collapse

Författare Ämne:  Ensamstående kvinna med barn söker boende på landet.  (läst 699 gånger)

Utloggad Nshyrebel

• Nykomling
  • Antal inlägg: 0
    • Östergötland
Hej,

nu är det så här att jag har bott i hela mitt liv i städer här och där, flyttat en massa och vart jag än bor känner jag mig inte riktigt hemma eller tillfreds.
Detta är inte som jag ville att det ska vara.
Jag vill ut mer lantligt så jag kan börja skriva min bok och måla mina tavlor med mera.  :-[

Så jag ville höra med er, om det är någon som har några tips på stugor som hyrs ut eller andra möjligheter till detta?
Familjen består av min son som är 10 och jag som är 33 ,och så är det så klart våran kära blandras hund Ester.

Jag har inte ekonomi att köpa ett hus dessvärre,inte heller kredit att kunna ta några lån.
Jag har inte heller körkort.

Vi kan tänka oss i stort sett alla städer, men det bör vara hyfsat nära till saker som skola,sjukhus och liknande.
Jag ser framför mig ett mindre hus, stuga med minst tre rum, gärna rött med vita knutar, som ligger nära andra hus,med lite grannar, trädgård där man kan odla lite blommor och grönsaker, gärna med möjligheten att ha höns eller så också.
Kan tänka mig ett kollektivt boende , fast där man bor lite mer var och en för sig, så om någon känner för att sam-hyra något med mig eller så kan jag tänka mig det också.

Alla förslag, sidtips och så vidare mottages med största tacksamhet!  :)

mvh Nadja.

Edit: Har tittat på diverse sidor, just nu ser det mest ut som folk hyr ut hus och stugor veckovis ..
« Senast ändrad: 01 jul-12 kl 14:28 av Nshyrebel »

Utloggad indra

• Nykomling
  • Antal inlägg: 5
SV: Ensamstående kvinna med barn söker boende på landet.
« Svar #1 skrivet: 29 jul-12 kl 14:01 »
Hej Nadja!

Jag hyr ett jättestort ställe, med 3 lägenheter, ett torp och en liten stuga.
Gården ligger vackert nära havet på Orust.
Nu på sommaren hyr jag ut det mesta som semester-bostäder, men letar efter någon, några som vill dela framöver.
Gärna med barn, då jag har 2 egna små.

Kolla hemsidan för lite bilder, och hör av dig om det verkar intressant!

Nås lättast på mailen: kristinebove@gmail.com

Ha det fint!

Utloggad indra

• Nykomling
  • Antal inlägg: 5
SV: Ensamstående kvinna med barn söker boende på landet.
« Svar #2 skrivet: 29 jul-12 kl 14:31 »
Och adressen till hemsidan är www.mollosundsgarden.se

* Inloggade just nu

* Slumpad tråd

* Nya inlägg

* Nya annonser

* Nya bilder

Hedemorahöns (genbank)

Visningar: 22
Postad av: Amanda
i: Höns
Hedemorakycklingar