Men jag hoppas att du inte tänkt ha hönsen över sommaren bara? I dagens konsumptionssamhälle är vi så vana att aldrig behöva vänta på något utan allt ska finnas tillgång till hela tiden, utan väntan......
Men målet blir faktiskt bara godare när man väl når det om man får vänta lite och "göra sig förtjänt" av det

Det finns inte så många genbanker med orusthöns och det innebär att djuren som kommer ut är få och dessdå mer välkommet om någon fler blir genbank för dem så att liiite fler djur kan komma ut ett annat år.
Jag tycker du lugnt ska ställa dig i kö och hålla kontakt med de uppfödare som finns innom vad du anser rimligt avstånd. Kom ihåg att transport också oftast går att ordna över ganska långa avstånd med hjälp av bekanta, saiter där man kan erbjuda transport osv. Då kan man vidga sökområdet till i stort sett hela Sverige.

Du är väldigt tidigt på säsongen ännu och flest djur borde det finnas under sensommaren. Som genbank har man 8 veckors hållandetid på sina kycklingar och det innebär att det före midsommar är väldigt marginellt med djur överhuvudtaget till salu från genbankerna för att sedan nå en kulmen under juli/augusti.
Men det är ju som jag sa i början: Du ska väl ha djuren under många år hoppas jag och att det borde därför inte vara någon problem att vänta till hösten innan du får hem några djur. Även om jag förstår att det vore roligt att få dem redan nu för att få njuta av dem hela den här sommaren också..... men det kommer fler....