Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker sparrisfrön, kan byta mot lite allt möjligt  (läst 3035 gånger)

LenaWB

  • Inlägg: 74
    • Uppland
Söker sparrisfrön, kan byta mot lite allt möjligt
« skrivet: 06 sep-12 kl 18:06 »
Vårens frösådd av sparris gick över all förväntan så jag har tänkt mig utöka nästa vår, men vill inte gynna fröfirmorna  med ruggiga pengar för typ 6 fröer. Har du han- och honplantor så kanske du har fullt av röd-orange bär just nu? Vi kanske kan byta mot något
du tycker är intressant. Har en rätt välfylld frölåda, mest blombart men en del ätbart oxå. Hör av dig!
Odlar själen och allt möjligt annat på tomten o odlingslotten i Spånga, samt på fritidsstället i Roslagen.  Älskar skog o mark, vovven o ja är perversa på att plocka svamp. Gjuter betongföremål, kardar o försöker spinna ull - har inte riktigt tid att jobba men vad göra...

Eko-Trädgård

  • Inlägg: 1457
  • Frukta inte - Ät frukt - Frukt är livet ( Di Leva)
    • Västerbotten
    • eko-trädgård
SV: Söker sparrisfrön, kan byta mot lite allt möjligt
« Svar #1 skrivet: 07 nov-12 kl 07:27 »
hej,

till våren kommer jag att kunna sälja 4 åriga plantor av sparris, dvs väldigt stora rotsystem som ge ett litet skörd planterings året.

mvh

Jonathan
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com
webbshopp www.ekotradgard.tictail.com

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Söker sparrisfrön, kan byta mot lite allt möjligt
« Svar #2 skrivet: 07 nov-12 kl 14:15 »
22 kr för 75 st frön är väl ändå ett överkomligt pris? Söker man bland Europeiska frösäljare så kan man säkert finna ännu billigare.

http://www.impecta.se/sv/artiklar/sparris.html

Eva o Getterna

  • Inlägg: 441
    • Uppland
SV: Söker sparrisfrön, kan byta mot lite allt möjligt
« Svar #3 skrivet: 09 nov-12 kl 13:15 »
Oranga bär har jag och i roslagen bor jag. Hur tar man frö av sparris? Dom står nu ute i kylan. Berätta hur jag gör så kan du få frö.
Lapgetter och höns Gott o blandat, Hedemora o Stor Brahma

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Söker sparrisfrön, kan byta mot lite allt möjligt
« Svar #4 skrivet: 09 nov-12 kl 15:50 »
Man planterar bara de röda bären (som inte bör ätas)

http://www.ehow.com/video_4427545_collecting-seeds-growing-asparagus.html

ElinorE

  • Inlägg: 261
    • Västergötland
SV: Söker sparrisfrön, kan byta mot lite allt möjligt
« Svar #5 skrivet: 24 feb-14 kl 12:37 »
Om du fortfarande är intresserad så har jag sparrisfrön. Hittade dem i ett trädgårdsland nära Skara, ingen aning vilken sort det är men det var stora fina "buskar". Bären sitter fortfarande kvar på kvistarna jag plockade och har skrumpnat ihop. Har själv satt en del frön som kommit upp.
Being happy doesn´t mean that everything is perfect...
It just mean you´ve found the right medication.

MissT

  • Inlägg: 596
    • Västergötland
SV: Söker sparrisfrön, kan byta mot lite allt möjligt
« Svar #6 skrivet: 24 feb-14 kl 13:22 »
Hej,
Om du har gott om frön så skulle jag gärna vilja ha lite. Sådde visserligen sparris förra året, men det är ju kul med fler sorter. Jag kan byta med olika chili, ovanliga tomater, kokbönor, m.m. allt möjligt. Har en hel kasse med olika fröer.

 

ElinorE

  • Inlägg: 261
    • Västergötland
SV: Söker sparrisfrön, kan byta mot lite allt möjligt
« Svar #7 skrivet: 24 feb-14 kl 20:33 »
MissT: Skickat PM till dig med min adress. Skicka mig din så kommer det lite frön på posten. :)
Being happy doesn´t mean that everything is perfect...
It just mean you´ve found the right medication.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

751 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser