collapse

Författare Ämne:  Vem är du  (läst 17600 gånger)

MinnaRoselli

• Gäst
SV: Vem är du
« Svar #40 skrivet: 27 maj-12 kl 17:18 »
på Gotland tyckte jag om ordet kelling

dilog

• Gäst
« Svar #41 skrivet: 28 maj-12 kl 22:27 »
Till min stora lycka å till er andra önskar jag bara lycka till att ni med ska finna kärleken. Om inte här ute så är jag övertygad om att den finns. jag har själv gått och väntat på att min kärlek skulle begripa att det bara är henne jag vill ha men att jag har varit singel undertiden jag väntat. Så nu söker vi bara vänner. singlar eller ej har ingen betydelse. Lyckokarm till oss.  o:)

Utloggad turinge

• Forumstammis
  • Antal inlägg: 141
  • Jag lär mig genom att gå dit jag måste gå
    • Södermanland
« Svar #42 skrivet: 28 maj-12 kl 23:39 »
En stor lyckoKARM från mig  ;D. Hur lyckades du? Nåt bra tips att ge en ensam kärlekskrank stackars säring/kelling?  ;)
Jag har det mesta jag behöver utom en kärleksfull och vettig man att dela det med!

dilog

• Gäst
« Svar #43 skrivet: 29 maj-12 kl 10:26 »
Ja du. Kanske bättre du frågar henne vad det var som gorde att hon fattade tillslut :P ;D :D

Utloggad skäggetorpet

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 42
    • Dalsland
« Svar #44 skrivet: 29 maj-12 kl 20:25 »
Jag är en kvinna på 47, som äntligen trivs med det mesta.
Hyr ett hus på en gård, där jag sakta men säkert annekterar uthus efter uthus med värdens goda minne  ;)
Har raskt kommit upp i tjugotalet hönor, inklusive tuppar o kycklingar. Har inlånade grisar från grannarna (nilsegårn här på alternativ).
Just nu vickar jag inom hemvården - ett jobb jag verkligen trivs med - men aldrig kommer få en anställning inom - är inte undersköterska.

Gillar att skörda det som finns i skogen, har jägarexamen och fällt ett sött litet rådjur ;)
Hyfsat händig, ska något göras har jag för det mesta bara mig själv att lita på.

Det var väl lite kort :D

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #45 skrivet: 02 jun-12 kl 01:22 »

Gillar att skörda det som finns i skogen, har jägarexamen och fällt ett sött litet rådjur ;)
Hyfsat händig, ska något göras har jag för det mesta bara mig själv att lita på.

Trevligt med en till tjej som jagar :). Jag tycker det verkar vara mest vegetarianer av de som presenterar sig i olika trådar annars. Jagar du mkt, eller som jag, till husbehov ;D?
Jag har det mesta jag behöver utom en kärleksfull och vettig man att dela det med!

Utloggad skäggetorpet

• Forummedlem
    • Dalsland
« Svar #46 skrivet: 02 jun-12 kl 08:05 »
Trevligt med en till tjej som jagar :). Jag tycker det verkar vara mest vegetarianer av de som presenterar sig i olika trådar annars. Jagar du mkt, eller som jag, till husbehov ;D?
Nja, var sambo med en jägare fram till årsskiftet- men har kvar mina vapen - vill absolut jaga igen...
Har dock inte avlagt examen på älg - får alltid bara till det på 3 av fyra skott på provet... men är en hejjare på lerduvor...
Men det gör inte så mycket - roligare att jaga rådjur - och det kan jag med lite tid på mig ta hand om helt själv... i värsta fall får det bli färs av det mesta vid styckningen  ;) ;)
Det finns väl inget godare än viltkött

anders50

• Gäst
« Svar #47 skrivet: 02 jun-12 kl 08:45 »
Anmäler mig till jägarfolket!  Har ca 1250 ha jaktmark som har plats för nån jaktgäst!  ;D

Utloggad skäggetorpet

• Forummedlem
    • Dalsland
« Svar #48 skrivet: 02 jun-12 kl 09:02 »
Anmäler mig till jägarfolket!  Har ca 1250 ha jaktmark som har plats för nån jaktgäst!  ;D
Haha - du kan ju ordna en singeltjejjaktträff - vilket drömscenario för en ensam man ;) ;)

MinnaRoselli

• Gäst
« Svar #49 skrivet: 02 jun-12 kl 09:43 »
 ;D

jo, det kommer varje år en ny idé om Anders kvinnobjudningar ... från ord till verket?

Utloggad Sjaunja

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 1893
    • Västerbotten
« Svar #50 skrivet: 02 jun-12 kl 11:29 »
Haha - du kan ju ordna en singeltjejjaktträff - vilket drömscenario för en ensam man ;) ;)

Ut med bössan och träffa kvinnor :o 
Låter lite blodigt.... ;D
Uppväxt på ett litet hästdrivet jordbruk i Norrbotten.

anders50

• Gäst
« Svar #51 skrivet: 02 jun-12 kl 11:42 »
;D

jo, det kommer varje år en ny idé om Anders kvinnobjudningar ... från ord till verket?

Du har ju jämt haft nåt annat för dig när jag planerat!  ;) Och jag tror inte du skulle komma ändå!  ;D

Men det droppar in en del besökare ändå utan inbjudan. Kul!

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #52 skrivet: 02 jun-12 kl 11:54 »
Jag har en del vildsvin här som sabbar marken. Tog jägarexamen på -90 talet. Kanske var det lättare då, för det gick som smort. Man var kanske stadigare på handen på den tiden  ;). Minns att det var skitkul att pricka lerduvor  ;D. Rå är gott, unga vildsvin också. Älg hade vi mkt för många år sedan, men de har minskat pga utbyggnad runt omkring. Nu ska/har de ju dessutom ändrat jaktvillkoren. Vi som haft B-licens får ju inte jaga älg utan att vara med i ett större jaktområde  >:(.

Är det din mark, eller är du del av jaktlaget på dessa ha, Anders50? Isf, får du "låna" ut marken?
« Senast ändrad: 02 jun-12 kl 12:21 av turinge »

MinnaRoselli

• Gäst
« Svar #53 skrivet: 02 jun-12 kl 12:35 »
Men det droppar in en del besökare ändå utan inbjudan. Kul!

underbart  :D helt fantastiskt!

Utloggad TiB

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 2555
  • Dräng, på egen gård.
    • Småland
« Svar #54 skrivet: 02 jun-12 kl 12:43 »
 ::) Nya tider & nya insatser, måste man utöka sina domäner för att va med i leken?  :(
Jag är ju kronvrak och har aldrig avlossat ett eldvapen. Måste väl lära mig tillslut, om jag ska freda mig och hönsen. För att va gångbar på begagnatmarknaden också kanske.

Det här nya tangentbord är ett hälvitte! Stavar som en.........en..........en kråka. Eller nått.
« Senast ändrad: 03 jun-12 kl 18:09 av ToA »
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #55 skrivet: 02 jun-12 kl 13:06 »
::) Nya tider & nya insatser, måste man utöka sina domäner för att va med i leken?  :(
Jag ju kronvrak och har aldrig avlossat ett eldvapen. Måste väl tära mig tillslut, om jag ska freda mig och hönsen. För att va gångbar på begagnatmarknaden också kanske?

Jag söker ingen jägare - i dubbel bemärkelse ;), men för hönsens skull kanske. Eller låna in en jägare så du blir av med räven  :).

anders50

• Gäst
« Svar #56 skrivet: 02 jun-12 kl 21:28 »

Är det din mark, eller är du del av jaktlaget på dessa ha, Anders50? Isf, får du "låna" ut marken?

Jag bor på marken och har 4 syskonbarn som jaktkamrater, och vi arrenderar marken tillsammans. Älg jagar vi tillsammans med byn på 3000 hektar.  Och där är vi 24 medlemmar, men bara en kvinna, så det behövs fler!  ;)

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #57 skrivet: 02 jun-12 kl 21:44 »
Jag bor på marken och har 4 syskonbarn som jaktkamrater, och vi arrenderar marken tillsammans. Älg jagar vi tillsammans med byn på 3000 hektar.  Och där är vi 24 medlemmar, men bara en kvinna, så det behövs fler!  ;)

Synd att jag inte prioriterar jakt mer, för det hade nog varit kul med jaktkamrater. Och så många karlar!! man kan träffa också  ;). Tråkigt nog är älgjakt mest ett sittande på pass, eller motande till pass.. Jag brukar sitta och filosofera, läsa, sticka raggsockor (tyst förstås), titta på fåglar, lyssna, och fika under älgpass. Förra året sprang en ko förbi, nära men alldeles för fort, och bland trädstammar. Det är älgjakt för mig  :D.

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #58 skrivet: 02 jun-12 kl 21:48 »
Men det gör inte så mycket - roligare att jaga rådjur - och det kan jag med lite tid på mig ta hand om helt själv... i värsta fall får det bli färs av det mesta vid styckningen  ;) ;)

Hur jagar du rådjur? På heldags smygjakt, proffsigt klädd i kamoflagekläder, eller kastar du dig ur traktorn där du sitter och harvar, eller slänger du dig ut när du ser dem i fönstret där du står vid spisen och ser att de betar utanför?

Utloggad TW

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 963
    • Finland
« Svar #59 skrivet: 03 jun-12 kl 09:01 »
Vem jag är......
Man. 30 år. Bor i Österbotten. Arbetar som frilansande timmerman/snickare/byggnadsarbetare. Tycker om hantverk i alla former. Står stadigt på jorden och drömmer om att hitta en likasinnad kvinna för ett liv på landet.
Bor redan på landet men drömmer om ett eget litet hus......och en kvinna att dela det med.
Timmerman och byggnadsingenjör. Har genbank för gamla fogsvansar och hyvlar och stämjärn.

* Inloggade just nu

* Slumpad tråd

* Nya inlägg

* Nya annonser

* Nya bilder

Hedemorahöns (genbank)

Visningar: 49
Postad av: Amanda
i: Höns
Hedemorakycklingar

Visningar: 38
Postad av: Amanda