collapse

Författare Ämne:  Bildtråd - Ankor & änder  (läst 28001 gånger)

Utloggad Xoot

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 1567
    • Skåne
SV: Bildtråd - Ankor & änder
« Svar #160 skrivet: 10 jun-12 kl 23:18 »

hur sjutton får ni in bilderna :( kan inte lägga in några, vet inte hur man gör :( trycker på knappen infoga bild, o då kommer det upp texten img o misstänker att man på nåt sätt ska fylla i var de ligger. ...men lixom...hur??tacksam för hjälp, hade gärna lagt in bilder på mina fina Rouenankor o ällingar ju... [/img]

www.forumbilder.se
Bättre blir det inte. :)

Utloggad getalina

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 5216
  • Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #161 skrivet: 23 jun-12 kl 00:33 »
Gösta och Gustav med mamma Hjördis.  :-*

De föddes på nationaldagen den 6 juni å då var det Gösta o Gustav som var dagens namn.

Det är Welsh Harlekin ankor.

Utloggad Lilliot

• Nykomling
  • Antal inlägg: 2
    • Norge
    • Licas kaniner och Undulater
« Svar #162 skrivet: 01 jul-12 kl 15:55 »
Hejsan, jag är ny här på forumet och har en hel del djur, då bland annat några ankor av olika typer:
Peking ankor

Ett par Myskankor vid namn Hubert och Belinda, dessa är född den 5 och 6:e maj i år:

Och så ett par blandningar som skall ha löpsanka och svensk anka i sig, båda två är tyvärr hannar.

blandningfarna är de två bruna.

Någon här inne som är insatta i myskankornas färger och teckningar förresten? Tänker i huvudsak på Belinda som ser ut att bli helt vit förutom en fläck med svart uppe på huvudet.

Inloggad Doris och Börje

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 1860
    • Västergötland
« Svar #163 skrivet: 03 jul-12 kl 20:10 »
Mina ällingar!  Am. Peking.
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Utloggad honduvet

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 41
  • min man och jag skriver här
    • Östergötland
« Svar #164 skrivet: 28 jul-12 kl 14:45 »
Hum, tycker jag inte att det gör särskilt ofta alls (du blandar inte ihop med någon annan?). Det mesta här är egenuppfött från kläckare sedan har det väll varit några enstaka djur och de kommer oftast från samma uppfödare jag tagit in från tidigare. Ankor är jag inte heller särskilt orolig för (senaste ankan jag tog in innan denna herre var för ca 6 månader sedan, ungefär samtidigt som myskdamen kom hit också, sedan är resten egenuppfött, denna herre går för övrigt också i en annan del från de andra ankorna), värre med hönsfåglar och de sitter också i karantän i någon månad. Senaste hönsfågeln jag tagit in var idag från en uppfödare jag har höns från sedan tidigare (köpte av för 9 år sedan, sedan flera från det stället som varit här i ca 3 år, mysken är från samma ställe som dessa med). Sedan är väll det enda "nynya" Sussextuppen som kom för ca 4 månader sedan, också från en uppfödare man har en säker magkänsla utav genom flera sätt och han satt i karantän i över en månad ihop med några gammelhönor ("offer" ::) ).

En del djur kommer ju från min pojkvän också liksom en del djur dit är från mig (ibland kan det för de som inte vet om att vi inte bor på samma ställe se ut som vi får in något helt nytt till "en gård" när det egenligen bara handlar om djur vi själva fött upp som byter gård mellan oss).
sorry, har bara sett att du skaffat myskankor,     kalkoner, löp ankor, campell ankor, Cebrafinkar, underlat, pärl höns,  vaktlar, mandarin ankor, gess nu på kort tid  :-[ ;D vet inte om du kläckt de själv eller köpt   ,        därför undrar jag bara.

blir det påfåglar eller strutsar näst  ?  ;D
bor på gård med höns, hund, får och hästar

Utloggad Neinor

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 705
  • Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #165 skrivet: 28 jul-12 kl 15:54 »
Min snygga myskhane :)

Det där var en riktigt snygg andrik!!
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Utloggad Linkoso

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 10325
    • -
    • Höns i Trunsby
« Svar #166 skrivet: 28 jul-12 kl 18:35 »
sorry, har bara sett att du skaffat myskankor,     kalkoner, löp ankor, campell ankor, Cebrafinkar, underlat, pärl höns,  vaktlar, mandarin ankor, gess nu på kort tid  :-[ ;D vet inte om du kläckt de själv eller köpt   ,        därför undrar jag bara.

blir det påfåglar eller strutsar näst  ?  ;D

Cambpellerna har jag kläckt själv (dock så har jag bara en kvar nu, sålt bort de andra), pärlhönsen har jag kläckt själv, vaktlarna har jag haft i flera år, de nya jag har efter minkattacken har jag kläckt upp själv igen, mandarinerna har jag kläckt själv, gäss har jag kläckt själv, kalkoner har jag kläckt själv. :) Sedan kommer min kalkontupp jag har nu från en kompis, samma ställe som löpisarna (ena löpen har bott här i snart ett år liksom en myskis *eller tja, iaf. 8 - 9 månader ;D andra löpisen kom som "bebbe" ) är ifrån och några av gässen (en gås är från min kompis också som löpisarna är ifrån också, den kom samtidigt som löpen, också som "bebbe" =) samt ägget Mårten är kläckt ur är från henne =) ) o "kvackare" från ett annat "stamställe" (eller vad man ska kalla det ::) samma ställe som mille fleuren är ifrån med, som jag tror jag skrev i mitt förra inlägg =)).

Zebrorna o undulat är självklart inköpta (lite tufft o kläcka o dra upp sådana själv ;D). De fåglarna kommer alla från samma ställe med o vi har inga "gamla" burfåglar (våran gamla undulat dog för ca 1,5 år sedan  :-\ sedan har det varit tomt ...) Dessa är ju  uppfödda som "innefåglar" med bara andra "burfåglar" i lägenhet och vi har de inomhus med oss, så jag ser inte dessa pippin som något särskilt "hot"... Då är nog de vilda fåglarna där ute värre hot. ;D

Har tyvärr inte plats för påfågel ... Ännu mindre för struts, läskiga är de med.  :-X Så nej tack! ;D

Oj, vad snurrigt det här inlägget blev ... Aja, kort sagt iaf. så har majoriteten startat sina "liv" här som ägg. ;D
« Senast ändrad: 28 jul-12 kl 18:48 av Linkoso »
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Utloggad getalina

• Forumveteran
    • Halland
« Svar #167 skrivet: 29 jul-12 kl 23:36 »
Linkoso  om du skulle kläcka ett strutsägg så får du ha en stoor kläckare eller en BH modell elefant.  ;D

Nä nu var jag barnslig  ;D Kunde inte låta bli............. ;D

Utloggad Neinor

• Forumveteran
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #168 skrivet: 30 jul-12 kl 13:21 »

En av panikflappfötterna (löpanka)
www.dissolve.blogg.se

Utloggad Linkoso

• Forumveteran
    • -
    • Höns i Trunsby
« Svar #169 skrivet: 30 jul-12 kl 16:27 »
Citera
Linkoso  om du skulle kläcka ett strutsägg så får du ha en stoor kläckare eller en BH modell elefant. 

Hihi ;D

Klacken leker alligator ;D
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Utloggad Neinor

• Forumveteran
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #170 skrivet: 18 aug-12 kl 12:13 »
Hihi ;D

Klacken leker alligator ;D

Tittar man noga så går det verkligen att se en vilande ondska i ankor. Speciellt på sådana bilder >:D

Samma onda blick

Myskbäbisar

Löpankan Lemon Tree

« Senast ändrad: 18 aug-12 kl 12:19 av Neinor »
www.dissolve.blogg.se

urtica

• Gäst
« Svar #171 skrivet: 22 aug-12 kl 19:49 »
årets ällingar
visst är de söta
Så gulliga !  :-*

Utloggad Jonazid

• Forumstammis
  • Antal inlägg: 195
    • Småland
« Svar #172 skrivet: 27 sep-12 kl 23:26 »
Mina Blekinge ankor och någon skåne gås.

Ta inte livet för allvarligt, du kommer inte levande ur det ändå.

Utloggad Jonazid

• Forumstammis
  • Antal inlägg: 195
    • Småland
« Svar #173 skrivet: 27 sep-12 kl 23:28 »
Ta inte livet för allvarligt, du kommer inte levande ur det ändå.

Utloggad getalina

• Forumveteran
    • Halland
« Svar #174 skrivet: 06 okt-12 kl 23:25 »
Mina Welsh Harlekin ankor.  :D

Anki-Panki. Och Lillan som vi hämtade i går.

Utloggad TOR

• Forumstammis
  • Antal inlägg: 112
    • Dalarna
« Svar #175 skrivet: 19 okt-12 kl 14:23 »

En av panikflappfötterna (löpanka)

Vacker bild!

Utloggad TOR

• Forumstammis
  • Antal inlägg: 112
    • Dalarna
« Svar #176 skrivet: 19 okt-12 kl 14:39 »
Vår Svenska Gula Anka, ej genbanksansluten, men lika fin ändå och trevlig.
« Senast ändrad: 19 okt-12 kl 14:57 av TOR »

Utloggad AnetteA

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 367
    • Västergötland
    • Lantisarna
« Svar #177 skrivet: 11 nov-12 kl 20:41 »
Hoppas det går bra med ett litet filmklipp här. Vår mysktrio tar ett dopp tillsammans med våra knölgäss.

Plattfotsdopp
www.lantisarna.webs.com - En inblick i ett pars vardag när dom tillsammans återupplivar en gård i västgötska skogarna. Höns, Gäss, Kalkoner, Kaniner, Får, Hästar & 2 dårar till folk. :D

Utloggad Linkoso

• Forumveteran
    • -
    • Höns i Trunsby
« Svar #178 skrivet: 12 nov-12 kl 17:11 »
Haha, när gåsen slår kullerbyttor i vattnet. ;D

Utloggad AnetteA

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 367
    • Västergötland
    • Lantisarna
« Svar #179 skrivet: 12 nov-12 kl 18:40 »
ja, de gör den där kullerbyttan regelbundet. Extra kul när de gör den i en centimeterdjup pöl.  ;) Eller på torra land, när de försöker bada i hundarnas vattenskål.  ::)
www.lantisarna.webs.com - En inblick i ett pars vardag när dom tillsammans återupplivar en gård i västgötska skogarna. Höns, Gäss, Kalkoner, Kaniner, Får, Hästar & 2 dårar till folk. :D

* Inloggade just nu

* Slumpad tråd

* Nya inlägg

* Nya annonser

* Nya bilder