collapse

Författare Ämne:  Södra Dalarna  (läst 1351 gånger)

Utloggad Texaz

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 79
    • Dalarna
Södra Dalarna
« skrivet: 07 jul-12 kl 22:08 »
Jag har ett litet hus att hyra ut, ca 50 kvm bestående av ett sovrum och gemensamt kök/vardagsrum. Altan under tak, ca 10 kvm. Nyrenoverad dusch/toalett. Kyl/frys.
Ev kan vedkamin installeras till vintern, ved finns på gården!
Odling på valfri yta (upp till 100 kvm), möjlighet till djurhållning. Kanske vi kan hjälpas åt?
Ligger ca två mil sydost om Avesta, ca 1 km från älven, med möjlighet till fiske (inklusive kräftor).
Vacker natur och skogar som ger gott om både bär och svamp inpå knuten.
Stallplatser samt lösdrift finns på gården.

Vill helst ha någon som har miljötänk, med kompostering, sopsortering etc!
Avesta kommun erbjuder dessutom gratisbussar.

4000:- inklusive el, sophämtning samt snöplogning.
Kontakat mig på tel 072-71419281 eller via mail, texazfarm@hotmail.com
Ensam trebarnsmamma som håller på att förverkliga sin dröm om en gård med lantrasdjur, som helst ska bli självbärande. Lever lycklig i södra Dalarna!!

Utloggad sussi64

• Nykomling
  • Antal inlägg: 2
    • Dalarna
SV: Södra Dalarna
« Svar #1 skrivet: 22 jul-12 kl 00:18 »
Hej på dej!!
låter som ett trevligt allternativ!!
Ska ta mej en funderare, lite långt från Borlänge/Ludvika som jag hade tänkt mej.

// Susanne

Utloggad Texaz

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 79
    • Dalarna
« Svar #2 skrivet: 30 jul-12 kl 13:23 »
För er som hört av er tidigare kan jag meddela att stugan blir ledig fr o m månadsskiftet!   :)
Ensam trebarnsmamma som håller på att förverkliga sin dröm om en gård med lantrasdjur, som helst ska bli självbärande. Lever lycklig i södra Dalarna!!

Utloggad janee_66a

• Nykomling
  • Antal inlägg: 2
    • Södermanland
« Svar #3 skrivet: 02 nov-12 kl 15:02 »
 :) Hej Janne heter jag är 46 år jag har jobbat i byggnadsbranchen i många år men har i dag sjukersättning,jag är intresserad av att hyra ditt hus tycker det låter jätte mysigt,jag har nyligen köpt mig en liten hund valp,jag hoppas du hör av dig .Mvh Jan Hellman

Utloggad Prisma

• Nykomling
  • Antal inlägg: 0
    • -
« Svar #4 skrivet: 22 dec-12 kl 02:06 »
Hej
Jag är en 57 årig kvinna som bor i Krylbo. Gått på lantbruksskola och jobbat på fäbod en sommar.Jobbat som mjölkbedömare och när labbet las ner omskolade jag mig till fritidspedagog/behandlingsassistent. Jag är idag sjukpensionär.
Jag gillar hantverk av alla slag och en kompis i By håller på att lära mig bereda fårskinn, spännande.
Jag har även varit med vid slakt. Jag vill odla, främst örter som är ett stort intresse.
Bo på landet har jag gjort förr, men tyvärr höll det inte. Jag har två vuxna barn och två små barnbarn.
Hoppas du gillar barn för jag får besök av dem ca varannan månad.
Kruxet är att jag har tre månaders uppsägning på min lägenhet.
Om du inte valt någon annan redan, så kan jag komma ut till dig efter nyår, så vi får se om vi tror det kan fungera. God Jul och gott nytt år !

* Inloggade just nu

* Slumpad tråd

* Nya inlägg

* Nya annonser

* Nya bilder

Här tar man för sig

Visningar: 54
Postad av: Tösen
i: Höns
Lilla Ellen är en av favorithönorna

Visningar: 36
Postad av: Tösen