collapse

Författare Ämne:  Var du på Urkult 2012?  (läst 2331 gånger)

Utloggad Terra77

• Forumstammis
  • Antal inlägg: 129
    • -
Var du på Urkult 2012?
« skrivet: 06 aug-12 kl 20:33 »
Halli hallå!!!

Har nu vaknat i min egna säng efter underbara Urkult festivalen o började fundera hur många altenativare vi var där...

Jag o min 16 åriga dotter Lovisa bodde på Sigges o njöt i fulla drag.
Mycket av vår tid gick åt att göra hennes Dreads men det gav oxå ett bra tillfälle att sitta o kolla på alla vackra  människor.

Vi träffade LilleJohn (förra årets medresenär) ,det var härligt att se honom igen. han var där med 2 alternativare minns tyvärr inte namnen)
o en bekant till en bekant som beställt hönor av mig här på alternativ
Potatisblomma o Evamarta båda jättetrevliga o fina goa barn (jag hade FAKTISKT trott att Evamarta var trevlig men liiiite "too much" men, hon va ju kalasbra)

Alltså med mig vet jag 6 från alternativ som var där

Kan inte du berätta om du var där o hur du hade det!
35årig vårdare/keramiker boende i Halland.
Mor till 2 flickor 15 o 8 år
Gula+pärlgrå dv.kocchin, Isbar, Orpington, Blandisar o 3 katter. Trädgårdsland o massa syrener!

Utloggad MickeMård

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 1427
  • Att få leva är fantastiskt.
    • Östergötland
SV: Var du på Urkult 2012?
« Svar #1 skrivet: 06 aug-12 kl 20:51 »
Jag var där och du träffade mig :) haha fattade inte att det var du. John sa inte att du hände på alternativ.

Kul att träffas i alla fall!

Jag hade det kalas bra förutom att jag hade ett litet sår under foten som gjorde att jag inte vågade vara barfota de första dagarna. Dansade för mycket och drack för lite alkohol (läs nästan inget) enligt gemene man, precis som det ska vara om man ska ha det gött!
Bor i ett torp i skogen och odlar så mycket jag kan, med 3 katter, 5 höns och en tupp (kindahöns), två bisamhällen.

"Ha en dröm, följ den, så börjar revolutionen"

Utloggad Terra77

• Forumstammis
    • -
« Svar #2 skrivet: 06 aug-12 kl 21:56 »
Menja, det va ju jag det :-)

O då vet jag vem du va med! Vem va kvinnan/tjejen???

Ångra inte att du drack för lite, allt för många som ångrar att de drack för mycket!!

Ang barfota så var jag det de första dagarna, men, vågade inte sedan för var rädd för trasiga flaskor...
Gula+pärlgrå dv.kocchin, Isbar, Orpington, Blandisar o 3 katter. Trädgårdsland o massa syrener!

Utloggad MickeMård

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 1427
  • Att få leva är fantastiskt.
    • Östergötland
« Svar #3 skrivet: 06 aug-12 kl 22:04 »
Jag ångrar det verkligen inte :) Att dricka har aldrig lett till något bra. Men det kan ju vara gott med ett glas vin ibland.

Tjejen vad SimpellifeAnna
Bor i ett torp i skogen och odlar så mycket jag kan, med 3 katter, 5 höns och en tupp (kindahöns), två bisamhällen.

"Ha en dröm, följ den, så börjar revolutionen"

Utloggad Potatisblomma

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 2401
    • Södermanland
« Svar #4 skrivet: 06 aug-12 kl 22:38 »
Ja, jag var där, men det har du ju redan talat om  ;)

Mycket musik, munkar och renskav! Jag lyckades tom dansa portugisisk folkdans  ;D
...så ingick en hel del regn, lera och trötta gapiga barn - men det är det liksom värt!
Landsflykting i storstan...

Utloggad Sjaunja

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 1894
    • Västerbotten
« Svar #5 skrivet: 06 aug-12 kl 23:55 »
Råkade ni se en långhårig tjej i knallröd regnrock som dansade som en galning till Transglobal Underground så var det jag! Hittade inte Pot.blomma å E-märta men en hoper andra goa.
Uppväxt på ett litet hästdrivet jordbruk i Norrbotten.

Utloggad Terra77

• Forumstammis
    • -
« Svar #6 skrivet: 07 aug-12 kl 00:12 »
Potatisblomma  :-*

Sjauna: såg en röd regnrock på fredan..kanske va du?? på Lördagen blev jag o dottern trötta tidigto såg aldrig Transglobal U...

Sågni en söt tjej som rockade rockring var det min dotter!!

Utloggad maravilla

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 44
« Svar #7 skrivet: 07 aug-12 kl 01:07 »
Jag var där med 12 åriga sonen och gubben. Underbara helg!

Utloggad hajens

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 518
    • Skåne
« Svar #8 skrivet: 07 aug-12 kl 04:50 »
Var på urkult för ca 15 år sedan. Mitt mest bestående minna var att det var väldigt blandat åldersmässigt. Unga som gamla umgicks och alla söp (eller petade i sig annat skoj), gärna tillsammans, utan att det var något konstigt. Personligen ser jag inte det ansvarsfulla eller charmiga i att se dyngraka 13 åringar, snorhöga 18 åringar och påtända 55 åringar på samma camping, och tycka det känns mysigt, men det kanske har förändrats sedan jag var där!?
Svensk gul anka, hedemorahöns och kopparmaran
http://billinge22.hemsida24.se/

Utloggad maravilla

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 44
« Svar #9 skrivet: 08 aug-12 kl 03:59 »
Oj nä det lät inge trevligt!
Vi bodde tre familjer tillsammabs på campingen med fem barn från 7mån till 15 år, de var alla nyktra och vi vuxna drack öl och vin till middan typ.  Jag missade både Laleh och de andra dagarnas senaste spelningar då min 12 åring då inte ville vara inne på området utan vid vårat tölt så vi gick dit och åt kokosbollar med 15 åringen och då sov redan de små förståss.

Utloggad Potatisblomma

• Forumveteran
    • Södermanland
« Svar #10 skrivet: 08 aug-12 kl 10:43 »
Råkade ni se en långhårig tjej i knallröd regnrock som dansade som en galning till Transglobal Underground så var det jag! Hittade inte Pot.blomma å E-märta men en hoper andra goa.

Vi spanade lite under polska-dansen, men lyckades inte lista ut vem, eller om, du var där  :)

Var på urkult för ca 15 år sedan. Mitt mest bestående minna var att det var väldigt blandat åldersmässigt. Unga som gamla umgicks och alla söp (eller petade i sig annat skoj), gärna tillsammans, utan att det var något konstigt. Personligen ser jag inte det ansvarsfulla eller charmiga i att se dyngraka 13 åringar, snorhöga 18 åringar och påtända 55 åringar på samma camping, och tycka det känns mysigt, men det kanske har förändrats sedan jag var där!?

Nä, antagligen inte. Förekommer nog en hel del, som på de flesta festivaler, men i jämförelse med tex Roskilde, Arvika osv, känns drog- och alkoholmängderna väldigt moderata. Vi håller väl mest till i vår egen lilla "bubbla" med folk, så fyllona håller till i periferin precis som när man går på stan, typ.

Utloggad hajens

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 518
    • Skåne
« Svar #11 skrivet: 08 aug-12 kl 14:26 »
Vi spanade lite under polska-dansen, men lyckades inte lista ut vem, eller om, du var där  :)

Nä, antagligen inte. Förekommer nog en hel del, som på de flesta festivaler, men i jämförelse med tex Roskilde, Arvika osv, känns drog- och alkoholmängderna väldigt moderata. Vi håller väl mest till i vår egen lilla "bubbla" med folk, så fyllona håller till i periferin precis som när man går på stan, typ.

Jag har själv bevistat Roskildefestivalen tidigt 90-tal några år i rad, och där är ju det festande som är grejen till stor del, precis som på alla festivaler. Men det som slår en med Urkult är att, tillskillnad från Roskilde som mer eller mindre är en festival för "kids", så är på Urkult även mycket familjer och vuxna, som både krökar och knarkar, och inte verkar ta något direkt ansvar att det förhåller sig så.

Jag kan inte förstå att man som vuxen åker på festival och krökar till/röker på, där det även finns barn/ungdomar, och inte sällan är många av dessa barn/tonåringar även packade/påtända.

Att umgås över generationerna är en bra grej, att kröka/punda gememsant över generationerna är smaklöst och oansvarigt.

Så för min del blev det Urkult en gång, och sen inte mer. Kändes inte ok att bo på en camping med påtända 45 åringar, blandat med folkölsfulla 15 åringar, som något helt naturligt.
Svensk gul anka, hedemorahöns och kopparmaran
http://billinge22.hemsida24.se/

Utloggad Terra77

• Forumstammis
    • -
« Svar #12 skrivet: 08 aug-12 kl 20:18 »
Har en annan uppfattning där efterssom jag inte träffade en enda påtänd person, varken ung eller gammal, några fulla fjortisar, sen var det inte mycket fylla..men, beror ev. på vilken camping man är på!

Utloggad magnus75

• Nykomling
  • Antal inlägg: 6
  • Har ett oförtrutet behov av att odla! :-)
    • Ångermanland
« Svar #13 skrivet: 09 aug-12 kl 00:47 »
Var där för andra året! Helt fascinerad förra året men i år åkte jag med fel person. Vill uppleva så mycket som möjligt när jag är där och inte sitta på en camping och dricka öl.  >:( Får hitta bättre sällskap till nästa år! Var bor man bäst någonstans?
Fånga inte dagen, låt ögonblicket fånga dig!

"Hade ett ganska märkligt samtal på Urkult i år där det här kom på tal fast jag glömt att jag skrivit det här - Ta chansen när den kommer. Jag har missat alldeles för många chanser i mitt liv men det kommer som tur var fler :-)."

Utloggad Misse

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 1847
  • nr 9424
« Svar #14 skrivet: 09 aug-12 kl 00:55 »
...Var bor man bäst någonstans?

Bor man inte bäst i sin egen bil ??? (om man nu åker bil..)     Det brukar jag alltid tycka är bäst o:)

han-djuret Missekatt längtar efter stark själslig och kroppslig närhet...  Drömmer en massa om djup symbios som stärker utan att äta upp varann, som ger värme till småhuttrande själar när vi lekandes går genom glädje och sorg.
Jag tror på ett liv före Döden :)

Utloggad magnus75

• Nykomling
    • Ångermanland
« Svar #15 skrivet: 09 aug-12 kl 01:12 »
 :) Tänkte mer på att hitta en bra plats att slå upp tältet på. Har bott utanför området hitills.

"Hade ett ganska märkligt samtal på Urkult i år där det här kom på tal fast jag glömt att jag skrivit det här - Ta chansen när den kommer. Jag har missat alldeles för många chanser i mitt liv men det kommer som tur var fler :-)."

Utloggad citroen2chevaux

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 56
    • Uppland
« Svar #16 skrivet: 09 aug-12 kl 07:54 »
Det var roligt på Urkult i år med ....Jag var inte där ifjol och då var det som om det inte hade varit sommar....fick lite abstinensbesvär.

Personligen står jag helst på naturcampingen,det är nära älven och även bastu finns i närheten......och utsikt över forsen .för att komma dit måste man gå en bit ,så inte så bra när man ha småbarn .....men  man  tränar vaderna  när man går upp för den branta backen .Det är nog den lugnaste campingen att stå på.

....längtar redan till nästa år
 o:) o:) o:) o:) ;D
har drömmen kvar om att  köpa en gård   
älskar åka skridsko ,paddla och tälta

Utloggad Potatisblomma

• Forumveteran
    • Södermanland
« Svar #17 skrivet: 09 aug-12 kl 09:50 »
:) Tänkte mer på att hitta en bra plats att slå upp tältet på. Har bott utanför området hitills.

Vi har bott på naturcampingen och precis utanför området, föredrar den precis utanför. Lättast när man har barn med nära till tältet. Du får bli granne med oss, så slipper du dricka öl hela tiden  ;)

Bor man inte bäst i sin egen bil ??? (om man nu åker bil..)     Det brukar jag alltid tycka är bäst o:)

He he, tält och bil i kombo  :D (Funkar inte på naturcampingen).

Så för min del blev det Urkult en gång, och sen inte mer. Kändes inte ok att bo på en camping med påtända 45 åringar, blandat med folkölsfulla 15 åringar, som något helt naturligt.
Kanske jag går runt med skygglappar, men jag har inte sett fulla yngre tonåringar.
Sen hänger vi inte vid baren utan mest workshops/dans/konserter lekplatsen och fikar munkar eller volontärjobbar. De som bara super sitter nog kvar på campingplatserna...?!

Utloggad magnus75

• Nykomling
    • Ångermanland
« Svar #18 skrivet: 09 aug-12 kl 13:03 »
Har funderat på naturcampingen faktiskt. Får bli den nästa år då! :)

Utloggad evamarta

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 695
    • Skåne
    • Vill du gifta dej med mej?
« Svar #19 skrivet: 10 aug-12 kl 11:11 »
Du ska ha för liiiite "too much" du Terra;) Jag vet inte vad du pratar om! Eller... jo kanske. Just när Sjaunja hörde av sej så bara råkade jag ha drabbats av ett dödligt blodsockerfall mitt på stan, och lyckades inte ens prata i telefonen! Det är verkar väl moget och ansvarsfullt, att glömma bort att både äta och sova vid min ålder.  :-[  ::)
Trots att Potatisblomma kom till undsättning med en äcklig macka, lyckades jag inte ens träffa Sjaunja!  :-\ Charmlöst!
Senare på lördagkvällen var jag hur som helst på viscaféet i cirkustältet och sjöng loss en stund innan jag började jobba med att bre mackor i personalcaféet. Många mackor blev det! Och inte en minut över till annat just den kvällen... Volontärjobb är annars mitt tips för er som inte testat det. Roliga uppgifter, roliga jobbarkompisar och gratis festivalband!

Apropå camping vill jag också rekommendera skogspartiet precis utanför entrén till festivalområdet. Nära till allting och partyt fortsätter utanför tältet hela natten! Mycket roligare med sång och musik fram till fyra än att behöva vakna varannan minut av hemska bäbisskrik på familjecampingen.  :P

* Inloggade just nu

* Slumpad tråd

* Nya inlägg

* Nya annonser

* Nya bilder

Rohe's potatisland "

Visningar: 23
Postad av: RoHe
i: Övriga odlingbilder
Hedemorahöns (genbank)

Visningar: 65
Postad av: Amanda