collapse

Författare Ämne:  Göteborg: Nyktert queerfeministiskt vegankollektiv i villa söker folk  (läst 2618 gånger)

Utloggad idalinnea

• Nykomling
  • Antal inlägg: 2
Kollektivet "Kanin & morot" söker nya kollektivsambos till hösten, inflytt aug/sep, lagom till skördetid för de grönsaker och rotfrukter som vi odlar i vår trädgård i sommar  :)

Vi är i dagsläget 5 personer som bor ihop med 5 kaniner, 2 katter och en spindel i en villa på hisingen, bjurslätt. Då några av oss ska flytta i höst söker vi nu nya människor som vill flytta in och bo ihop med oss för en längre tid.
Vi som bor här idag gillar att pyssla med lite allt möjligt. Matlagning, dumpstring, träning, musik, bus, aktivism, odling, pyssel, bygga, cykla, skriva, sy, se film, utklädning, hänga med djuren och en väldig massa skönt häng är vår vardag. Vi gillar att göra saker tillsammans och vardagen i kollektivet genomsyras av en tanke om just det kollektiva. Inte minst delar vi på ansvaret för djuren, ett ansvar som du förväntas ta på allvar då det är en beroendeställning kopplat till din roll. Djurintresse (djur i <3) är därför ett måste  :) I övrigt är det ett helnyktert och helveganskt kollektiv = no animaliska produkter eller droger i vårt hem!

Hyra: 2500 kr/mån (täcker hyra+el+värme+sophämtning+ internet)
Utöver det tillkommer gemensam matkassa samt utgifter för djuren.

Intresserad? Skriv några rader till

Sandor: riv-muren@hotmail.com
« Senast ändrad: 12 jun-12 kl 14:53 av idalinnea »

Utloggad ensamvarg

• Nykomling
  • Antal inlägg: 9
    • -
tar ni mot gubbar ??

Utloggad Taraxacum

• Nykomling
  • Antal inlägg: 1
    • Övriga världen
Vi söker fortfarande folk, 3 rum lediga! Varav ett i början av september och de andra två blir lediga någon gång mellan oktober - december, mer info kommer.
Skriv främst ett brev till Sandor, då vi andra ska flytta ut: riv-muren@hotmail.com
Ha det fint
soool

Utloggad Jennifer

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 784
    • Dalarna
    • Syrholen - En renovering i flera akter
Du är medveten om att du har skrivit ut olika epostadresser i de olika inläggen? Ska det vara bindestreck eller inte? Vore tråkigt om mailen studsade

Hoppas att ni hittar någon bra sambo! :)
Bor i lägenhet i stan i veckorna men helgerna leves i torpet i Dalarnas skogar. När torpet är renoverat blir det vår helårs-bostad. Njuter av kakelugn, vedspis och att låta livet ta tid. Stickar, virkar och lagar mycket mat.

Utloggad Taraxacum

• Nykomling
    • Övriga världen
Japp jag vet, tack i alla fall för uppmärksammandet=) Vi skrev fel på det första inlägget. Det är den sistnämnda med bindestreck som gäller=)

Utloggad pothatoh

• Nykomling
  • Antal inlägg: 0
    • Bohuslän
Så himla härligt att det finns människor och kollektiv som ni, jag är absolut intresserad, men får avvakta då min nuvarande pojkvän inte alls är sugen på ett boende i denna form. Jag kan nås på mail ida.delaude@hotmail.com för ert eventuella intresse och vidare frågor om mig som person och mina intressen ^ ^ Peace, love and understanding, 19 årig tjej i Uddevalla
Be the change you want to see in the world

Utloggad Ohadi

• Nykomling
  • Antal inlägg: 8
Hej,

Är intresserad om det fortfarande finns rum kvar?

/Ida

Utloggad idalinnea

• Nykomling
  • Antal inlägg: 2
ja det finns fortfarande rum lediga, maila sandor lite mer om vem du är och varför du vill bo med oss så hör vi av oss:
riv-muren@hotmail.com

Utloggad Taraxacum

• Nykomling
    • Övriga världen
Vi söker fortfarande. Inflytt omgående en plats kvar=)

Utloggad efflens

• Nykomling
  • Antal inlägg: 0
    • Västergötland
Hohoo:)

Fick ett svar från Sandor förra veckan men väntar fortfarande på ett nytt svar (om nu rummet fortfarande är ledigt). Vill inte stressa, men om det fortfarande är aktuellt så får Sandor eller nån annan jättegärna höra av sig till mig, eller bara säga till om det inte är aktuellt längre.
jens.carlquist ( at) gmail.com

Hej så länge!

* Inloggade just nu

* Slumpad tråd

* Nya inlägg

Harven - ur lyfter jag den av cebaztian
[Idag kl. 19:17]

Tobaksodling av Enas
[Idag kl. 18:40]

Tupp slakt! av systermicke
[Idag kl. 18:17]

Vad har hänt med våra tomater? av angelicaborboleta