Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Dalarna Hund sökes  (läst 1184 gånger)

VS

• Voluntary Simplicity
    • Dalarna
Dalarna Hund sökes
« skrivet: 16 apr-18 kl 20:49 »
Hej,

Omplacering hund sökes! Livslångt riktigt naturligt hundliv kan erbjudas!

Enda kravet är att hunden måste vara van vid katter. Katterna är för att bekämpa möss, ett livsviktigt jobb.
Snart kommer höns då kommer rovdjuren att visa intresse. Hundens jobb är att hålla rovdjuren borta eller varna för dem, också ett viktigt jobb. Därför får hunden allt den ger till flocken tillbaka- trygghet, kärlek, lojalitet, utöver mat och omvårdnad en optimal omgivning. Det är bra med olika ras men vilken hund som helst klarar av att skälla, det är allt som behöver här i princip.     
Allt negativt och ont som har hänt i mitt liv har jag orsakat mig själv medan allt gott och positivt har bara kommit av sig själv.

SussiloII

• Småland
SV: Hund sökes
« Svar #1 skrivet: 17 apr-18 kl 10:54 »
Hej VS! Kolla hundarutanhem.se eller Blocket. Där finns många hundar som behöver ett bra hem. Lycka till!

VS

• Voluntary Simplicity
    • Dalarna
« Svar #2 skrivet: 17 apr-18 kl 18:45 »
Tack! Sussilo Den Andre

Men det verkar som den där hundarutanhem vill hellre adoptera sina hundar till Östermalmsfolket, avgift från 6500kr för en senior hund! Blocket håller jag på att kolla, inte lätt där heller! Hund branschen lever i sin egen värld men förhoppningsvis dyker rätt säljare upp snart.
Allt negativt och ont som har hänt i mitt liv har jag orsakat mig själv medan allt gott och positivt har bara kommit av sig själv.

torpjens

• Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
« Svar #3 skrivet: 17 apr-18 kl 21:40 »
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

VS

• Voluntary Simplicity
    • Dalarna
« Svar #4 skrivet: 18 apr-18 kl 18:48 »
Den är en idealisk hund Jens men av allt att döma ägaren Anders kommer inte att släppa taget helt om sin bästa vän bara så där, även om det finns vissa praktiska svårigheter kämpar han i det sista. Här i torpet behövs en bofast general.
I Norberg centrum stötte jag på en alkis som har en hund idag. Jag tog tid och små pratade lite med honom medan massa ide snurrade i mitt huvudet  >:D  Hoppas gärna att det dyker upp en hund snart så att jag inte behöver sjunka så lågt som att lura alkisar :-[       

torpjens

• Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
« Svar #5 skrivet: 18 apr-18 kl 19:15 »
Kolla rassidor. Det är hyfsat vanligt att det ligger omplaceringar ute där. Så fick vi tag i vår första hund.
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

Dela detta:

* Inloggade just nu

126 gäster, 4 användare (2 dolda)
Kronhjorten, Kulkuri

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser