collapse

Författare Ämne:  2-3 getter önskas  (läst 833 gånger)

Utloggad Lippa

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 15
  • Mitt hem är min borg
    • Närke
    • Skogelund
2-3 getter önskas
« skrivet: 15 maj-12 kl 11:54 »
Önskar att få tag på 2-3 getter till våran lilla gård i södra Närke. De ska vara tama, barnvänliga, helst inte vara för rymningsbenägna och snälla! De ska inte användas som köttdjur, enbart bete och för att vara sällskap till oss och övriga djur på gården.  :D

Utloggad fjällan

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 291
    • Östergötland
SV: 2-3 getter önskas
« Svar #1 skrivet: 19 maj-12 kl 10:49 »
hej jag bor utanför mjölby och kan sälja en get med getkilling + ev en bockkilling även den efter henne men den har jag nappat för hon fick trillingar,alla tre är väldigt tama och snälla ,säljer pga att hon inte vill bli mjölkad av mig,ger upp tänker inte kämpa mig svettig varje morgon för att hon sen ska sätta foten i mjölken.men eftersom hon annars är en så trevlig get kan jag inte slakta henne utan hoppas någon vill köpa henne som sällskapsget helst då med en el två killingar,åsa heter hon lukas heter bocken och gettjejen är odöpt. ring gärna 0702904906  vänligen Gunnel
har getter, belgiska jättar,3 hundar 2 katter och ett antal olika höns,maraner kochin

Utloggad llama lover

• Nykomling
  • Antal inlägg: 1
    • Värmland
« Svar #2 skrivet: 26 maj-12 kl 00:20 »
Hej!
Jag har jätte trevliga jämtgetter till salu. Väldigt tama och snälla! Jag bor i Västra Värmland, för mer info ring mig på tel. 073 0415503

vänliga hälsningar
Birgitta

Utloggad maling

• Nykomling
  • Antal inlägg: 0
    • Västergötland
    • Gamla Mejeriet
« Svar #3 skrivet: 28 aug-12 kl 14:20 »
Vet inte om du fått tag i några getter, men kunde inte låta blir att svara...
Vi har två killingar av allmogerasen Göingeget, som är otroligt mysiga. De går i en hage intill vår trädgård, och går ofta in dit, så de är vana och tycker mycket om kontakt.

Vi är med i genbanken för rasen och de har M3-status, så det går fint att ha dem tillsammans med får.

Ta gärna en titt på http://gamlamejeriet.blogspot.se/, så ska jag uppdatera med lite nya bilder på dem där, så man ser hur de ser ut.

/ Malin

Utloggad gransmala

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 23
  • "Om det ser ut som ett dike, så är det ett dike!"
    • Småland
    • Gransmåla Lantgård
« Svar #4 skrivet: 01 jan-13 kl 06:14 »
Hej!
Om ni bara vill ha dom till sällskap & bete så har vi 3 Afrikanska Dvärggetter som är vana att gå i koppel & vana vid barn. Det är 2 bockar som är kastrerade & en get.
Hör av er om ni vill veta mer...

Stefan
-"Det är tur att dom i sta´n inte vet hur bra vi har det på landet, för då hade vi inte råd å bo här."

Utloggad Anna S

• Forumstammis
  • Antal inlägg: 196
  • Glad 26åring som älskar både små och stora djur.
    • Södermanland
    • Afrikanska Dvärggetter
« Svar #5 skrivet: 20 jan-13 kl 21:25 »
Jag har tre st Afrikanska dvärggetter till salu, en vuxen get (2år) och två bockkillingar.
Tama och snälla, vana att gå lösa. Öronmärkta, SEnr, CAE fria.

Bilder finns på www.dvarggetter.n.nu

mvh Anna
Jobbar med djur och barn, har själv häst, hund, kanin, getter och hamstrar, kika gärna på www.dvarggetter.n.nu :)

* Inloggade just nu

* Slumpad tråd

* Nya inlägg

* Nya annonser

* Nya bilder

Hedemorahöns (genbank)

Visningar: 8
Postad av: Amanda
i: Höns
Hedemorakycklingar

Visningar: 6
Postad av: Amanda