collapse

Författare Ämne:  Vem är du  (läst 17684 gånger)

dilog

• Gäst
Vem är du
« skrivet: 21 maj-12 kl 14:28 »
Ja vi verkar vara några singlar här inne men dåliga på att presentera oss för varandra. Så lika bra jag tar tag i detta så får vi väl se vilka som våga berätta lite om sig själva.

Man på 40 år som bor utanför umeå i västerbottens län. Älskar natur, fiske, camping, logdans, Lika väl som att fylla bilen å dra iväg hundratals mil på semestern, kan jag ta min gamla moped. Fylla cykelkärran med ett litet tält och fara ut på vägar man inte viste fanns. Varför ska man stressa när man är ledig.  Och allt annat som gör livet värt att leva. Tv dator är inte alls mitt intresse igentligen men när man nu är arbetslös så blir det ju tyvärr så att man är en soffliggare med datorn i famn. Men detta är inte mitt mål här i livet. Jobbar som tidningsbud när tillfälle ges.
Inga barn och inga djur men detta kanske man finner tillslut. Som sagt detta vara lite om mig.

MinnaRoselli

• Gäst
SV: Vem är du
« Svar #1 skrivet: 21 maj-12 kl 16:24 »
Jag är en nybörjare bondmora i Bergslagen. Bor på en liten gård, fungerar som familjehem, skapar konst-iga saker av textil. betong, växter, trä.
Jag flyttar inte. Hit är välkommen en bofast man eller en särbo älskare... förutom alla intressanta vänner, som också är alltid välkomna.
Många lustiga byggprojekt är under arbete, och hjälp behövs.
Var jag befinner mig, syns på min sida. Jag är femtio år och min kärlek får vara så gammal hen nu råkar vara.
« Senast ändrad: 21 maj-12 kl 16:28 av MinnaRoselli »

dilog

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 21 maj-12 kl 18:41 »
några bilder på dina olika projekt?

MinnaRoselli

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 21 maj-12 kl 18:44 »
på facebook. jag har inte lärt mig hur man klistrar bilder hit. minnaroselli  ;D hotmail.com

men det syns inte så värst mycket av allt: Av tio stycken marknadsstånd syns en hög avbarkade små granar och 50 meter markistyg på rullar. Av jordkällaren syns  ungefär 20 meter 1 meters tjock vägg av jord + ett hål i marken + nåt som liknar skatabo av pinnar, plast, hönsnät. Av växtborgen syns 1 meters tjocka väggar av jord. Av timmerbastun syns avbarkade stockar liggande i skogen och en gammal husgrund. Av väderkvarn syns bara en glad gråhårig tant, som har den i huvudet.
« Senast ändrad: 21 maj-12 kl 20:05 av MinnaRoselli »

Utloggad flygtyg

• Forumstammis
  • Antal inlägg: 119
  • bambatant
    • Småland
« Svar #4 skrivet: 21 maj-12 kl 20:16 »
Damen här fyller 30 i sommar! Håller fortfarande på ock skiljer mig, det går dock väldigt bra och smidigt. Bor med min 2åriga dotter i en 2a i Reftele. Har erfarenhet av självhushållarlivet och kännde att det blev lite förmycket. det skulle vara allt eller inget. Och jag är mer för att ha lite små projekt igång, det behöver inte vara så noga. Och det ska framförallt inte taöver ens liv. Jag är inte särskilt mobil, då jag vill hålla mig i södra gislaveds- norra hylte området.
Är en lite halvhändig person som tror att jag kan klara det mesta själv. Är besatt av Oljetoppen och sådant som kan anknytas åt det. Gillar djur men har inte gärna ansvaret för dem om de är stora (eller väldigt många).
Och jag älskar god mat och vin, familjespel och musik (spelar dock inget själv men önskar så att jag kunde)
Mvh Julia
peak oil-intresserad, misslyckad fru, mamma med självhushållnings ambitoner med en "hamstrande" läggning.

anders50

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 21 maj-12 kl 20:53 »
Anders här!  Har min egen tråd "Stort hus, stort hjärta.... " här inne på kontakter!

Bor bara 2 mil från flygtyg!   :)  Och finns även på facebook!

Utloggad Nina W

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 1443
    • Värmland
« Svar #6 skrivet: 22 maj-12 kl 02:12 »
Och jag lever mitt liv till ungefær 2/3 hemma i Værmland och 1/3 i Oslo. Fast det ær ju hemma jag lever helt och fullt, hær på sjukhemmet tjænar jag pengar. Hemma ær numera en gård 15 km från Arvika som jag har hyreskontrakt på i tre år. Jag ælskar djur men eftersom jag ær beroende av hjælp så kan jag inte ha många. Jag har islænningen Skjøldur som numera ær utlånad men jag tænker hæmta honom till høsten, kattan Såfin 18 år och pensionær och tuppen Mats och hans lilla vackra hønsflock. Jag gillar att odla i trædgården och sætter værde på allt som ær vackert. Små projekt på gården ær roliga, stora kan jag inte ta mig før eftersom jag som sagt bara hyr. Jag ær en medelålders, småfet kærring mens ser inte ut som det och uppfør mig inte som en heller! Kanske har det faktum att jag inte fått barn bromsat førfallet ngt! Jag ær en kristen som tror med hela min varelse och dærfør skulle det vara jobbigt att leva ihop med någon som inte alls delar mina erfarenheter av Gud. Jag sætter också stort værde på mæn som ær har stabilt, oftast gott, humør och som man vet vart man har! Jag har plats før en man i mitt hjærta, men också før fler vanliga goa vænner.

Jossan

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 22 maj-12 kl 12:20 »
Jossan är jag och väldigt ny här. Hittade hit när jag skulle läsa om arbetshundar. Singel sen några år tillbaka och lever själv med min Kelpie som heter Affe. Under min uppväxt var jag tjock och det lockade ju dom elaka att mobba mig så då fick jag alltid heta Jossan kossan. Har nu gått från tjock till att vara mullig men vill gärna ha nya vänner som inte ser mig så som jag var förr.

dilog

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 22 maj-12 kl 14:38 »
Hej jossan. Västerbotten du med. Ja det var kul att se. Vänner ska man ha i klasar så dra iväg ett mess om du är intresserad av att snacka lite. Mager tjock har ingen betydelse.

Utloggad Sjaunja

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 1895
    • Västerbotten
« Svar #9 skrivet: 22 maj-12 kl 16:33 »
Jossan å Dilog! Fika på Mecka fredag eftermiddag?
Uppväxt på ett litet hästdrivet jordbruk i Norrbotten.

Jossan

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 22 maj-12 kl 16:46 »
Hej! Vad kul att jag fick svar :). Var ligger Mecka och hur dags ska vi ses i så fall? Är ni gamla vänner?

Utloggad Sjaunja

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 1895
    • Västerbotten
« Svar #11 skrivet: 22 maj-12 kl 16:53 »
Har ingen aning vem dilog är. Mecka ligger längst ner på Rådhusesplanaden vid Indiska restaurangen Ghandi. Jag jobbar till 16.30 å hotar gärna in till stan sen.
Uppväxt på ett litet hästdrivet jordbruk i Norrbotten.

Jossan

• Gäst
« Svar #12 skrivet: 22 maj-12 kl 16:56 »
 :D i vilken stad då? Tror inte jag vet alls var du menar?

Utloggad Humle

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 1173
    • Västerbotten
« Svar #13 skrivet: 22 maj-12 kl 17:52 »
Hej 28-årig enstöring från västerbottens storskogar här. Fast jag har vant mig med att leva som enstöring så det är ju onödigt att jag skriver i denna tråden  :P.
Gillar hantverk, snickrar ofta kaffeved. Nybliven fågelholksterrorist.

dilog

• Gäst
« Svar #14 skrivet: 22 maj-12 kl 18:14 »
Umeå tror jag det är. Det är jag som är dilog för övrigt. hahhahahah Vet inte häller var café mecka ligger men det löser väl sig. jag tar tåget
Humle är väl också välkommen.  ;)

Jossan

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 22 maj-12 kl 18:33 »
Jag bor i Vindeln så jag kan inte komma ni bor nog närmare båda två. Men ni måste väl ha pratat om det tidigare eller? Kul för er att ses i alla fall. Framöver kanske vi kan stråla samman allihopa om det kan passa er då.

dilog

• Gäst
« Svar #16 skrivet: 22 maj-12 kl 18:52 »
och jag i vännäs.  ;D   så pass dig jossan. snart en smålänging nära dig kanske.  ;D

Jossan

• Gäst
« Svar #17 skrivet: 22 maj-12 kl 19:37 »
Är du smålänning? Hur har du hamnat här uppe då? Jag är född och uppväxt i Vindeln men vill flytta högre upp i landet.

Utloggad HJFF

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 424
    • Västerbotten
« Svar #18 skrivet: 22 maj-12 kl 20:33 »
Jossan, du är välkommen, men det beror på hur långt upp du vill åka:)

Jossan

• Gäst
« Svar #19 skrivet: 22 maj-12 kl 20:49 »
Kan inte åka till Umeå på fredag men tack ändå.

* Inloggade just nu

* Slumpad tråd

* Nya inlägg

Kofoder? av TiB
[Idag kl. 00:50]

Värper dåligt av TiB
[Idag kl. 00:46]

Tacka med flytningar av Bragi
[Idag kl. 00:38]

Några frågor om Myskankor av myskisar
[Idag kl. 00:28]

Ankägg under hönor? av Grabbarnasmatte