Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Värmland SPINNKURS  (läst 211 gånger)

victoria.saugård

• Värmland
Värmland SPINNKURS
« skrivet: 10 aug-17 kl 14:40 »
Vill du lära dig spinna på spinnrock och slända och ta vara på ullen så blir det en helgkurs 22-24 september. Kedjeåsgården utanför Karlskoga.

Vi startar kl. 18.00 på fredagen den 22/9, lördag och söndag startar kl. 9.00.
Fredag och lördag jobbar vi på sålänge ni har lust, vill och orkar.
Vi avslutar på söndagen vid 16-tiden.

Ull, fika och informationshäfte ingår i priset.
Det finns spinnrockar, sländor, och elektrisk kardmaskin på plats att låna och några kardor att låna.
Medtag gärna egna kardor. Har ni egen ull får ni gärna ta med om ni vill prova att spinna av egen ull.
Ni får prova på de modernare spinnrockarna  Ashford och Louet och det finns även äldre allmogerockar, samt undertyngd och övertyngd slända.

Det ingår enklare gratis boende om man behöver hela helgen.

Anmälan och mer information hittar du här: http://saugard.se/kurser/spinnkurs.html

VÄLKOMNA!

JohannaMaria

SV: SPINNKURS
« Svar #1 skrivet: 10 aug-17 kl 17:55 »
Hej! Så roligt! Jag kan bara vara med en heldag, funkar det?

Skickat från min iPhone med Alternativ.nu

victoria.saugård

• Värmland
SV: SPINNKURS
« Svar #2 skrivet: 11 aug-17 kl 21:21 »
Såklart är du välkommen om du bara kan en dag. Men du kanske inte hinner komma så långt som om du var med alla dagar men du kommer hinna lära dig och förstå tekniken. I så fall behöver du bara betala halva kostnaden för kursen, känns lite orättvist att ta betalt för hela om du nu bara kan gå halva.
Vill du får du gärna mejla mig: victoria@saugard.se Är borta nu lör-sön så jag kan inte svara förrän söndag kväll...
Ha det gott!
Victoria

Dela detta:

* Inloggade just nu

207 gäster, 2 användare
Daniel-H, fyren

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser