Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dosering av axilur till katt  (läst 2218 gånger)

alfredsson

  • Inlägg: 142
    • Västergötland
Dosering av axilur till katt
« skrivet: 22 sep-14 kl 20:26 »
Battre att overdosera an underdosera?
Har axilur 250 mg, en av katterna har mask och man skall tydligen ta 1/2 tablett per 2 1/2 kilo kroppsvikt.
Valdigt osaker vad hon vager (Vagen har for stor felmarginal)
TROR att hon vager narmare 2 1/2 an 5 kilo.
Hon ar 3 ar och bara avmaskad 3 ggr aven om hon ar utekatt.

Nina W

  • Inlägg: 4003
    • Värmland
SV: Dosering av axilur till katt
« Svar #1 skrivet: 23 sep-14 kl 11:00 »
Då jag ska väga min katt så väger jag först mig själv och sedan tar jag henne i famnen och ställer mig på vågen. Det är en digitalvåg så det är lätt att räkna ut vad hon väger. Ett annat sätt är att stoppa in katten i transportburen och ställa den på hushållsvågen. En medelstor, slank, vuxen honkatt väger ca 3 kg. Jag har använt axilur och då har jag tänkt att katten väger i alla fall inte mycket mer än 2 1/2 och tagit den dosen och det har gått bra. 

aralia

  • Inlägg: 52
    • Södermanland
SV: Dosering av axilur till katt
« Svar #2 skrivet: 07 dec-14 kl 11:15 »
Var noga med doseringen. Jag hade en gammal liten underbar kattdam, hon hade väldiga problem spolmask. Jag var tvungen att ge henne Axilur flera gånger. Någonting blev fel när jag gav henne Axilur, hon började krampa. Hon klarade sig men hemskt att titta på och inte kunna göra någonting.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

519 gäster, 4 användare (2 dolda)
hatte, Mikael Svensson

* Forum

* Om tidningen Åter



- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser