Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Automatisk äggkläckare, ej billig plastvariant  (läst 542 gånger)

Götene

• Västergötland
Västergötland Automatisk äggkläckare, ej billig plastvariant
« skrivet: 16 maj-18 kl 12:31 »
Jag har tagit hem några äggkläckare från Kina, när jag köpte andra saker.
Tidigare har jag haft höns och kläckt själv, men inte sedan 2016... så jag har inte testat just den här versionen själv.
Jag har dock testat flera stycken av deras tidigare modeller, men den här modellen har förbättrat system för både äggvändning och fuktighet.
Det förbättrade äggvändningssystemet har även fördelen att man kan blanda äggen som man vill. Ett australorpägg kan ligga bredvid ägg från dvärgkochin, eller vaktel... eller struts (Obs! Höns kläcks på 21 dagar... andra raser behöver annan tid, och kanske temperatur/fuktighet).
Den här kläckaren rymmer 350 hönsägg, uppdelat på 5 nivåer. Äggen placeras på valsar, och när äggen inte längre ska vändas (kläckningsdags), så tar man bort valsarna och lägger äggen i botten av korgarna i stället.
6700 kronor vill jag ha, och jag är helt ointresserad av prutning. Köp fler än 1, och betala 6500 kronor styck. Något annat är inte aktuellt.
Det är dubbelt så många ägg som du kan ha i.f.a. du köper en märkeskläckare från någon av de stora företagen i Sverige, där du också begränsas till tippsystem och du måste ha olika brickor (e.d.) för att kunna kläcka ägg som skiljer mycket i storlek.
De här kläckarna är fabriksnya, och jag har bara startat dem och kollat så att de fungerar och vänder. Jag har inte fyllt på vatten, men vi kan göra det på plats - om du vill det.
Jag har handlat från samma person (i Kina) sedan 2014, och förutom kläckare (och tillbehör) så har jag (för eget bruk) tagit hem bastu, stolar, massagestol, massagebord, el-cykel, el-trehjuling, dubbeltandemcykel, air-fryers m.m..
Jag gillar att handla från Kina, även om det tillkommer 25% moms, upp till 25% tull, kemikalieskatt, kostnader för förtullning samt skyhöga kostnader för frakt på båt.
Mer information, bilder samt uppdaterad status finns på: http://kyckling.issusbarn.se/

På min hemsida så ser ni priser för de gamla modellerna (sämre fuktighetssystem samt tipp-vändning m.m.), och t.ex. 1232 (höns-)ägg kan jag sälja för 9500 kronor. Ni kan förstå på de priserna, när de stora företagen erbjuder 190 ägg för drygt samma pris - att jag gör det inte för att tjäna pengar, utan för att snika till mig "fraktfritt & tullfritt" (och rabatt på momsen, om jag får sålt alla) för egen del. Därför finns ingen prutmån.

Jag heter Lars, och bor några km utanför Götene.
Jag är lite hörselskadad samt asperger, och jag har svårt för att filtrera i tal och skrift.
Jag föredrar mail framför telefon.
kyckling@issusbarn.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser