Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  sommarkurs i drejning?  (läst 2841 gånger)

Månvind

  • Gäst
sommarkurs i drejning?
« skrivet: 29 mar-07 kl 18:51 »
Hej!
Är det nån som känner till någon bra kortkurs i drejning? Gärna under sommarhalvåret.....


rebec

  • Inlägg: 49
Re:sommarkurs i drejning?
« Svar #1 skrivet: 30 mar-07 kl 07:59 »
hej,
- känner inte till någon såhär på rak arm men är själv intresserad av detsamma. har gått kurser förut, på ABF Göteborg (bra!), som även har "sommarkurs" i juni tror jag, en vecka (men då är det alltsp här i stan, i Göteborg) - tänker du dig på någon speviell ort eller så? eller med någon speciell inriktning (raku osv..)? om inte annat så kan man kolla folkhögskolornas sommarkurser, de erbjuder en hel del keramikkurser..

- för min egen del skulle jag gärna hitta något ganska så "opretentiöst"... med själva skapande-grejen i fokus, så att säga.

alltså: jag är också öppen på tips och förslag...!
- hjärtat är inte en konjunktur -

Våmhuskullan

  • Inlägg: 1518
    • -
Re:sommarkurs i drejning?
« Svar #2 skrivet: 02 apr-07 kl 19:28 »
mora folkhögskola har en kort sommarkurs i keramik och där kan du lära dig dreja.

Rus

  • Inlägg: 11
Re:sommarkurs i drejning?
« Svar #3 skrivet: 05 apr-07 kl 15:45 »
Sök på sommarkurser i drejning på folkhögskolornas hemsida. Kvaliten beror ju för det mesta på läraren.

Krukmakaren

  • Inlägg: 13
  • Handen, Anden och Tanken
    • Västmanland
    • Kopparbergs Krukmakeri
Re:sommarkurs i drejning?
« Svar #4 skrivet: 26 maj-07 kl 20:40 »
www.kopparbergskrukmakeri.se   Skicka intresse anmälan till Peter, och berätta lite om dig själv och vad du vill prova på.  Boende finns i anslutning till verkstaden och det kommer inte att kosta skjortan...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

309 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser