Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ett par veckor i Sthlms-området  (läst 492 gånger)

Sampa

  • Inlägg: 6
    • Dalarna
Ett par veckor i Sthlms-området
« skrivet: 06 dec-23 kl 14:20 »
Hej!

Gav upp allt i Sverige för att ge mig iväg på en resa där tanken var att överleva genom att improvisera mig fram, utmana rädslor, testa nya vägar mm. Fick vända hem efter en misshandel där jag ingrep för en utsatt oskyldig person. Var alltså för dyrt med vård där.

Gjorde en mindre operation igår och vill gärna hänga kvar i Stockholms-trakten ca 2 veckor (utifall komplikationer uppstår). Har endast 1600 kr på fickan. Kan försöka mitt bästa med utbyte av arbetsinsats, alternativt om jag hittar ett jobb i närheten och kan bidra med pengar framöver. Är dock beroende av kollektivtrafiken.

Hade lite andra planer; ett annat boende, couchsurfing, men det gick inte riktigt som tänkt. Mitt alternativ annars är sovsäck i vindskydd och det är lite kyligt ute. Har råd med vandrarhem ett par dar men sen tar pengarna slut.

Får inga notiser på meddelanden här, så skicka helst sms/ring mig på 0722 01 58 39, eller maila på samuel.eliasson@hotmail.com. Har också WhatsApp och Telegram. Vi kan även träffas över en kopp kaffe och stämma av om det skulle funka.

Vänligen,
Samuel
 
« Senast ändrad: 06 dec-23 kl 14:31 av Sampa »

Sampa

  • Inlägg: 6
    • Dalarna
SV: Ett par veckor i Sthlms-området
« Svar #1 skrivet: 28 dec-23 kl 19:42 »
Uppdatering:

- Inte helt nöjd med vården jag fått, osäker dock om jag söker vidare i Sverige eller utomlands. Har ett tillfälligt boende i Sthlm tills på lördag. Kommer troligtvis vilja stanna i Sverige några dar till i a f.

- Delvis sovit utomhus i ett vindskydd. Inte helt lätt men överlevt.

- Såg en vägglus i min ryggsäck (flera veckor sedan); oklart var den kom ifrån, möjligtvis från att ha haft väskan öppen nära andras bagage. Det var dock enda tecknet. Har annars antingen slängt eller tvättat/torktumlat/värmebehandlat alla mina tillhörigheter. Tycker det kan vara schysst att nämna även om allt ser ok ut nu, ta på trä.

- Öppen för förslag/tips : )


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

385 gäster, 3 användare
RickardR, Berberis, ekont22

* Forum

* Om tidningen Åter



-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser