Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  gråsparv  (läst 2252 gånger)

hanzzon

  • Inlägg: 209
  • Livet på ett torp
    • Västmanland
    • Sadelmakarns Torp
gråsparv
« skrivet: 07 aug-04 kl 17:26 »
hej
jag ville bara dela med mig av min solskenshistoria angående omhändertagna gråsparvsungar.
jag jobbar på ett bostadsföretag i sala. vi fick in en anmälan om att det fanns fågelungar under tegelpannorna hos en hyresgäst, & jag skulle ta bort dem därifrån. djurvän som man självklart är, så kunde jag inte bara flytta på boet, (föräldrarna hade inte godtagit denna flytt) utan bestämde mig för att adoptera dessa dunbollar.
jag matade de tre ungarna med kattmat både dag & natt.
en av ungarna dog redan första dygnet. troligtvis av chocken.
men de andra två har klarat sig utmärkt & bor numer med våra vaktlar, som fick ta över föräldrarollen. vi har släppt ut dem vid flera tillfällen, men de har hela tiden återkommit till voljärerna för att umgås med sina bästa vänner. vi ska slussa ut dem med tiden, så att de får leva som vanliga småfåglar.
känns väldigt bra att ha lyckats med detta. särskilt pga att det var gråsparvar, som inte är helt vanliga numera i våra trädgårdar.
mvh
mats


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

476 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser