collapse
Nyhet: nu finns det en lokal tavla för kontakter, samarbeten och aktiviteter i ditt landskap. Ni som startat trådar med lokal anknytning på denna tavla: flytta dem gärna till passande landskapstavla.

Författare Ämne: Kollektiv på Tjörn i finaste huset, från 10:e augusti!  (läst 179 gånger)

Utloggad electric_boogie

• Forumstammis
  • Antal inlägg: 101
Jag vet att detta är nära inpå, och har hittills inte fått så många svar på den andra annonsen jag lade upp... men iaf...

Jag har fått ett erbjudande om att hyra ett grymt fint hus på Tjörn.

Stor fin villa på 130 kvm. 3 sovrum, ett stort vardagsrum, tv-rum, stor inglasad veranda, stor fin trädgård (med en liten pool, dock utan vatten...) Kakelugn, stort fint kök. Alla bekvämligheter såsom diskmaskin, tvättmaskin, osv.

Hyran ligger på 5000 kr i  månaden, plus el och uppvärmning, som tydligen går på runt 1500 i månaden. Så säg 7000 totalt i månaden. Delat på 3 blir det endast 2300 var.

Jag flyttar till Tjörn för att studera på Billströmska Folkhögskolan. Söker nu två personer (ev. tre, man kan nog skärma av en sovhörna uppe i allrummet också om någon inte har lika stort behov av stänga en dörr om sig) som är intresserade av att bo i huset från runt 9-10:e augusti tills slutet av maj/början av juni nästa år.

Kontakta mig omgående om det låter intressant! Jag kommer ta med mina två katter så du måste gilla djur. :)

Har bara några dagar på mig att bestämma mig, så det blir snabba puckar isåfall! Om intresse finns så får vi tala i telefon och ses innan förstås...

Här ligger det: http://maps.google.se/maps?f=q&source=s_q&hl=sv&geocode=&q=T%C3%A5d%C3%A5s+G%C3%A5rd,+Tj%C3%B6rn&sll=61.606396,21.225586&sspn=19.640961,56.513672&ie=UTF8&hq=&hnear=T%C3%A5d%C3%A5s+G%C3%A5rd,+Tj%C3%B6rn,+V%C3%A4stra+G%C3%B6talands+L%C3%A4n&ll=58.036007,11.57444&spn=0.021128,0.055189&z=14&iwloc=A

Utloggad trolltyra

• Forummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 34
    • Gansai's myspace
SV: Kollektiv på Tjörn i finaste huset, från 10:e augusti!
« Svar #1 skrivet: 01 aug-10 kl 16:26 »
För att hjälpa till med en liten knuff kan ju nämnas att Tjörn har ca 7 ekoogiska gårdar där man kan köpa varor på och Tjörn ligger på ett inte så stort avstånd från Göteborg är ju heller inte helt fel!
Fint landskap och nära havet!
Live and let live

* Inloggade just nu

* Nya inlägg

* Nya bilder

Friska vindar

Visningar: 46
Postad av: Markim
i: Eggeby
Sådan anka Sådan anka ??

Visningar: 48
Postad av: Markim