Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Guldfasaner  (läst 3131 gånger)

Florina

  • Gäst
Guldfasaner
« skrivet: 28 dec-06 kl 22:22 »
Tycker att Guldfasaner el andra sorter är SÅ fina
Någon som har erfarenheter av guldfasaner? Vad kräver de för boende o mat? Är de trevliga?

Tack på förhand :)

Vitryss

  • Gäst
Re:Guldfasaner
« Svar #1 skrivet: 29 dec-06 kl 01:58 »
Besökte en bekant som har såna där. Dom gick i en voljär, jag frågade om han brukade ha dom lösa på sommaren, men det hade han inte för det gick helt inte (dom rymde). Lite läskigt att stänga in fåglar i trånga utrymmen bara för att "ha" dom - bara för att dom är vackra. Å andra sidan har jag akvariefiskar, så det är väl ungefär samma sak.

Florina

  • Gäst
Re:Guldfasaner
« Svar #2 skrivet: 29 dec-06 kl 10:12 »
Ja det hade varit trevligare om fasanerna kunde skrutta omkring lösa på gården såklart.
De kräver säkert stora inhägnande när de måste hållas i fångenskap.
Få fundera på det ::)

Hjortkullen

  • Inlägg: 1
Re:Guldfasaner
« Svar #3 skrivet: 02 jan-07 kl 21:58 »
Hej. Guld fasaner är en mycket trevlig fasan för nybörjare att ha i voljär. Voljären bör vara ca 15 kvadratmeter. Guldfasanen kan vara ute hela året om . Har den ett vindskydd  mot kalla vindar så klarar den sej jättebra.Den bör ha en grövre gren att sitta på undernatten under tak.Under taket bör du ha mat och vattnet till honom.Du är välkommen att se mina fasaner .Har ca 30 olika fasaner.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

426 gäster, 3 användare (1 dolda)
Anders Flix, Sundance

* Forum

* Om tidningen Åter



- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser