Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Felläge som inte går att rätta till ?????  (läst 2291 gånger)

hönsmamman Jill

  • Inlägg: 53
    • Västerbotten
    • www.foxhunters-kennel.se
Felläge som inte går att rätta till ?????
« skrivet: 06 mar-17 kl 10:39 »
Om du har en tacka som har ett besvärligt felläge och inte går att rätta till,
vad skulle du göra då??  ??? :-\
Har ett glatt gäng Hedemorahöns, 6st tackor och Bäärtil Bagge. 4 st Jack Russell Terrier, 1 st Hamiltonstövare och sist men absolut inte minst 1 st American Foxhound.
Bor på landet i Västerbotten och storm trivs med livet och djuren.

skogaliten

  • Inlägg: 1288
    • -
SV: Felläge som inte går att rätta till ?????
« Svar #1 skrivet: 06 mar-17 kl 11:34 »
Det är väldigt få fellägen "som inte går att rätta till", snarare så är det nog så att att jag, som väldigt sällan har fellägen och därför inte får träna, kanske inte kan rätta felläget tillräckligt snabbt.

Men det finns flera lösningar:
 
* ta hem en veterinär som är bättre än mig på rätta fellägen (första valet)

* Be någon bekant som har en stor besättning och gedigen erfarenhet av fellägesrättning att komma och hjälpa till (andra valet)

* Låt en kunnig (veterinär eller bekant) stötta mig på telefon (headset) medan jag försöker en gång till själv

* Be veterinären (som ju redan är på plats, se punkt 1) att försöka med ett kejsarsnitt, så att både tacka och lamm överlever

* avliva tackan, och ta ut de förhoppningsvis levande lammen och ge dem råmjölk och föda upp dem på lammnäring.

Avliva kommer alltid sist, finns det liv så finns det hopp.

Men allra först så har jag passet på att gå lamningskurs för att lära mig mera, och se till att skaffa kompisar som kan stödja.

Vilket är syftet med frågan?

hönsmamman Jill

  • Inlägg: 53
    • Västerbotten
    • www.foxhunters-kennel.se
SV: Felläge som inte går att rätta till ?????
« Svar #2 skrivet: 20 mar-17 kl 09:56 »
Vill mest veta vad man får göra och inte.
 (:)
Har ett glatt gäng Hedemorahöns, 6st tackor och Bäärtil Bagge. 4 st Jack Russell Terrier, 1 st Hamiltonstövare och sist men absolut inte minst 1 st American Foxhound.
Bor på landet i Västerbotten och storm trivs med livet och djuren.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

305 gäster, 2 användare
Galaxie, xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser