Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Årrenjarkas gammelskog!  (läst 8135 gånger)

Retardo

  • Inlägg: 45
Årrenjarkas gammelskog!
« skrivet: 16 jul-05 kl 19:41 »
Nu har vi bara månaden ut att klicka massvis på http://www.ettklickforskogen.se/ för att rädda Årrenjarkas gammelskog innan pappersfabrikföretagarna asfalterar skiten och använder virket till att trycka gulligt skithuspapper och mer reklam än någon orkar läsa. Så se nu till att klicka varje dag och uppmana era vänner och bekanta att tokklicka månaden ut. extra bra är det om man går i skolan och har tillgång till datasalar där man kan göra flera tryck.

Tryck tills pekfingret blöder!  :)
The creatures outside looked from pig to man, and from man to pig, and from pig to man again; but already it was impossible to say which was which.

myggholken

  • Inlägg: 48
  • www.myggholkenjokkmokk.se
    • Lappland
    • myggholken
Re:Årrenjarkas gammelskog!
« Svar #1 skrivet: 16 jul-05 kl 21:57 »
Tack Retardo
Det är bara drygt ett år sedan som skogen i Pakkotjokko började avverkas trots massiva protester. Nu , ett år senare erkänner alla inblandade hur fel det vara att avverka. Ändock så dömdes aktivisterna till dagsböter.
Årrenjarka står nu på tur. Gör allt ni kan för att rädda våra skogar.  Klicka på för allt vad ni är värda. Nu måste det  bli ett slut på kalhyggen och uppdämda vattenfall!!!!!
elizabeth

Retardo

  • Inlägg: 45
Re:Årrenjarkas gammelskog!
« Svar #2 skrivet: 16 jul-05 kl 22:09 »
Det är bara drygt ett år sedan som skogen i Pakkotjokko började avverkas trots massiva protester. Nu , ett år senare erkänner alla inblandade hur fel det vara att avverka. Ändock så dömdes aktivisterna till dagsböter.

Jag blir både  :'( och  >:( när jag läser det där. Det enda som betyder något för dom där människorna är hur mycket pengar det går att tjäna nu. Vad som händer imorgon är det ingen av dom som bryr sig om.

Jag köpte 5 tallar idag.  :)
The creatures outside looked from pig to man, and from man to pig, and from pig to man again; but already it was impossible to say which was which.

myggholken

  • Inlägg: 48
  • www.myggholkenjokkmokk.se
    • Lappland
    • myggholken
Re:Årrenjarkas gammelskog!
« Svar #3 skrivet: 16 jul-05 kl 22:32 »
Nej, tyvärr så är det enbart pengarna som styr. Allt går igen. När vattenfallen skulle dämmas upp fick hela byar med folk tvångsförflyttas för att deras marker skulle ligga under vatten. Ett av Sveriges vackraste vattenfall  försvann och renbeten gick förlorade. Nu skall skogen utarmas helt. Djuren har snart ingen naturlig plats att vara på. De drivs in mot samhällen med allt vad det innebär. Pengar är inget värda när vi inte har naturen kvar att leva i och av. Tänk om mänskligheten kunde förstå det i tid. Snart för sent!
« Senast ändrad: 16 jul-05 kl 22:35 av myggholken »
elizabeth

Retardo

  • Inlägg: 45
Re:Årrenjarkas gammelskog!
« Svar #4 skrivet: 16 jul-05 kl 22:41 »
Tänk om mänskligheten kunde förstå det i tid. Snart för sent!

Ibland så tror jag att det redan är försent, människan kommer nog inte att lära sig i tid så att säga. Så länge pengar och makt styr så kommer vansinnet att fortsätta. Därmed inte sagt att man ska ge upp med att kämpa!
The creatures outside looked from pig to man, and from man to pig, and from pig to man again; but already it was impossible to say which was which.

Retardo

  • Inlägg: 45
Re:Årrenjarkas gammelskog!
« Svar #5 skrivet: 23 jul-05 kl 11:47 »
Rädda Årrenjarkas gammelskog!
Nu är det bara 8 dagar kvar...


http://www.ettklickforskogen.se/



The creatures outside looked from pig to man, and from man to pig, and from pig to man again; but already it was impossible to say which was which.

Alma

  • Inlägg: 124
    • Västergötland
Re:Årrenjarkas gammelskog!
« Svar #6 skrivet: 23 jul-05 kl 19:55 »
Perfekt! Nu har jag köpt björkar och tall till några brudpar, skönt att slippa köpa en massa annat oanvändbart tjafs som de kanske inte ens skulle gilla... För alla borde väl bli glada för träd hoppas jag?
Jag ska lära mig allt!

Retardo

  • Inlägg: 45
Re:Årrenjarkas gammelskog!
« Svar #7 skrivet: 23 jul-05 kl 20:06 »
För alla borde väl bli glada för träd hoppas jag?

Klart att alla blir glada om dom får träd!  :) Inte finns det väl människor som inte blir glada om dom får träd!?!  :D
The creatures outside looked from pig to man, and from man to pig, and from pig to man again; but already it was impossible to say which was which.

Erédian

  • Inlägg: 27
    • -
Re:Årrenjarkas gammelskog!
« Svar #8 skrivet: 24 jul-05 kl 02:41 »
Tips till alla: Gör http://www.ettklickforskogen.se/ till startsida i webbläsaren.

Alma

  • Inlägg: 124
    • Västergötland
Re:Årrenjarkas gammelskog!
« Svar #9 skrivet: 24 jul-05 kl 18:02 »
Klart att alla blir glada om dom får träd!  :) Inte finns det väl människor som inte blir glada om dom får träd!?!  :D


Förhoppningsvis inte, men folk brukar ju vilja ha hårda stora paket...lite mer spännande kanske. Fast vill de ha en upplevelse så kanske får de väl åka iväg och klättra lite.
Jag ska lära mig allt!

asfaltsbarn

  • Gäst
Re:Årrenjarkas gammelskog!
« Svar #10 skrivet: 24 jul-05 kl 20:31 »
Att skogen försvinner beror i första hand på vanliga människors livsstil. Det är medelsvensson som konsumerar mer appaer än den behöver, som splar ner färg i toaletten, som tar bilen istället för för cykeln, som äter biffkor istället för vilt och vegetariskt, som hellre köper billig  ful-el från Polen än... ja vaddå? Vattenkraft? Kärnkraft? Cykelkraft? Det finns knappt någon verkligt miljövänlig el.

Låt oss surfa mindre, och träffas lajv istället. Släng ut TV, dator och allt som står på stand-by - ännu hellre!

Kram (A)

(Ska bara gå och kolla på sporten)

fReAkOuT

  • Gäst
Re:Årrenjarkas gammelskog!
« Svar #11 skrivet: 25 jul-05 kl 02:13 »
lol...den här världen har blivit helt vansinnig...ibland blir jag så  >:( >:( >:( >:(...vem eller vilka ligger bakom iden om att averka skogen...nån som vet vilket eller vilka företag det handlar om...såna som du och jag (alla som läser det här har en dator eller hur) är alldeles för beorende av våra små leksaker för att det ska bli nån större ändring...vi måste begränsa tillgången...
« Senast ändrad: 25 jul-05 kl 02:17 av fReAkOuT »

Rakel

  • Inlägg: 152
    • Gotland
Re:Årrenjarkas gammelskog!
« Svar #12 skrivet: 25 jul-05 kl 14:15 »
Skänk lite pengar oxå! =) =)

Vad vill ni lägga en hundralapp på? Tänk efter. Att ge pengarna till stiftelsen så att skogen kan stå kvar i framtiden för oss och våra barn och efterkommande människor och djur - är det inte värt annan prioritering i kassan? =) =)





Nu är vi så himla nära!
Bara 23 000 kr kvar! Det har gått från 75 000 till nuvarande summa på bara fyra dagar (ungefär). Låt det gå i samma stil till 31 juli!


Rädda skogen!



Peace out! ;D

myggholken

  • Inlägg: 48
  • www.myggholkenjokkmokk.se
    • Lappland
    • myggholken
Re:Årrenjarkas gammelskog!
« Svar #13 skrivet: 25 jul-05 kl 14:32 »
Måste bara få säga det....att vi som bor här uppe invid Årrenjarka gammelskog känner oss mycket nära målet nu....Hoppas vi inte känner fel. Vill samtidigt skicka ett stort TACK till alla som engagerar sig. Välkomna upp på en skogspromenad...
elizabeth

Rakel

  • Inlägg: 152
    • Gotland
Re:Årrenjarkas gammelskog!
« Svar #14 skrivet: 25 jul-05 kl 14:42 »
Åh.. =) måste vara härligt att bo så nära en sådan speciell skog! Finns det bilder å sånt någonstans som man kan få kika på? =) =)

Retardo

  • Inlägg: 45
Re:Årrenjarkas gammelskog!
« Svar #15 skrivet: 25 jul-05 kl 15:00 »
Välkomna upp på en skogspromenad...

Jag funderar på att åka upp nästa sommar å krama "mina" 5 tallar.  :)

Önskar att jag hade råd att lägga mer pengar, men arbetslöshet och sjukskrivning är dessvärre inget man blir rik på.  :D
The creatures outside looked from pig to man, and from man to pig, and from pig to man again; but already it was impossible to say which was which.

Rakel

  • Inlägg: 152
    • Gotland
Re:Årrenjarkas gammelskog!
« Svar #16 skrivet: 26 jul-05 kl 12:24 »
FRÅN 23000 till 11000 kr kvar på ett dygn! Det är otroligt!
Kampen fortsätter - nu får vi inte förlora!

Jag ska sätta in en tusing ikväll. ;D







Rock on fellas!
Kärlek&kramar/Ingrid

Retardo

  • Inlägg: 45
Re:Årrenjarkas gammelskog!
« Svar #17 skrivet: 26 jul-05 kl 12:26 »
FRÅN 23000 till 11000 kr kvar på ett dygn! Det är otroligt!

Fantastiskt!  :D
The creatures outside looked from pig to man, and from man to pig, and from pig to man again; but already it was impossible to say which was which.

asfaltsbarn

  • Gäst
Re:Årrenjarkas gammelskog!
« Svar #18 skrivet: 26 jul-05 kl 13:10 »
Jag mejlade ALLA och beordrade dem att klicka. Det känns som om halva alternativ.nu gjorde samma sak. Önskar jag hade pengar att skänka...

Rakel

  • Inlägg: 152
    • Gotland
Re:Årrenjarkas gammelskog!
« Svar #19 skrivet: 26 jul-05 kl 14:58 »
Jag mejlade ALLA och beordrade dem att klicka. Det känns som om halva alternativ.nu gjorde samma sak. Önskar jag hade pengar att skänka...

Åh.. kamp! =) =)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

450 gäster, 4 användare (2 dolda)
Melem, Emil i backen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser