 500g, 700g, 1,5kg, 2,6kg, 3,2kg, 3,6kg. Plantan var en köpe växt så mins inte om det stod sortnamn på etiketten. Får kolla.

mmeo

  • Inlägg: 667
    • Östergötland
SV: Vattenmelon
« Svar #22 skrivet: 21 sep-14 kl 21:17 »
Vad roligt att det gick så bra. Fick du alla sex melonerna på en enda planta alltså? Det var ju riktigt bra utdelning i så fall!

Nina K

  • Inlägg: 1032
    • Skåne
SV: Vattenmelon
« Svar #23 skrivet: 21 sep-14 kl 22:03 »
Ja, de kommer från samma planta. Tänkte att i år skulle jag föröka igen då vi fått upp båg växthus. Det har växt så det knakar inte bara med meloner utan även tomater och paprika. Det har varit väldigt varm och fuktigt i växthuset som jag tror plantan trivts i. Nästa år blir det nog fler än en planta. 

mmeo

  • Inlägg: 667
    • Östergötland
SV: Vattenmelon
« Svar #24 skrivet: 21 sep-14 kl 22:07 »
Kul att höra, speciellt som jag väntar leverans av ett bågväxthus nu i veckan.  :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

506 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser