collapse

Författare Ämne:  Avelsägg Brun Lohman eller annan bra värpare  (läst 586 gånger)

Utloggad sizz

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 58
    • Södermanland
Avelsägg Brun Lohman eller annan bra värpare
« skrivet: 11 jun-12 kl 12:06 »
Hej,
Någon som har brun lohman eller annan bra värpras (behöver ej va renrasig, bara en flitig värpare) och kan tänka sig att sälja några ägg (ca 10)...
Ha en fin dag...

Utloggad Linkoso

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 10323
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Avelsägg Brun Lohman eller annan bra värpare
« Svar #1 skrivet: 11 jun-12 kl 17:56 »
Jag har ägg av brun lohmann, Vit Bovan, Rubin 88 höna samt ägg av avkommor från värphybrider (duktiga värphönor) och en bra värpkorsning - appenzeller/maran (bruna ägg med mörkbruna prickar på :) ). 6kr/ägget och kan skicka (tillkommer frakt) 10st imorgon om ni är intresserade.

Tuppar som går i gruppen är bland annat Sussex, Faverollekorsningar, Brahmakorsning, Isbarkorsning och Araucana (så en del av kycklingarna kan bli grönvärpare), ISA brown (värphybrid) avkomma, en del "supermixar" med allt möjligt i t.ex. - dv kochin/silke/värphöns/hedemora/faverolle/isbarkorsning ........ m.m

« Senast ändrad: 11 jun-12 kl 18:04 av Linkoso »
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Utloggad Kopparkastrullen

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 41
  • Rätt använt är livet långt nog..
    • Södermanland
    • Drakankan
« Svar #2 skrivet: 11 jun-12 kl 19:41 »
Hej,
Någon som har brun lohman eller annan bra värpras (behöver ej va renrasig, bara en flitig värpare) och kan tänka sig att sälja några ägg (ca 10g...

Vi bor i nyköping södermanland o har loman/leghorn korsning som lägger stora bruna ägg. hönsen är mycket lugna o trevliga och mest loman i, därav bruna äggfärgen. Dom värper som sjutton :) Vi har en väldigt bra tupp o har haft 100% befruktning på äggen hittills. Av 9 ägg i kläckaren föddes 6 kycklingar sist. Det är en väldigt bra siffra. Vi har 21 ägg i kläckaren nu som föds om 2v. Du får gärna köpa ägg 6 kr styck o även kycklingar sen om du vill 50 kr st. titta på min blogg för bilder :) http://drakankan.thecas.se där finns även kontaktuppgifter.

Utloggad sizz

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 58
    • Södermanland
« Svar #3 skrivet: 11 jun-12 kl 20:13 »
Jag har ägg av brun lohmann, Vit Bovan, Rubin 88 höna samt ägg av avkommor från värphybrider (duktiga värphönor) och en bra värpkorsning - appenzeller/maran (bruna ägg med mörkbruna prickar på :) ). 6kr/ägget och kan skicka (tillkommer frakt) 10st imorgon om ni är intresserade.

Tuppar som går i gruppen är bland annat Sussex, Faverollekorsningar, Brahmakorsning, Isbarkorsning och Araucana (så en del av kycklingarna kan bli grönvärpare), ISA brown (värphybrid) avkomma, en del "supermixar" med allt möjligt i t.ex. - dv kochin/silke/värphöns/hedemora/faverolle/isbarkorsning ........ m.m

Härligt, jag har hört av mig med ett pm!

* Inloggade just nu

* Slumpad tråd

* Nya inlägg

Vingliga ben av asta
[Idag kl. 12:46]

Fråga ang läge av zekevarg
[Idag kl. 12:43]

Lerjord - ger snart upp av Existens!
[Idag kl. 12:41]

Minikiwi - actinidia av muster
[Idag kl. 12:21]

Paraffinolja av Nettus