collapse

Författare Ämne:  nä nu j''klar!  (läst 2651 gånger)

Utloggad flygtyg

• Forumstammis
  • Antal inlägg: 119
  • bambatant
    • Småland
SV: nä nu j''klar!
« Svar #20 skrivet: 21 jul-12 kl 08:46 »
Är "kablelängd" en måttenhet? Shitt jag var verkligen inte vaken på mattelektionerna heller :P
peak oil-intresserad, misslyckad fru, mamma med självhushållnings ambitoner med en "hamstrande" läggning.

Existens?

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 21 jul-12 kl 08:52 »
Men herreg'd! Ockelbo ligger ju aslångt norr om Stockholm :o
Geografi är vist inte min starka sida så här tidigt på morgonen.  :-[

Ta sällskap med Herman på cykeln uppåt.. ;) Han lär vara på väg..men vi tror han leder den, för det går inte så fort.. :)

Utloggad Sork

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 325
  • TOBAK INTRESSERAD
    • Småland
    • Hasses TobaksfröOdling
« Svar #22 skrivet: 21 jul-12 kl 08:54 »
Är "kablelängd" en måttenhet? Shitt jag var verkligen inte vaken på mattelektionerna heller :P
Japp användes mycket på sjön förr. Så att det kan ju betyda att du inte är ute på det blå.. ;D
- Inget ont som inte har något gott med sig. Eller var det tvärtom??

Utloggad flygtyg

• Forumstammis
  • bambatant
    • Småland
« Svar #23 skrivet: 21 jul-12 kl 10:01 »
Nä på sjön är jag inte mycket. Tror att enda anledningen till att jag inte har sökt mig mer ut mot kusten (västkusten) är att jag har lite för stor respekt (läs rädd) för vatten. ::)
Men faktiskt så utmanade jag mig riktigt rejält här om veckan då jag var i Bovalstrand och åkte motorbåt med min 2,5 åriga dotter och min Pappa. Vill ju inte föra över några rädslor till henne, så det var vara att skratta åt stänket och vågorna och vinka glatt till alla andra på sjön (vilket var ganska många då vi åkte genom sotenäskanalen).
Är det så att Herr Sork har vana sjöben måntro? :P
peak oil-intresserad, misslyckad fru, mamma med självhushållnings ambitoner med en "hamstrande" läggning.

Utloggad Sork

• Forumveteran
  • TOBAK INTRESSERAD
    • Småland
    • Hasses TobaksfröOdling
« Svar #24 skrivet: 21 jul-12 kl 12:26 »
Nä på sjön är jag inte mycket. Tror att enda anledningen till att jag inte har sökt mig mer ut mot kusten (västkusten) är att jag har lite för stor respekt (läs rädd) för vatten. ::)
Men faktiskt så utmanade jag mig riktigt rejält här om veckan då jag var i Bovalstrand och åkte motorbåt med min 2,5 åriga dotter och min Pappa. Vill ju inte föra över några rädslor till henne, så det var vara att skratta åt stänket och vågorna och vinka glatt till alla andra på sjön (vilket var ganska många då vi åkte genom sotenäskanalen).
Är det så att Herr Sork har vana sjöben måntro? :P
Nja som EX Gute så har man väl åkt både båtar och färjor.. Men just Måttet var faktiskt ett brev jag hittade som barn. jag kunde inte tyda mycket av det då men min mormor kunde, dock visste hon inte vad måtten var.
Nyligen hängde jag på en Italiensk sida och kom i kontakt med det måttet och flera andra. kollade då upp dom och kom då på brevet igen.

Utloggad flygtyg

• Forumstammis
  • bambatant
    • Småland
« Svar #25 skrivet: 21 jul-12 kl 14:03 »
"Ex Gute" = bor inte längre på gottland. Saknar du inte havet då? Jag tycker det är fantastiskt vackert ute i bohuslän! Skulle gärna bo där om det inte var så dyrt! Kan du italienska? Känns som rätt ovanligt att "hänger" på italienska eller ej engelskspråkiga sidor...

Utloggad Ibssøn

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 15
  • Søger det enkle liv og det enkle i livet...
    • -
« Svar #26 skrivet: 21 jul-12 kl 14:59 »
...selv triste steder kan blive interessante, hvis de der bor der ikke er det  :)

...gad vide om det mon ikke ikke kunne misforstås  ???

Jeg mente naturligvis at selv triste steder kan blive interessante, hvis de der bor der, er interessante (hvilket er det samme som at de der bor der IKKE er triste - blot lidt mere ordret (ordagrann) )...!  :)
Det er idéen om det nordiske, der skaber Norden...!

Utloggad Sork

• Forumveteran
  • TOBAK INTRESSERAD
    • Småland
    • Hasses TobaksfröOdling
« Svar #27 skrivet: 21 jul-12 kl 16:33 »
"Ex Gute" = bor inte längre på gottland. Saknar du inte havet då? Jag tycker det är fantastiskt vackert ute i bohuslän! Skulle gärna bo där om det inte var så dyrt! Kan du italienska? Känns som rätt ovanligt att "hänger" på italienska eller ej engelskspråkiga sidor...
Nja Gotland är dyrt, hög arbetslöshet och Långa köer på bostäder (om man inte hyr privat och räknar med att åka ut sommartid). Är man missbrukare finns det oxå chans att kliva före i bostadskön. -Så att ärligt talat ja jag saknar ön i sig och släkten jag har där men så ön styrs och fungerar har jag inte mycket till övers för..
-Kan inte ett ord Italienska men dom är extremt duktiga på Tobaksodling ;D + att ger man ut sin mail adress så är en del av dom snabba med goda råd till svenskar.. Då får man massa tipps som odlarna inte skriver öppet efter som att andra inte ska göra som dom.. Men är man svensk så får man massa tipps och råd.  >:D Jag har hängt lite på engelskspråkiga sidor oxå men med mindre framgång.

Utloggad flygtyg

• Forumstammis
  • bambatant
    • Småland
« Svar #28 skrivet: 21 jul-12 kl 20:45 »
Aha! han odlar alltså tobak!!! >:D är det snusning eller rökning som gäller???
Kolla in länken så kanske det känns bättre att du inte bor på denna strategiskt viktiga ö, som gottland ändå är...

http://navyskipper.blogspot.se/2012/07/moderaternas-syn-pa-hur-man-okar.html
Men det är ju en fin ö...

Utloggad Sork

• Forumveteran
  • TOBAK INTRESSERAD
    • Småland
    • Hasses TobaksfröOdling
« Svar #29 skrivet: 21 jul-12 kl 20:54 »
Äää mest viktig för att stockholmarna ska ha någonstans att festa på och skicka sina missbrukare till  ;)

Utloggad Temeriaire

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 1232
  • Allt kan göras, men det omöjliga tar längre tid.
    • -
« Svar #30 skrivet: 22 jul-12 kl 08:27 »
-Och i vilken skala är din karta?? Snarare ett antal Kabellängder (nyare):185,2m (Äldre är märkligt nog:178m ) Medan stenkast är 40-50m
Skala? Tja, det vete fan, men vilhelmina-Grebbestad eller Vilhelmina- Växjö rymms iaf på samma dag med bil om man vill...
Ibland kommer äventyret och suddar ut det jag skrivit i kalendern.

Utloggad Jonazid

• Forumstammis
  • Antal inlägg: 195
    • Småland
« Svar #31 skrivet: 22 jul-12 kl 14:43 »
Småland - Nässjö. Diskutera är kul och kaffe finnes.
Ta inte livet för allvarligt, du kommer inte levande ur det ändå.

* Inloggade just nu

* Slumpad tråd

* Nya inlägg

beg byggmaterial av ieenilorac
[Idag kl. 06:50]

Höna som går över tiden, vad göra!? av ieenilorac
[Idag kl. 06:49]

Värper dåligt av ieenilorac
[Idag kl. 06:45]

isolering eller inte! av big_jojje
[Idag kl. 06:37]

Några frågor om Myskankor av ieenilorac