collapse

Författare Ämne:  ensam mamma söker ensamma mammor!(lr pappor)  (läst 3840 gånger)

Utloggad Blåsippan

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 64
  • Alla ska vinna! Alla ska bidra!
    • Uppland
SV: ensam mamma söker ensamma mammor!(lr pappor)
« Svar #20 skrivet: 09 maj-12 kl 19:26 »
Vi kan bidra med en arrenderad gård i Uppland.  Mycket jobb dock, innan det kan bli odling eller djurhållning där.

Först kollar vi att vi trivs tillsammans, sen skriver vi ett kontrakt om P-platshyra för vagn!  Där reglerar vi även sådant som el, tel, ved, vatten, markanvändning osv.

Inga eldar utomhus.  Inga ormar, oavsett om de är giftiga eller ej.
Vi är ett syskonpar som arrenderar en gård tillsammans.

Utloggad flygtyg

• Forumstammis
  • Antal inlägg: 119
  • bambatant
    • Småland
« Svar #21 skrivet: 09 maj-12 kl 19:49 »
Har inte läst igenom hela tråden utan mest kollat varifrån alla kommer och om det var någon från småland, vilket det inte var (det skulle ju vara bra om man uppdaterar varifrån man kommer på sin profil om man är sugen på kontakt med annat folk btw).
Jo jag är den klassiska skillsmässofallet.  Jag och mannen köper gård, får barn. Livet funkar inte och inte kärleken häller. vi skiljer oss. Han får behålla gården då jag vill flytta tillbaka och närmarel jobb och vänner. Så nu sitter jag i en tvåa med min lilla dotter på 2 år vi delar 50/50.
Jag är ingen superalternativare men jag skulle gärna vill jag ha ett litet trägårdsland och en blommrabatt. några bärbuskar. Kanske lite köttkaniner och några höns och en katt.
Vissa dagar känn det helt ok att bo i lägenhet med alla bekvämligheter och anndra blir jag så desperat att jag kan tänka mig vilket sorts boende som hellst bara det inte är i en lägenhet med grannar vägg i vägg och över och under.
Dessutom är jag ganska ensam så om det är någon som är intresserad av mig så får man gärna höra av sig.
kram Julia numera Svensson i Reftele.
peak oil-intresserad, misslyckad fru, mamma med självhushållnings ambitoner med en "hamstrande" läggning.

Utloggad karinND

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 22
  • Gillar hantverk, musik, naturen, människor
    • Västergötland
« Svar #22 skrivet: 10 maj-12 kl 00:16 »
Här finns en mamma som har två pojkar 8 o 11 vv. Vi bor på Kinnekulle. Så här sommartid gillar jag o barna att fara iväg ibland. Kanske någon vill göra sällskap, typ ta in på camping någon helg. Avstånden är ju långa i detta land, men man ta kartan o hitta den camping som ligger mittemellan varandra o bestämma att synas där. För det är kul ibland att vara någon till vuxen o kanske barnen börjar leka....
Skaraborg, Kinnekulle

Utloggad Helena R

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 1670
  • Till minne av Gogubben
    • Östergötland
« Svar #23 skrivet: 10 maj-12 kl 00:25 »
Har inte läst igenom hela tråden utan mest kollat varifrån alla kommer och om det var någon från småland, vilket det inte var (det skulle ju vara bra om man uppdaterar varifrån man kommer på sin profil om man är sugen på kontakt med annat folk btw).
Jo jag är den klassiska skillsmässofallet.  Jag och mannen köper gård, får barn. Livet funkar inte och inte kärleken häller. vi skiljer oss. Han får behålla gården då jag vill flytta tillbaka och närmarel jobb och vänner. Så nu sitter jag i en tvåa med min lilla dotter på 2 år vi delar 50/50.
Jag är ingen superalternativare men jag skulle gärna vill jag ha ett litet trägårdsland och en blommrabatt. några bärbuskar. Kanske lite köttkaniner och några höns och en katt.
Vissa dagar känn det helt ok att bo i lägenhet med alla bekvämligheter och anndra blir jag så desperat att jag kan tänka mig vilket sorts boende som hellst bara det inte är i en lägenhet med grannar vägg i vägg och över och under.
Dessutom är jag ganska ensam så om det är någon som är intresserad av mig så får man gärna höra av sig.
kram Julia numera Svensson i Reftele.

Men himla synd att du bor långt bort. Jag hade gärna delat med mig av min villa. Trädgård där jag vill börja odla lite, höns för ägg och kött, köttkaniner (fast jag inte lärt mig slakta än). Övervåningen på två rum behöver jag egentligen inte. Här bor jag och min son som är 3 1/2 år.
En liten son här, en underbar dotter som flyttat hemifrån, jag själv, raskatterna och höns. Ja, några kaniner också... Vilken tur att jag äntligen hittat mitt ställe på landet :D

Utloggad Skogsfrun

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 52
    • Östergötland
« Svar #24 skrivet: 10 maj-12 kl 10:36 »
 o:) Hallå alla glada ansikten eller ledsna  :'(
Kulkuri har en gård i lappland. Han befinner sig i Värmland. kan vi inte låna hans gård över midsommar, MOT gårdshjälp naturligtvis. ELLER ta med alla barn till skogsola och capitan i värmlandskollektivet.
eeeeh??? eller inte kanske vet inte :-[
Vill bo på landet och leva i samklang med naturen nära en vacker skog.

Utloggad ylvak

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 207
  • Allt kommer till den som vill.....eller?
    • Västergötland
    • Min blog(=min egotrip)
« Svar #25 skrivet: 14 jul-12 kl 23:55 »
Ensamstående med 6-årig tjej på heltid. Har sökt efter hyresgäst som vill bo i vagn i drygt ett år här på forumet. Jag har gjort iordning en separat byggnad med WC, dusch och tvätt. Kan oxå enkelt fixa kyl, frys, och kokmöjlighet.

Att då bo i sin vagn utan el blir ju off-grid-lätt-versionen......

Ladan står oanvänd, marken likaså 0,5 ha. Att ha djur i mindre skala är fullt möjligt. Det finns hur mycket ved som helst att gratis ta i skogen och på tomten. Välkommen!

Så här har två kompisar till mej gjort. De ska såsmåningom vara helt självförsörjande på el.
https://www.facebook.com/messages/673668057#!/TCFFstiftelse

Eftersom det ligger på FB vet jag inte om alla kan se men det kanske går att söka på TCFF-stiftelsen då det är initiativtagarnas bostad!
43 årig tjej fast inte en dag äldre än tjugosjutton.

Utloggad Jinxad

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 34
    • Västergötland
« Svar #26 skrivet: 08 maj-13 kl 10:12 »
oj! vad roligt att folk faktiskt pratar i denna tråden!
Ehm jo, jag och sonen hyr nu ett litet torp på kinnekulle, men drömmarna finns kvar och kontraktet här går ut nästa år. Det korta kontraktet begränsar en del, inte kul starta stora projekt. Annars trivs vi fint. Så nästa år vill jag hitta hem ordentligt, och jag skulle vara väldigt glad om jag tillsammans med liksasinnade kunde starta kollektiv, hyra/dela gård...idealet för mig är en gård med byggnader man kan ha som gemensamma ytor eller bostad för de som vill, och möjlighet bo i vagn, jurt, kåta eller vad man vill, kanske bygga ett litet höbalshus om kontraketet är långt nog.
Det vore skitfint att träffa andra ensamstående föräldrar med liknande ideer, på en trevlig plats nån gång i sommar,eller tidig höst..? jag jobbar bara när alla andra är lediga.. :(
Vill någon som är på semester/roadtrip med sitt barn komma förbi här är de välkomna, finns ju både höns, natur, sjö med bad och fiske, går att tälta i trädgården! (huset är för litet..)
low-tech, high satisfaction

Utloggad Ejla

• Nykomling
  • Antal inlägg: 4
    • Jämtland
« Svar #27 skrivet: 08 maj-13 kl 14:38 »
Det va som att jag startat denna tråd. Tack för bekräftelsen! Jag är 26 och min dotter snart 1 1/2, bor i Östersund om någon vill umgås. Vi behöver vänner!  Skicka ett mail elinwallberg@hotmail.se

Utloggad ManPåGården

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 14
    • Småland
« Svar #28 skrivet: 08 maj-13 kl 20:21 »
Vill markera att jag varit här. Fundersam eftersom man sitter själv på gården.
Trevliga inlägg och personer, så jag vill läsa vidare.
Ha det trevligt tills vidare.
/Z
Älskar Natur dans Uppfinningar och människor

Utloggad Jinxad

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 34
    • Västergötland
« Svar #29 skrivet: 08 maj-13 kl 22:53 »
om jag vann på triss(men köper ju nästan aldrig nån)
skulle jag (efter att csn och kfm fått sitt) köpa en gård, någonstans, och bjuda in alla ensamma mammor (med barnen!) som har likannde ideal som jag men i sin ensamhet, pga bristande ekonomi eller stöd inte har möjlighet leva det liv de vill med sina barn.
Och så skapar vi ett självförsörjande matriarkat som tillsammans tar hand om våra barn, där pappor och andra män alltid är välkomna men vi ska aldrig vara beroende av dem. Bara min dröm, verkligheten kan bli en helt annan och duga den med.
low-tech, high satisfaction

Utloggad AnimalMediators

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 59
    • Södermanland
« Svar #30 skrivet: 09 maj-13 kl 10:37 »
Hej Jinxad med flera!
Kom hit!
jag har redan g8rden (införskaffat innan barnen ;-) men det saknas folk!
Gärna andra ensamst8ende mammor/pappor (s8 som jag ocks8 är) men mycket gärna alla "andra sorter" ;-)
Hör av er och läs gärna ocks8: http://www.alternativ.nu/index.php?topic=135260.0
flera jobb erbjuds! (Inte bara till socionom och förskole-lärare men ocks8 djurskötare, lantarbetare, hästvän! Vi söker fler barn till blivande "I Ur&Skur" barnverksamhet! Information om oss/g8rden/djuren p8 facebook ("Kerstin Karlstorp")
- islandshästar/bockkillingar/hästmjölk/kött/hudar till salu

* Inloggade just nu

* Slumpad tråd

* Nya inlägg

Kofoder? av karsan
[Idag kl. 17:19]

Vänta med hus? av Cblomberg
[Idag kl. 17:16]

hönsbytardag Labbo, Örbyhus av Micki o Molly
[Idag kl. 17:11]

Om Dvärg Kochin av Ulltotten
[Idag kl. 17:07]

Göda betet? av kjelle
[Idag kl. 17:03]

Mördarsnigelbekämpning av tonka
[Idag kl. 16:49]

EU förbud mot egna fröer och sticklingar. av Existens!
[Idag kl. 16:47]

förnya min maskkompost av tonka
[Idag kl. 16:39]

Fåren på Island?? av Alvbåge
[Idag kl. 16:21]

Gräva - hur djupt? av lichiplommon
[Idag kl. 16:15]

* Nya annonser

* Nya bilder

Rohe's himmelrike

Visningar: 45
Postad av: RoHe