Författare Ämne: Västergötland Minikollektiv Skövde  (läst 202 gånger)

Evangeline

• Västergötland
Västergötland Minikollektiv Skövde
« skrivet: 15 feb-17 kl 22:42 »
Söker nu medboende till min lägenhet i centrala Skövde, med närhet till kommunikationer, högskola och affärer. Min tanke är att hyra ut till en eller två personer som jag känner fungerar bra ihop med mig, och som får tillgång till eget rum, vi delar vardagsrum, kök, två badrum och balkong.

Personkemin är givetvis viktigast, och jag tänker mig att du/ni är skötsamma, ickerökare, fritänkare, kattälskare (varelser av detta slag ingår i familjen), gärna intresserade av gemensamma middagar då och då och lite trevligt snack om stort och smått. Ni besitter även ett visst mått av taktkänsla, gillar egentid och har ett rejält mått av hänsyn.

Lägenheten är av hög standard och tvättmöjlighet finns. Bussen går utanför dörrn.

Vem är då jag? Kvinna, 40 år, ett barn på deltid, konst- och kulturintresserad (teater, film, konst, foto), djur- och naturälskare, uppskattar medmänniskor och särskilt intressanta sådana med bohemisk, konstnärlig och filosofisk läggning, föredrar någorlunda ordning och reda i hemmet (det gör du med), och om du gillar roliga upptåg med utflykt, bärplock, nya vyer, livet med dess små och stora glädjeämnen så är det är det ett plus.

Har alltid velat prova på kollektivboendet, och finns du/ni som connectar med mig, så kör vi!

Skriv en rad!

Solhamnen

• Västergötland
SV: Minikollektiv Skövde
« Svar #1 skrivet: 19 feb-17 kl 20:29 »
Hej!

Låter intressant med ditt förslag (kollektiv) då vi har liknande intressen. Jag har bott på landet och odlat både i grupp och ensam; de två senaste åren hade jag en liten gård i Småland, och levde av det som fanns i närheten. Nu bor jag en bit utanför Skara (åt Lidköpingshållet) så det är inte långt att åka om det skulle bli aktuellt att komma och titta..?

Just nu skriver jag en bok, och en del poesi (poeter.se), gillat teater mm. Så vi har gemensamma intressen att prata om. Tror att det är lättast för både dig och mig om vi träffas och känner av personkemin, eller om vi hörs på telefon innan?

Med vänlig hälsning
Dan
Det enda säkra du kan gå efter för att nå oasen - är solen!

* Inloggade just nu

91 gäster, 1 användare
Adnil

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser