Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne Tre tuppar/slakt  (läst 159 gånger)

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
Skåne Tre tuppar/slakt
« skrivet: 09 nov-18 kl 10:10 »
Jag har ett problem. Tre ungtuppar söker ett nytt hem, helst önskar jag att de får leva så klart men det brukar vara svårt. Eftersom jag inte slaktar och inte äter kött är det nästbästa alternativet att någon pålitlig person slaktar dem så bra och stressfritt som möjligt och sen äter upp dem. Att bara slänga dem skulle vara sånt slöseri.
Nu ringde de som brukar slakta åt mig, de kan av hälsoskäl inte hjälpa mig i år. Kanske senare, men antagligen inte alls och kanske aldrig mer. Att lära mig själv är inget alternativ. Av smittskäl köper jag inte höns så jag måste fortsätta att ha kycklingar, tuppproblemet kommer varje år också i fortsättningen. Så vad jag egentligen letar efter är en pålitlig person som varje höst kan ta emot mina tuppar. Jag ger gärna bort dem bara jag vet att de behandlas med respekt.

Bösahusarn

• Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Tre tuppar/slakt
« Svar #1 skrivet: 09 nov-18 kl 11:55 »
Vart i provinsen finns dom?
Det är aldrig för sent att ge upp.

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
« Svar #2 skrivet: 10 nov-18 kl 07:30 »
Söder om Perstorp.

Bösahusarn

• Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
« Svar #3 skrivet: 10 nov-18 kl 14:30 »
Ok, lite för långt för min del.
Det är aldrig för sent att ge upp.

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
« Svar #4 skrivet: 10 nov-18 kl 15:34 »
Jaha vad synd.

Dela detta:

* Inloggade just nu

222 gäster, 13 användare (5 dolda)
bonden63, docswood, Liisa, Gurkmeja, Skröpeltorparn, Karlsdotter, G.South, lassejohansson22

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser