Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne Gårdspump no 12  (läst 1786 gånger)

Neztan

• Skåne
Skåne Gårdspump no 12
« skrivet: 12 jun-18 kl 11:47 »
Jag skall byta min gårdspump nr 12, klassisk modell, har inte tid att renovera den gamla. Vill någon ha den? Finns att hämta i Högseröd utanför Hörby. Den är uppdragen ur brunnen, men behöver fixas till. Kör den annars till skroten, vilket vore synd tycker jag. maila gärna a.frostgard@telia.com om Du har intresse, först till kvarn kommer att gälla

sayerbýr

• sayerbýr - woodcutter settlement
    • -
    • Sayerbýr - Woodcutter farm
SV: Gårdspump no 12
« Svar #1 skrivet: 25 jun-18 kl 09:58 »
Jag skall byta min gårdspump nr 12, klassisk modell, har inte tid att renovera den gamla. Vill någon ha den? Finns att hämta i Högseröd utanför Hörby. Den är uppdragen ur brunnen, men behöver fixas till. Kör den annars till skroten, vilket vore synd tycker jag. maila gärna a.frostgard@telia.com om Du har intresse, först till kvarn kommer att gälla
Finns pumpen kvar?
Skulle du kunna skicka den om mjag betalar i förskott?
Kan ta leveransen till jobbet så det skulle bli företagspaket isåfall.
http://sayerbyr.wordpress.com - En mark utan tillfartsväg, en liten stuga utan el eller vatten på traditionellt sätt. 1.5 mil in i skogen från närmaste tätort, 2km till närmaste hus och 300 meter från något som kan kallas farbar stig/väg. Novis på många sätt med ett öppet sinne för nya lärdommar.

The Pink SuperSheep

• Är ett Mufflonfår
    • Hälsingland
« Svar #2 skrivet: 25 jun-18 kl 21:26 »
Jag har nederdelen (Edit, men inte själva pumpfoten ovan jord, bara röret och pumpklockan) till en liknande pump (dock 0,5" grövre kom vi fram till då tolvan tydligen har 1 1/2" rör).
Kan tänka mig avyttra det för skrotvärdet om du behöver reservdelar.

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.

sayerbýr

• sayerbýr - woodcutter settlement
    • -
    • Sayerbýr - Woodcutter farm
« Svar #3 skrivet: 26 jun-18 kl 09:01 »
Jag har nederdelen (Edit, men inte själva pumpfoten ovan jord, bara röret och pumpklockan) till en liknande pump (dock 0,5" grövre kom vi fram till då tolvan tydligen har 1 1/2" rör).
Kan tänka mig avyttra det för skrotvärdet om du behöver reservdelar.
Toppen!
Ska ha det i åtanke om jag kommer över en 12:a
http://sayerbyr.wordpress.com - En mark utan tillfartsväg, en liten stuga utan el eller vatten på traditionellt sätt. 1.5 mil in i skogen från närmaste tätort, 2km till närmaste hus och 300 meter från något som kan kallas farbar stig/väg. Novis på många sätt med ett öppet sinne för nya lärdommar.

Neztan

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 06 aug-18 kl 10:05 »
Nu har min 12:a kommit till nytta hos en annan medlem.
Tack för svar och mail!

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser