Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:   Duvhök  (läst 841 gånger)

Jonte76

  • Inlägg: 219
    • -
Duvhök
« skrivet: 06 okt-12 kl 12:17 »
   Hade besök av Duvhök inne i min som jag trodde säkra hönsgård , nertill hårt spänt gunnebo nät längre upp spänt kyckling nät , o hela voljären täckt med Hönsnät .. o där uppe på taket har den troligtvis gått omkring på tacket så det blivit nåt trasigt i najtrådarna o sen krypit in :( lyckligtvis bara 1 tupp men tråkigt

LasseDalom

  • Inlägg: 1025
    • -
SV: Duvhök
« Svar #1 skrivet: 13 okt-12 kl 19:54 »
Det är ganska enkelt att hitta vart den har kommit in. Konstigt att den gett sig in i en så liten springa. Såg duvhöken på min hönsgård för några veckor sedan men den tvkade bra länge trots att hålet i nätettaket säker är 1 m. Det där tätar du nog ganska snabbt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

549 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser