Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är det något man absolut INTE ska grodda till höns?  (läst 4121 gånger)

Är det något man absolut INTE ska grodda till höns?
« skrivet: 22 sep-18 kl 10:16 »
Hejsan!
Jag och min nya underbara hönsflock letar tips och har kommit  in på alla länkar och förslag på att grodda :) :)

Ser att man kan grodda det mesta och har även läst om mat man inte ska ge dom?

Så min fråga är helt enkelt:
Är det något man absolut inte ska grodda?
Har olika bönor hemma, röda linser och annat, men just bönor har jag läst att man ska vara försiktig med (råa) så hur är det med groddade?
Skickar med en bild på 2 av damerna :)

Petra Källden

  • Inlägg: 319
SV: Är det något man absolut INTE ska grodda till höns?
« Svar #1 skrivet: 22 sep-18 kl 10:39 »
Hejsan!
Jag och min nya underbara hönsflock letar tips och har kommit  in på alla länkar och förslag på att grodda :) :)

Ser att man kan grodda det mesta och har även läst om mat man inte ska ge dom?

Så min fråga är helt enkelt:
Är det något man absolut inte ska grodda?
Har olika bönor hemma, röda linser och annat, men just bönor har jag läst att man ska vara försiktig med (råa) så hur är det med groddade?
Skickar med en bild på 2 av damerna :)
Röda linser går väl inte att grodda? Nå mungbönor äter de inte iaf inte mina åtminstone. Jag tror de är rätt duktiga på o veta vad de kan o inte kan äta.

Postat med Alternativ.nu´s app


SV: Är det något man absolut INTE ska grodda till höns?
« Svar #2 skrivet: 24 sep-18 kl 13:12 »
Jag har inte groddat överhuvudtaget förut, så det är mycket möjligt att röda linser inte går att grodda.
Läst i flera länkar att höns äter ”allt” och det hade varit trist att ge dom fel saker, men får åka och köpa lite annat.
Tack för svar

 

Petra Källden

  • Inlägg: 319
SV: Är det något man absolut INTE ska grodda till höns?
« Svar #3 skrivet: 24 sep-18 kl 15:10 »
Ja de äter allt möjligt men de verkar rätt medvetna om vad som är bra o inte, prova dig fram. Annars har jag läst nånstans här tror jag att grodda havre ska va en favorit.

Postat med Alternativ.nu´s app



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

358 gäster, 5 användare (1 dolda)
xaelanar, javill, malarmaster, Palle500

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser