Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västmanland Jag vill skapa konstnärs kollektiv på min gård  (läst 164 gånger)

bluessoul

• Västmanland
Västmanland Jag vill skapa konstnärs kollektiv på min gård
« skrivet: 10 aug-18 kl 19:53 »
Hej jag har en liten gård, på med ca 1,5 ha mark och lite skog. ligger avskilt och ostört i skogen. men bara 1km till en fin Ica Lanthandel, det finns bra kommunikationer och 2 km till Hjälmaren med båtplats och fiskevatten. Här skulle vi kunna skapa en kreativ oas där vi kunde spela och sjunga skriva måla skulptera arbeta med olika hantverk, slöjda. Det finns mark för odling och ett hönshus. Gillar man byggnation och byggnadsvård finns det många projekt. Jag tänker att mot en insats/ deposition på ca50000 köper man in sig kollektivet, och med en boende kostnad på ca 2000/mån eller arbetsinsats får man ett billigt boende med möjligheter att kunna skapa! Möjlighet att styra och påverka sin tillvaro och tillsammans bygga upp vårt kreativa center. Kanske skaffar vi en buss som vi fyller med det som vi skapat och producerat. Morötter, pilkorgar, skulpturer, svarvade skålar och smidda krokar och tavlor och en gång i månaden turas vi om att åka till torget och sälja. Kanske skapar vi en marknad / festival i skogen. kanske håller vi konsert, uppträdanden, vernissage, föreläsningar och kurser. Här på gården finns det många möjligheter och här kan vi bo billigt, och ägna oss åt det som känns bra! skapandes konst , musik och hantverk. Detta är bara "Brainstorming" jag vill se om det finns intresse. 

JohannaMaria

SV: Jag vill skapa konstnärs kollektiv på min gård
« Svar #1 skrivet: 10 aug-18 kl 20:55 »
Det låter väldigt fint!

Skickat från min iPhone med Alternativ.nu

Dela detta:

* Inloggade just nu

70 gäster, 1 användare
kloge74

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser