collapse

Författare Ämne:  Hönsbytardag och sälja-allt-möjligt-dag :) Ramstalund i September!  (läst 10554 gånger)

Utloggad Travelerhorses

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 5132
  • Häxa och djurvän.
    • Västmanland
    • Travelerhorses
Det brukar finns allt på dessa dagar så kom du med o sälj :)
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Utloggad Chicken

• Forumstammis
  • Antal inlägg: 136
Trevligt! Vi kommer men har samma "problem" som Dajen dvs om bäbis inte hunnit komma alt bäbis har kommit i god tid innan (BF 18/9). Har nog med  hedemorahönor och kycklingar i så fall.
Hoppas du kommer!
Vill gärna köpa Hedemoror av dig :)

Utloggad Jenny på Björkkulla

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 1077
  • Lev idag, imorgon kan det vara för sent!
    • Uppland
Hoppas du kommer!
Vill gärna köpa Hedemoror av dig :)
Hönsen lär vara till salu oavsett om bäbisen förhindrar oss från att komma till Ramstalund eller inte. Vet i dagsläget dock inte exakt vilka eller hur många jag har tänkt sälja utan det beror på hur det går för årets kycklingar.
Jag och maken har sönerna (2,5 och 5 år), dottern (6 månader),  fjällnära kor,  Hedemorahöns och  katter. Tidigare har vi haft Hälsingefår. Vi bor i ett 300 år gammalt torp.

Utloggad Husfrun

• Forumstammis
  • Antal inlägg: 181
    • Uppland
sannah? du kan ta med vad som helst :D eller ja...nästan dåra!

Utloggad sannah

• Forumstammis
  • Antal inlägg: 115
    • -
sannah? du kan ta med vad som helst :D eller ja...nästan dåra!

Nice :) ska leta lite i hyllorna här hemma.. Frön kanske? Har mängder med prästkragar med otroligt bra gro i sina frön!

Utloggad sannah

• Forumstammis
  • Antal inlägg: 115
    • -
Just det, hur funkar det? Man tar med eget bord och ställer sig där man tilldelas plats? *total nybörjare..*  ::)

Utloggad Linkoso

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 10327
    • -
    • Höns i Trunsby
Kommer nog med stor sannolikhet ha med ungar från denna kull (Rex/NZ + troligtvis en gnutta gottis någonstans på NZ sidan).

Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Utloggad Chicken

• Forumstammis
  • Antal inlägg: 136
Hönsen lär vara till salu oavsett om bäbisen förhindrar oss från att komma till Ramstalund eller inte. Vet i dagsläget dock inte exakt vilka eller hur många jag har tänkt sälja utan det beror på hur det går för årets kycklingar.

Det låter bra det:)
Låt mig gärna veta hur det blir.
Vill helst ha ljusa :)

Utloggad Jenny på Björkkulla

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 1077
  • Lev idag, imorgon kan det vara för sent!
    • Uppland
Det låter bra det:)
Låt mig gärna veta hur det blir.
Vill helst ha ljusa :)
Det ska jag göra men ljusa kan bli värre då jag själv har överskott på mörka. Vuxna höns kommer enbart att vara mörka och kycklingar är de flesta mörka.
Jag och maken har sönerna (2,5 och 5 år), dottern (6 månader),  fjällnära kor,  Hedemorahöns och  katter. Tidigare har vi haft Hälsingefår. Vi bor i ett 300 år gammalt torp.

Utloggad Travelerhorses

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 5132
  • Häxa och djurvän.
    • Västmanland
    • Travelerhorses
Jag tycker det e synd att ni lägger byledagen o denna marknad så nära varandra.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Utloggad Husfrun

• Forumstammis
    • Uppland
Visst är det tråkigt när evenemang krockar med varandra, eller kommer "för nära" varandra...men ibland krockar saker i livet ;) i vårat fall så var detta den enda lediga helgen som vi fick hyra bygdegården, nästa lediga helg vi fick hyra var sista helgen i oktober vilket jag tyckte var för sent...sedan jobbar både jag och min make ganska mycket, jag jobbar typ 10 av 12 helger...och då är det inte så många helger att välja på:)
Men jag hoppas att både Byledagen och Hönsdagen i Ramsta kan bli välbesökta ändå:)

Utloggad Linkoso

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 10327
    • -
    • Höns i Trunsby
Ja, dagarna ligger ju ca 20 mil ifrån varandra också. Så det brukar inte vara några problem. Många som kommer är ju de som bor i trakterna där dagen ligger, sedan så är det en del som även åker längre sträckor (och är dessa som brukar kunna dyka upp på flera olika dagar i landet =) ).
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Utloggad avara

• Nykomling
  • Antal inlägg: 2
    • Uppland
   Jag har nognågra 10-veckors Brahmakycklingar om någon är intresserad!

Utloggad Husfrun

• Forumstammis
    • Uppland
Brahmakycklingar blir du lätt av med! :D de brukar vara åtråvärda...

Utloggad winnitopi

• Forumstammis
  • Antal inlägg: 104
    • Uppland
Hej! Jag kommer gärna.Har en Bronze kalkontupp som gärna flyttar ist för att hamna i grytan:) Har en söt dvärghamster med tillhörande cirkusbur,kaninungar o kanske några unghönor o några unga pärlhöns!
Problem är till för att skjutas upp för att sen glömmas bort :)

Utloggad mysk-åsbomamma

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 314
    • Uppland
Jag kommer att ha med mej:
* ev 1 bohuslän-dals svart tupp.
* könsbestämda Åsbo kycklingar.
* ev 1 Åsbotupp och en grönvärpar höna+ blandras kyckling höns (obesläktade)
* handgjorda smycken

förhoppningsvis även
* mille fleur /sabelpoot kycklingar
* myskank ällinngar
Beror på hur det går med kläckningen.

Vill ev köpa ngn bohuslän-dals svart höna och en myskdrake .

Utloggad Flying Goose

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 202
    • Västmanland
Om någon är intresserad av nästan vuxna kalkontuppar, så hör av er! Vi har fler stycken. Tar endast med ifall någon "beställer" innan bytardagen:)
Flying Goose

Utloggad Husfrun

• Forumstammis
    • Uppland
Åh...sabelpoot-kycklingar är jag jätteintresserad av, hoppas att det kommer några :D

Utloggad Husfrun

• Forumstammis
    • Uppland
För alla er som brukar vara på facebook så finns "dagen" även där som evenemang:)
https://www.facebook.com/events/396798283701314/

Inloggad Pernilla Lava

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 245
    • Södermanland
Jag vill komma! Nu är min bebis stor och jag har en bil så det gar nog  :) //Pernilla
Dont panic go organic! Odlar för husbehovet och vännerna :)
Höns: ¤Plymouth Rock ¤Dorking ¤Aracuana ¤Isbar ¤Jätte Jersy ¤Blomme ¤LSL och en massa fina blandisar så klart!!              Myskankor, Påfågel och Kalkoner: Bronze, BUT

* Inloggade just nu

* Slumpad tråd

* Nya inlägg

* Nya annonser

* Nya bilder

Vårblot 2013.

Visningar: 6
Postad av: WiIIoW
i: Moi
me!

Visningar: 22
Postad av: The walking Dead