Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bästa boken om höns??  (läst 2808 gånger)

anna__panna

  • Inlägg: 2
    • Småland
Bästa boken om höns??
« skrivet: 01 jul-11 kl 07:28 »
Jag har tänkt skaffa höns och vill veta vilken bok ni tycker är ett måste i bokhyllan!

betsla

  • Inlägg: 2896
    • Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Bästa boken om höns??
« Svar #1 skrivet: 01 jul-11 kl 15:06 »
Den här tycker åtminstone jag är kalasbra: http://www.bokus.com/bok/9789127354630/hons-raser-skotsel-uppfodning/
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Snickarn

  • Inlägg: 1290
  • One does not need destination to have direction
    • Dalarna
    • Att leva det levande livet
SV: Bästa boken om höns??
« Svar #2 skrivet: 09 jul-11 kl 20:45 »
Och jag håller med föregående talare. Där står verkligen allt! om höns :)
//Snickarn
Har pluggat ekologisk odling i Skattungbyn,Byggt om en husvagn till permanent boende. Pluggat Hållbar Utveckling på CEMUS - Centrum för miljö och utvecklingsstudier. Pluggar Permakultur, och bor, i skattungbyn. Bor i en liten vagn.
http://attlevadetlevandelivet.wordpress.com/


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

473 gäster, 1 användare
Hans Hultén

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser