collapse

Författare Ämne:  ...och sen voro de alla döda.  (läst 1615 gånger)

Utloggad Mattons

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 41
    • Västergötland
...och sen voro de alla döda.
« skrivet: 08 jun-12 kl 20:29 »
Grannen var här för en timme sen. Det var trevligt.
Hon hade med sig både hundar och barn.

Efter en stunds småprat tyckte hon att det var lägligt att hennes hundar skulle få leka med våra. Hon släppte hundarna (valparna) som genast fick syn på hönsen och satte fart.

Historien slutar  med att hönsen numer är döda som attan.

Är det någon i Norra Skaraborg eller i närheten som har höns att sälja? Kycklingar?

Tacksam för hjälp.

Mvh
Alex
Ardennerdriven heltidssjälvhushållare
Hovslagare

Utloggad Gronavagen

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 1572
    • Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
SV: ...och sen voro de alla döda.
« Svar #1 skrivet: 08 jun-12 kl 20:38 »
Din granne har laglig skyldighet att ersätta dig, så det är väl hon som ska fråga?

Förb***ade korkade hundägare, man vet väl vad man har i kopplet. >:D Stackars pullor! :'(
Ju mer jag ser av män, desto mer föredrar jag hundar.

http://1000sattattdrivaenmattetillvansinne.bloggagratis.se/

Utloggad Startskott

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 338
    • Östergötland
« Svar #2 skrivet: 08 jun-12 kl 20:54 »
Nämen va faan ???
Jamen då kör vi!

Utloggad Maddie

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 734
    • Uppland
« Svar #3 skrivet: 08 jun-12 kl 21:00 »
Men så fruktansvärt  :'(

Utloggad Rakadero

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 3202
    • Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #4 skrivet: 08 jun-12 kl 21:11 »
Såå typiskt hundägare  >:(

Jag blir mer och mer trött på hundar för var dag som går, rävar och hökar kan jag stå ut med, men alla dessa hunddödade höns är ju betydligt många mer. Så onödigt!

Är du inte jävligt arg på din granne då? Det hade jag varit!

Jag bor utanför Tidaholm och har eventuellt kycklingar till salu senare i sommar, de kläcks måndag tisdag nu, beroende på hur många det blir.
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Utloggad Mattons

• Forummedlem
    • Västergötland
« Svar #5 skrivet: 08 jun-12 kl 21:34 »
Det är inte så mycket att vara arg för.
Vi känner varandra väl och valparna är inte mer än 6månader och har aldrig träffat hönsen förut.

Det blev ganska dålig stämning efter olyckan så min fru pratade lite med henne medan jag gick och letade efter tuppen, som förövrigt är oskadd men lite chockad.

Det som är jobbigast just nu är att vi inte har några ägg att äta och inte ens en höna som kan ruva fram lite kycklingar.

Jag tänkte prata med grannen imorgon och förklara att hon nog får hjälpa till lite ed att skaffa nya höns. I detta fall blir det nog att köra någonstans för att hämta dom då vi inte har bil eller körkort.

Som sagt, om någon har höns eller kycklingar att sälja i Skaraborg så säg gärna till. Lite gäss skulle vara trevligt också.

alex
Hovslagare

Utloggad Gronavagen

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 1572
    • Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
« Svar #6 skrivet: 08 jun-12 kl 21:52 »
PMa uppfödarna i den här tråden:

http://www.alternativ.nu/index.php?topic=128459.0
Ju mer jag ser av män, desto mer föredrar jag hundar.

http://1000sattattdrivaenmattetillvansinne.bloggagratis.se/

Utloggad Mattons

• Forummedlem
    • Västergötland
« Svar #7 skrivet: 09 jun-12 kl 19:31 »
På tisdag kommer det iaf 10 nya kycklingar. Med lite tur får dom sällskap av några gäss.
Nu känns allt genast bättre!
Hovslagare

Utloggad söräng

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 10
    • Södermanland
« Svar #8 skrivet: 11 jun-12 kl 01:43 »
Skönt att det löste sig  :) Själv hittade jag en liten kyckling, ett par dagar gammal, i "kycklingstugan" nu ikväll som jag trodde var död. Den låg kall och livlös på sidan på golvet  :'( Men när jag skulle bära ut den märkte jag att det ryckte till i den lilla kroppen! Den var iskall så jag for in med den i huset där den fick ligga i den varma gosiga ljumsken på min vita herdehund. Hon låg snällt och stilla i flera timmar och värmde och vaktade den lilla som tro det eller ej - piggnade till och blev alldeles som ny  :D Nu har den fått lite vatten och krupit in under mammahönan igen. Hoppas det går bra nu... Men sensmoralen var väl att hundar faktiskt även kan rädda livet på höns  ;)
Bor i torp på Mörkö med man, en Vit Herdehund och 14 Åsbohöns :-)

Utloggad HippieMama

• Forumstammis
  • Antal inlägg: 143
  • Sum ergo sum
    • -
« Svar #9 skrivet: 11 jun-12 kl 03:17 »
Vad bra att ni hittat nya :)

Jag hade gärna skjutsat annars, mot att få sniffa lite på dem. Speciellt gässen   :-[

Och, fin hundhistoria söräng!
Fred, Kärlek & Kaffe; den heliga treenigheten.
http://youtu.be/BXpdmKELE1k

kbh

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 11 jun-12 kl 07:20 »
Skönt att det löste sig  :) Själv hittade jag en liten kyckling, ett par dagar gammal, i "kycklingstugan" nu ikväll som jag trodde var död. Den låg kall och livlös på sidan på golvet  :'( Men när jag skulle bära ut den märkte jag att det ryckte till i den lilla kroppen! Den var iskall så jag for in med den i huset där den fick ligga i den varma gosiga ljumsken på min vita herdehund. Hon låg snällt och stilla i flera timmar och värmde och vaktade den lilla som tro det eller ej - piggnade till och blev alldeles som ny  :D Nu har den fått lite vatten och krupit in under mammahönan igen. Hoppas det går bra nu... Men sensmoralen var väl att hundar faktiskt även kan rädda livet på höns  ;)
Jan det kan  bekräftas  :) då  mina hundar tog hand om räven då han var på besök .
« Senast ändrad: 11 jun-12 kl 10:34 av Dbs »

Utloggad MariaC

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 15
    • Västergötland
« Svar #11 skrivet: 11 jun-12 kl 09:53 »
Blir lite nyfiken - vilken ras var det på valparna som dödade hönsen? Många hundar tycker ju själva jakten är rolig men när sen djuret stannar så vet hunden inte vad den ska göra, den är inte ute efter att döda utan jaga. Men det gäller ju inte alla raser såklart, därför blev jag lite nyfiken...
Bor på landet med min labrador, tre katter, Skånska Blommehöns och två kaniner

* Inloggade just nu

* Slumpad tråd

* Nya inlägg

* Nya annonser

* Nya bilder

Här tar man för sig

Visningar: 54
Postad av: Tösen
i: Höns
Lilla Ellen är en av favorithönorna

Visningar: 36