Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  baggbyte  (läst 1029 gånger)

LnKarlsson

  • Inlägg: 84
    • Uppland
    • Äskelunda gård
baggbyte
« skrivet: 03 aug-07 kl 21:01 »
Hejsan, tänkte kolla om det finns några här med ryafår?

Vi söker nämligen efter en bagge vi kan byta mot våran egen som nu inte kan betäcka de lamm som föddes i år.

Vi byter alltså tillbaka bagge efter betäckningen.
Baggen får gärna vara svart men absolut inget måste  ::)

Bos Maria

  • Inlägg: 199
  • Livet är allt för kort för att slarvas bort!
    • Dalarna
Re:baggbyte
« Svar #1 skrivet: 03 aug-07 kl 22:30 »
Hej!

Jag har inga Ryafår själv, men jag har en granne som har det. Jag kan kolla hur hon har det med baggar. Inom vilket avstånd ska baggen finnas?

/Mia
Djurälskare med djur  hemma och på jobbet. Sedan så har jag ju också en underbar make och två busiga barn :)

LnKarlsson

  • Inlägg: 84
    • Uppland
    • Äskelunda gård
Re:baggbyte
« Svar #2 skrivet: 04 aug-07 kl 23:04 »
okej, vad snällt :)

jag bor i uppsala så det vore ju en fördel om den finns runomkring. Såg att du bor i dalarna, det kanske skulle fungera.


Bos Maria

  • Inlägg: 199
  • Livet är allt för kort för att slarvas bort!
    • Dalarna
Re:baggbyte
« Svar #3 skrivet: 11 aug-07 kl 21:49 »
Ville bara skriva att jag inte glömt bort dig. Damen som har fåren har varit svår att få tag på. Hon är bra på att prata i telefonen så oftast är det upptaget. Men jag återkommer bara jag fått tag på henne  ;)
Djurälskare med djur  hemma och på jobbet. Sedan så har jag ju också en underbar make och två busiga barn :)

LnKarlsson

  • Inlägg: 84
    • Uppland
    • Äskelunda gård
Re:baggbyte
« Svar #4 skrivet: 11 aug-07 kl 23:48 »
haha , OK.
Blev lite fundersam en stund  :-[

känner igen den sortens damer  ;) tack för uppdateringen  :D


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

591 gäster, 5 användare (1 dolda)
von tratt, simon.arvestrand, DaisyMalone, Nina W

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser