Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ecotecbrännare som krånglar  (läst 1831 gånger)

thomas64

  • Inlägg: 2
    • Lappland
Ecotecbrännare som krånglar
« skrivet: 03 feb-14 kl 21:39 »
Hej vänner jag har en pelletsbrännare Ecotec A3 som envisas att mata pellets från externförrådet trots att internförrådet är fullt. Jag har köpt nya nivåsensorer, kontrollerat att det inte ätr någon kortslutning där jag tror jag gjort allt men trots alla mina försök så matar den pellets till dess att slangen blir full, slussvingarna orkar inte gå runt den stannar. Finns det nån vänlig, kunnig själ därute som kan ge mig några tips.

Gottfrid

  • Inlägg: 550
    • -
SV: Ecotecbrännare som krånglar
« Svar #1 skrivet: 03 feb-14 kl 22:12 »
Kollat överhettnings skyddet på brännaren??Har den blitt varm så kör brännaren ut allt den har att inte få bakbrand.

thomas64

  • Inlägg: 2
    • Lappland
SV: Ecotecbrännare som krånglar
« Svar #2 skrivet: 03 feb-14 kl 22:21 »
Jo jag har förökt kolla det mesta det som är problemet är ju att brännaren utimellan uppför sig helt normalt men så "ursäkta uttrycket "skiter" den i att det finns pellets den bara matar på så tillslut är matrslangen full trycket på slussvingarna (antar jag) blir för mycket och hela apparajsen stannar som nån känd figur skulle utryckt sig,´. Så det är problematiskt ???

Gottfrid

  • Inlägg: 550
    • -
SV: Ecotecbrännare som krånglar
« Svar #3 skrivet: 03 feb-14 kl 22:34 »
Farbror Glappkontakt på besök??? 

 

ca

  • Inlägg: 248
SV: Ecotecbrännare som krånglar
« Svar #4 skrivet: 04 feb-14 kl 08:10 »
Det vanligaste brukar vara att internmotorn börjar sacka, när lagren är glappa eller växellådan har kärvat, och inte "hinner undan" utan slangen blir överfylld.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

364 gäster, 1 användare
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser