collapse

Författare Ämne:  lysta bruna ägg  (läst 451 gånger)

Utloggad Cathrin73

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 272
    • Södermanland
lysta bruna ägg
« skrivet: 20 maj-12 kl 16:56 »
Min hedemorahöna har nu legat på äggen sedan förra lördagen så ca 8 dagar. Jag försökte mig på att lysa ett par st och så har jag läst på överallt där jag hittat info men vill ändå fråga nybörjare som jag är :) Det jag ser är som en skugga som verkar röra lite på sig. Äggen är bruna så det är inte så enkelt att se, men tror ni det kan vara en levande kyckling i?
Bor på landet och har hedemorahöns, fyra bondkatter, en Fransk Bulldog, två barn och en man.

Utloggad Cathrin73

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 272
    • Södermanland
SV: lysta bruna ägg
« Svar #1 skrivet: 21 maj-12 kl 11:05 »
Lyste några till idag och nu såg jag definitivt liv i ett av äggen! Häftigt! Ett av de andra lyste helt klart så där var det inget och det tredje jag kollade på var svårare att se men det rörde sig lite. Vad spännande det är att se, jag skulle kunna stå länge i skafferiet och kolla  :)
Bor på landet och har hedemorahöns, fyra bondkatter, en Fransk Bulldog, två barn och en man.

Utloggad kallis55

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 64
    • Södermanland
SV: lysta bruna ägg
« Svar #2 skrivet: 26 maj-12 kl 14:06 »
Hehe.. ja det är svårt att se genom bruna skal... har själv 4 ägg i kläckaren som ska kläckas imorgon enligt 21 dagars regeln.. sååå spännande!! Fick två kycklingar i torsdags men den ena kunde inte röra benene så den fick vi ta bort :( Så en blev ensam, men hoppas den klarar sig tills imorgon då den får nya kompisar!! har den inomhus i kattbur med värmetak o gosedjur för att inte känna sig ensam.. Lycka till med dina bruna ägg nu :)
Bor på landet med sambo, höns, tupp, katt o två hästar!!

* Inloggade just nu

* Slumpad tråd

* Nya inlägg

* Nya annonser

* Nya bilder

Rökhus

Visningar: 16
Postad av: Grendela
i: Byggnader
Me!

Visningar: 6
Postad av: The walking Dead