Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hjälp trött på rågsikt tid ev tråd  (läst 1177 gånger)

takfönster

  • Inlägg: 172
  • Blanda ätbart med mångfald och lugn
    • Västergötland
hjälp trött på rågsikt tid ev tråd
« skrivet: 10 dec-12 kl 12:06 »
Få gärna vara gulliga o tippsa om recept ;) Ska baka två sorters bröd 4-6 limpor eller frallor okänt antal.

Med jäst eller bakpulver. Får ta max 2 tim att göra per bröd.

Bröd 1: så fiber rikt som möjligt utan hela korn eller frön och frukt o grönt men morot är ok. Ska vara iaf lite vetemjöl i och ha olja och honung.

Bröd 2: får vara lite blandat men helst  max 4sorters mjöl samma gäller bröd 1. Morot och ris är ok. Även pumpa frön solrosfrön linfrö hobung olja russin. Vetemjöl i och gärna fibrer utöver det.

Ska baka på tors o ont om pengar. Använder form till 2 limpor. Löst till 3 limpor eller frallor. Smörja form me marg/olja och havregryn eller knäckebröd smulor mjöl ok.

Har detta hemma: solrosfrö, pumpa frö linfrö olja marg honung morot ris 2ägg lite fullkornshavregryn lite vetemjöl lite rågsikt mjölkpulver o knäckebröd hemma.

Kan ni komma på några sorter som passar?  Och där jag ej behöver köpa till för mycket ingredienser.
Tänker om behov göra detta till min bröd tråd då jag är hyffsat oerf. Bara bakat rågsiktsbröd tunnbröd vetefrallor och äckliga scones förut.

Mjöl sorterna i recepten får gärna stämma med varann. Lovat bort brödet så lite bråttom. Får gärna va gulliga o komma med tipps? Alla ingredienser måste ju inte ingå och några är ok att köpa hem. 
Nybörjare med odling i hallen utan fönster. Skriver från mob plus dålig på stavning. Bara en förvarning ;) Odling pausad pga flytt. Då blir det fönster och balkong odling i norr läge utan takfönster ;)

Uppdatering typ 10år senare. Har fortfarande takfönster men nu villa trädgård att odla i :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

733 gäster, 2 användare (1 dolda)
Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser