collapse

Författare Ämne:  Superfina blandraskycklingar, Uppsala/Enköping - sänkt pris  (läst 918 gånger)

Utloggad Dajen

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 238
    • Uppland
Naturruvade kycklingar, 1-3 veckor gamla. 45 kr styck, ta 4 för 150:-.

I flocken finns Hedemora, sussex, isbar och orpington samt några fina vita blandrashönor som jag inte vet vad de innehåller... Pappa till allihop är isbar/sussex. Kommer att bli lagom stora höns som värper bra, antagligen många grönvärpare.

Finns i Örsundsbro, mellan Uppsala och Enköping. Kan levereras till Uppsala flera gånger i veckan.
« Senast ändrad: 06 aug-12 kl 19:22 av Dajen »

Utloggad Dajen

• Forumveteran
    • Uppland
SV: Superfina blandraskycklingar, Uppsala/Enköping
« Svar #1 skrivet: 05 aug-12 kl 19:43 »
Puttar upp...

Utloggad Dajen

• Forumveteran
    • Uppland
SV: Superfina blandraskycklingar, Uppsala/Enköping - sänkt pris
« Svar #2 skrivet: 07 aug-12 kl 11:07 »
Det svämmar över i hönshuset så jag sänker priset... 35 kr styck, fem för 150:-.

Utloggad BondeWannabe

• Nykomling
  • Antal inlägg: 8
    • Södermanland
« Svar #3 skrivet: 07 aug-12 kl 12:00 »

Hej!
Vi är på jakt efter höns, vi håller på med det sista på vårt hönshus.
Vi vill ha tåliga höns, som är sociala, värper bra och som håller sig i närheten då de ska gå fritt.
Hur är dina höns ungefär?

Mvh Jessica & Ismo
Bor i skogen med min älskade man & 2 underbara barn, 5 hundar, 7 katter, 2 papegojor, 2 kaniner, 2 minigrisar, ett akvarium, 10 hedemorahöns, 1 ica-höna och en hedemoratupp.

Utloggad Dajen

• Forumveteran
    • Uppland
« Svar #4 skrivet: 07 aug-12 kl 12:54 »
Precis som de du beskriver  ;) Och det är inget jag säger bara för att sälja. För ett par minuter sedan fick jag jaga ut en höna från köket - de är som hundar som kommer springande så fort de ser mig. Väldigt sällskapliga, äter ur handen osv. De är lagom stora, har klarat vintern i ett gammalt kallt hönshus alldeles utmärkt och värper bra, ljusbruna, cremefärgade och gröna ägg. Jag har också haft en väldig tur med kycklingarna - av ett trettiotal kläckta i år har alla överlevt och utvecklats till pigga och friska ungdomar utom två, som trampats ihjäl av en lite klumpig mamma.

Utloggad BondeWannabe

• Nykomling
    • Södermanland
« Svar #5 skrivet: 07 aug-12 kl 16:20 »
Det låter väldigt intressant  :)
Har du någon bild på dem? Du kan maila mig jessica_k81@hotmail.com eller mms 070-5959582
Har du då isåntfall så vi kunde få köpa ett tio-tal och kanske en tupp oxå?  ;D
Bor i skogen med min älskade man & 2 underbara barn, 5 hundar, 7 katter, 2 papegojor, 2 kaniner, 2 minigrisar, ett akvarium, 10 hedemorahöns, 1 ica-höna och en hedemoratupp.

Utloggad Dajen

• Forumveteran
    • Uppland
« Svar #6 skrivet: 07 aug-12 kl 17:15 »
Ja, alltså, det jag har till salu just nu är kycklingar som är 2-4 veckor gamla. De är inte könsbestämda så köper du tio får du garanterat både tuppar och hönor :) Jag har en kyckling kvar som är ca 7 veckor, som med stor säkerhet är tupp. Men som sagt, på tio kycklingar behöver du inte oroa dig för att bli utan tupp. Risken med att köpa kycklingar är förstås att det blir fler tuppar än du vill ha/behöver, men å andra sidan får du tio stycken till samma pris som två unghönor.

Utloggad BondeWannabe

• Nykomling
    • Södermanland
« Svar #7 skrivet: 08 aug-12 kl 17:47 »
Ok, ja det såg jag ju nu  :-[
Vi ville ju helst ha könsbestämda.
Vi får tänka lite så återkommer vi isåfall.
Tack iaf  :)

Utloggad Dajen

• Forumveteran
    • Uppland
« Svar #8 skrivet: 14 aug-12 kl 11:43 »
Det finns några kycklingar kvar, fyra veckor gamla nu. De är pigga och krya och det är full fart på dem... Nu när de vuxit till sig lite kostar de återigen 45 kr styck, eller 4 för 150 kr.

Utloggad Dajen

• Forumveteran
    • Uppland
« Svar #9 skrivet: 27 aug-12 kl 17:41 »
Slut på alla äldre kycklingar, har en kull på elva stycken som är en vecka gamla, 35 kr styck eller 5 för 150 kr.

* Inloggade just nu

* Slumpad tråd

* Nya inlägg

* Nya annonser

* Nya bilder

Kvast Hilda.

Visningar: 265
Postad av: WiIIoW
i: Moi
Potatisarna

Visningar: 103
Postad av: Torpar_jimmy