Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mathantverkare – se hit! Hur gör ni med….  (läst 7658 gånger)

Monica

  • Inlägg: 535
SV: Mathantverkare – se hit! Hur gör ni med….
« Svar #20 skrivet: 28 nov-13 kl 19:12 »
@gustavbengtsson och Själv är bäste dräng - skärpning  o:)

Håll er till ämnet och håll en respektfull ton mot varandra så ska ni se att det kan bli en intressant diskussion  ;D

Visigot

  • Inlägg: 160
    • Västergötland
SV: Mathantverkare – se hit! Hur gör ni med….
« Svar #21 skrivet: 21 dec-13 kl 17:47 »
Visigot, om di nu har tjafsat färdigt i tråden vill jag tipsa om att kolla sortimentet hos din närmsta snabbgross. Ligger den inom rimligt avstånd kan det vara nog så ekonomiskt, jämfört med att betala frakt till en långtbortbelägen grossist.
Har du lyckats hitta svenskproducerat ekologisk socker? Det har inte jag, fick bara tag på sydamerikanskt rörsocker som var eko ::) .
Ja jisses...
Det är just frakten som blir för dyr på de alternativ jag hittills tittat på. Men jag har precis som du nämner tänkt bege mig till någon grossist i närheten - men har inte hunnit än. Så inget ekosocker än...
"Fantasi är viktigare än kunskap" Albert Einstein

mille

  • Inlägg: 2069
  • Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
SV: Mathantverkare – se hit! Hur gör ni med….
« Svar #22 skrivet: 21 dec-13 kl 18:20 »
Ekologiskt socker kan gå att handla i större säckar (tror att det är 25 kgs) från biodlarföretag t.ex. Biredskapsfabriken i Töreboda, LP:s biodling eller Joel Svenssons vaxfabrik. Nu är det ju iofs inte sockersäsong för biodlingen men till sommaren bör det gå att beställa.

Jag är en liten, liten mathantverkare men köper mina råvaror (det som jag inte odlar eller plockar själv) i vanlig butik.
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

skräptanten

  • Jane of all trades
  • Inlägg: 3924
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
SV: Mathantverkare – se hit! Hur gör ni med….
« Svar #23 skrivet: 26 dec-13 kl 18:03 »
mille, är det svenskproducerat ekosocker då?
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

mille

  • Inlägg: 2069
  • Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
SV: Mathantverkare – se hit! Hur gör ni med….
« Svar #24 skrivet: 26 dec-13 kl 18:56 »
Nej, tyvärr tror jag inte att det finns svenskproducerat.
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

Visigot

  • Inlägg: 160
    • Västergötland
SV: Mathantverkare – se hit! Hur gör ni med….
« Svar #25 skrivet: 29 dec-13 kl 15:26 »
Ekologiskt socker kan gå att handla i större säckar (tror att det är 25 kgs) från biodlarföretag t.ex. Biredskapsfabriken i Töreboda, LP:s biodling eller Joel Svenssons vaxfabrik. Nu är det ju iofs inte sockersäsong för biodlingen men till sommaren bör det gå att beställa.

Jag är en liten, liten mathantverkare men köper mina råvaror (det som jag inte odlar eller plockar själv) i vanlig butik.

Aha, Biredskapsfabriken bor jag ju på lagom avstånd till. Så då kanske jag ska försöka där.
Tack för tipset mille!
"Fantasi är viktigare än kunskap" Albert Einstein

mille

  • Inlägg: 2069
  • Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
SV: Mathantverkare – se hit! Hur gör ni med….
« Svar #26 skrivet: 01 jan-14 kl 13:12 »
Varsågod Visigot! :)
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

Leopold Huber

  • Inlägg: 1
SV: Mathantverkare – se hit! Hur gör ni med….
« Svar #27 skrivet: 18 maj-17 kl 14:11 »
Om du är intresserade av större partier kan överskottspartier.se vara något att kika mer på :)

 

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Mathantverkare – se hit! Hur gör ni med….
« Svar #28 skrivet: 18 maj-17 kl 14:57 »
Om du är intresserade av större partier kan överskottspartier.se vara något att kika mer på :)

Och det säger du inte för att du råkar vara VD för det företaget?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

395 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser