Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skadad vaktel  (läst 1724 gånger)

8zw

  • Inlägg: 433
    • Södermanland
Skadad vaktel
« skrivet: 07 aug-07 kl 22:04 »
Kycklingen som jag släppte ut till de andra imorse låg förut ner och jag tog upp den och upptäckte att den fortfarande andades men hade ögonen stängda och hade blod på huvudet och halsen. Tog in den och la tillbaka den i sitt förra hem och den bara låg på sidan och andades. Försökte hjälpa den att ligga normalt men den trillade bara på sidan igen.
Bästämmde att vänta och se om den skulle blir bättre och den har blivit bättre nu och kan stå och gå och har öppnat ena ögat men är fortfarande rätt svag och andas tungt.
Tror att de andra vaktlarna har hackat på den eller att den själv har flaxat omkring och råkat slå i någonstans men ska vänta och se om den överlever.
Påfågelduvor.

sallyomolly

  • Gäst
Re:Skadad vaktel
« Svar #1 skrivet: 08 aug-07 kl 00:18 »
Vaktlar brukar hoppa hysteriskt upp och ner.

8zw

  • Inlägg: 433
    • Södermanland
Re:Skadad vaktel
« Svar #2 skrivet: 08 aug-07 kl 05:26 »
Ja jag vet det.
Kan nog vart så att den lilla flög omkring och slog i huvudet och vart medvetslös och det var då jag hittade den.
Den lever och går omkring och så men har fortfarande ena ögat stängt men den ser ut att bli bättre iallafall.
Men den låg endå rätt efter med tillväxten och var svag och har fortfarande inte fjädrar på huvudet så som dens syskon och de 1 veckor yngre kycklingarna redan har fått.
Påfågelduvor.

8zw

  • Inlägg: 433
    • Södermanland
Re:Skadad vaktel
« Svar #3 skrivet: 08 aug-07 kl 11:08 »
Den är död nu.
Påfågelduvor.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

404 gäster, 2 användare
tuslus, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser