collapse

Författare Ämne:  43 årig övervintrad Hippie söker likasinnad i Södra Dalarna.  (läst 1818 gånger)

Utloggad alfen

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 10
    • Dalarna
Jag har tröttnat på att försöka skapa mitt Shangrila ensam och behöver dig för att genomföra detta......
Jag har tidigare i livet varit självförsörjande på grönt och hönsägg och vill dit igen. Jag har precis köpt ett mögelhus i södra Dalarna som jag renoverar för fullt, möglet nu sanerat. Jag är intellektuell, musikintresserad, har stort hjärta och är jordnära..
Försörjer mig fn. som kulturarbetare men vill helst vara totalt obunden till samhället, skapa något nytt, vara nästan självförsörjande och jag tror på evig kärlek till allt...

Utloggad Mamsingen

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 1440
    • Skåne
Äkta övervintrad hippie på 43 år? Det var rätt ungt:D till att vara övervvintrad hippie;)
Hur som: är du kvinna eller man, kan vara kul att veta för de som bryr sig om sådana detaljer;)
Du låter rätt kul, jordnära och intressant!
Om du börjar känna dig lite annorlunda, kan det bero på att du börjar vara dig själv:)

MinnaRoselli

• Gäst
Jag har tröttnat på att försöka skapa mitt Shangrila ensam och behöver dig för att genomföra detta......
Jag har tidigare i livet varit självförsörjande på grönt och hönsägg och vill dit igen. Jag har precis köpt ett mögelhus i södra Dalarna som jag renoverar för fullt, möglet nu sanerat. Jag är intellektuell, musikintresserad, har stort hjärta och är jordnära..
Försörjer mig fn. som kulturarbetare men vill helst vara totalt obunden till samhället, skapa något nytt, vara nästan självförsörjande och jag tror på evig kärlek till allt...
var här?
jag är 51 men var gammal fis redan som 18-årig hippie

Utloggad Mamsingen

• Forumveteran
    • Skåne
Jag är man :-)
Övervintrad :-), ja allt är i betraktarens ögon, känner mig som jag legat i ide de senaste 6-7 åren, därav formuleringen....
men mina idéer har inte legat i ide, så därför står jag nu på startlinjen till resten av mitt liv ;)

Härligt!

"Övervintrad hippie" tänker jag mej mer, annars, en person som var med i slutet av 60talet och då nu är kanske en 60-70 år nästan.. men som du skriver är allt i betraktarens ögon och lite "Hippie" är vi nog lite till mans o kvinns, här inne på alternativ, ja många av oss i varje fall.

Lycka till med sökandet;)
Om du börjar känna dig lite annorlunda, kan det bero på att du börjar vara dig själv:)

MinnaRoselli

• Gäst
var i Södra Dalarna?
Det finns roligt folk i buskarna här och vi skulle kunna samarbeta. Gärna samlas till kulturfester och göra dagsverk hos varandra.

Utloggad lördag

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 24
Kan inte låta bli att svara på din underbara annons...

Jag har också hittat mitt paradis... Men söker någon att dela det med precis som du!  :)
Kanske är just det, det största hindret... att ingen av oss vill flytta... men om ditt Shangrila
är bättre än mitt paradis... så kanske, kanske att jag kan överväga tanken... Annars får du
tänka om... OM tycke skulle uppstå naturligtvis...  :-[

Just idag har ett av mina uthus brunnit ner... :'( och jag känner att NU måste jag nog ta
tag i det här med att finna kärleken igen... Kära goa vänner finns här, till stöd och hjälp när
det kniper...  Men vännen att dela vardagen med eller hålla i när det blåser saknar jag...

Utloggad Mamsingen

• Forumveteran
    • Skåne

Ja ålder Mamsingen är ju en världslig betraktelse, många av mina vänner är idag i 60-70 årsåldern, men de är mycket yngre än många av mina medelålders vänner, det går inte att värdera människor utifrån ålder tycker jag. Vänner är de man kan skratta, gråta och trivs att vara tillsmmans med oavsett ålder,sexuell läggning eller livsåskådning...

Håller med fullständigt:)
 Ibland skriver jag mycket fortare än jag tänker och tänker hellre än bra, typ;D

Utloggad lördag

• Forummedlem
det går inte att värdera människor utifrån ålder tycker jag. Vänner är de man kan skratta, gråta och trivs att vara tillsmmans med oavsett ålder,sexuell läggning eller livsåskådning...

så sant så sant...  jag kan inte annat än hålla med  ;)

Utloggad lördag

• Forummedlem
Jag har tidigare i livet varit självförsörjande på grönt och hönsägg och vill dit igen.

Det låter som om du vill samma som jag...
men jag bor inte i södra Dalarna... hm..
Kan man ändå få veta mer om dig?
Har skickat pm...  :D
« Senast ändrad: 29 jul-12 kl 11:11 av lördag »

* Inloggade just nu

* Slumpad tråd

* Nya inlägg

* Nya annonser

* Nya bilder

Hedemorahöns (genbank)

Visningar: 50
Postad av: Amanda
i: Höns