Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fästingmedel till mjölkgetter?  (läst 1232 gånger)

Nying

  • Inlägg: 82
Fästingmedel till mjölkgetter?
« skrivet: 25 jun-09 kl 08:33 »
Hej!

Använder ni fästingmedel, är det att rekommendera och i såfall vad? Karens på mjölk? De har ju liksom så mycket päls så det är fullständigt omöjligt att söka igenom varenda kvadratcentimeter...

Blir även getter smittade av Borelia och TBE om de blir bitna av en fästing som bär på det och vilka symtom skall man isåfall hålla utkik efter?

Kram
Maria


 

Get-Eva

  • Inlägg: 146
SV: Fästingmedel till mjölkgetter?
« Svar #1 skrivet: 25 jun-09 kl 20:12 »
Hej,
Jag använder Flusa. Det skall även bita mot fästingar fick jag veta och jag har inte sett några på mina ännu iallafall, trots att vi har massor av fästingar här.
Flusa har heller ingen karens när det gäller mjölk.
Nybliven get"bonde", med en gammal gård under upprustning. Bygger ett litet gårdsmejeri, hoppas på att öppna nästa sommar. 47 getter, 3 hundar, 3 katter och en snäll gubbe som fixar det mesta.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

572 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser