collapse

Författare Ämne:  trött  (läst 1485 gånger)

Utloggad hallonblå

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 55
  • med hjärtat mot kärleken till modernatur
    • Södermanland
    • alvornasdal
trött
« skrivet: 07 aug-12 kl 11:30 »
Älskar min skog, men ändå känner jag mig vilse!
Har bott i skogen i snart 5 år har nu äntligen hittat ett litet mycket enkelt torp El finns men inget vatten, sliter häcken av mig och älskar det.

Har tre små trollungar men känner mig ensam och isolerad i bland funderar jag på att flytta tillbaka till Malmö där jag är uppvuxen men vill inte bo i staden.
Så nu skriker jag efter sällskap vänner i alla åldrar vart ni än bor, brevväxla?, fika?, mm. Jag är rörlig =)

Jag bryr mig inte om ni inte är som jag bara det finns en ömsesidig respekt, ni kan vilja gå åt höger och jag åt vänster men vad gör det,
Man eller kvinna spelar ingen roll vänner är alltid kul att ha =)

Men finns det någon söt singel så är jag egentligen totalt ledig ha ha

finns det någon trevlig prick så skicka ett pm

solen lyser om vi vill att den ska lysa =)
bor i en liten by med tre små troll ungar, pluggar och letar torp mitt i skogen, vill vara självförsörjande och lycklig, är veggi och fylls av kärleken från vår luft vårt hav och vindarna och alla underbara träd

Utloggad maksimilian

• Nykomling
  • Antal inlägg: 1
    • Skåne
SV: trött
« Svar #1 skrivet: 08 aug-12 kl 11:19 »
Anar en urstark, envis kvinna...måste va tufft att inte ens ha rinnande vatten (med tre barn!)—måste väl gå att fixa med en pump om du har el? Eller har du inte ens brunn? Här en vän från sydligare breddgrader som återvänder till Sverige nästa år. Kram!

Utloggad hallonblå

• Forummedlem
    • Södermanland
    • alvornasdal
« Svar #2 skrivet: 11 aug-12 kl 18:57 »
har brunn=)
tänkte att jag skulle köpa pump nästa månad men har inte riktigt planerat klart hur våtrummet ska se ut
bor i en liten by med tre små troll ungar, pluggar och letar torp mitt i skogen, vill vara självförsörjande och lycklig, är veggi och fylls av kärleken från vår luft vårt hav och vindarna och alla underbara träd

Utloggad maksimilian

• Nykomling
  • Antal inlägg: 1
    • Skåne
« Svar #3 skrivet: 11 aug-12 kl 20:54 »
Bra med brunn! Tips: sätt helst pumpen i ett uthus eller i en skrubb i källaren. Det är inte så roligt att höra motorn gå... Själv har jag också satt elsladden på pumpen i en sån där programmerbar strömbrytare som kapar strömmen på natten. 8)

Utloggad hallonblå

• Forummedlem
    • Södermanland
    • alvornasdal
« Svar #4 skrivet: 12 aug-12 kl 09:41 »
det lät ju som ett bra förslag. Känner mig som en förvirrad anka i skogen när det gäller hur jag ska göra med vatten o dusch rum =P

Utloggad RastlösRotlös

• Nykomling
  • Antal inlägg: 5
    • Uppland
« Svar #5 skrivet: 01 sep-12 kl 22:43 »
det lät ju som ett bra förslag. Känner mig som en förvirrad anka i skogen när det gäller hur jag ska göra med vatten o dusch rum =P

Hej!
Lättast är nog att skaffa en duschkabin :)

kbh

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 01 sep-12 kl 23:59 »
Ja man kan sätta en pump var som hällst men man ska också komma i håg att den måste ha frost fritt  om det inte ska gå illa .

* Inloggade just nu

* Slumpad tråd

* Nya inlägg

* Nya annonser

Alternativträff vid Hjärtasjön 9-11 augusti 2013 av Mårten
[Igår kl. 23:30]

Löpankor födda 2012 av L8smed
[Igår kl. 23:24]

Gåss ägg av Skogsnatt
[Igår kl. 22:51]

Highland Cattle av jansson
[Igår kl. 22:18]