Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Förlimma skinn  (läst 1863 gånger)

Passageraren

  • Inlägg: 0
    • Västergötland
Förlimma skinn
« skrivet: 22 maj-17 kl 14:29 »
Hej! Är det någon här dom har erfarenhet av förlimmning av skinn? Min partner har hållt på med skinn lite grann och kan grunderna, så behöver ingen ingående beskrivning. Men det hon inte vet är om det är möjligt att göra processen på redan behandlat skinn, då hon gjorde det i samband med garvning.

Alltså kan man förlimma skinn från t.ex en gammal skinnjacka?

Tacksam för svar :)

Ingobert

  • Inlägg: 11
    • Jämtland
SV: Förlimma skinn
« Svar #1 skrivet: 06 jun-17 kl 14:37 »
Hej. jag har inte förlimmat garvat läder eller skinn själv utan bara råa, men jag har hört och sett förlimmade skinn som var barkgarvade. det behövs andra temeraturer och kanske ska de förlimmas under en längre tid.
nåt som jag har märkt är att mina skinnvantar som består av barkgarvat renskinn och fettgarvat fårskinn förlimmades när jag höll i en hett trefot. med det gick att mjukgöra om någorlunda. det bästa är att du bara prova, så vet du mer.

lycka till!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

543 gäster, 2 användare (1 dolda)
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser