collapse

Författare Ämne:  Söker en positiv man mellan ca 40-55 år  (läst 36016 gånger)

Utloggad maksimilian

• Nykomling
  • Antal inlägg: 1
    • Skåne
SV: Söker en positiv man mellan ca 40-55 år
« Svar #180 skrivet: 29 jul-12 kl 23:24 »
Herr Maksimilian, känns lite svårtolkad. Du har ett brett spann... Ibland undrar jag vad det är som håller dig så hårt fast där du är "i ett år". Finns det något som kan hålla en fri människa fast utom stängsel? Berätta!

Finns inte så mycket att berätta. Ett långt äktenskap som långsamt spruckit. En misslyckad annan relation för några år sedan, med samma kulturkrockar igen. Ett försök att blåsa liv i den gamla glöden igen med ett hus. Hårt slit med renoveringen utan att egentligen tänka på annat…glöden falnade snart. Ånger, men har lärt mig mycket om odling, bygge och hantverk. Fick kicken från datajobbet förra året och har i nuläget ingen chans till ett anständigt arbete varken här eller online. Har krupit in i mitt skal—mura, äta, sova, ströjobb. En dotter som börjar universitetet nästa år. En hund som sover vid mina fötter. En gitarr att plonka på. Tänker naivt på: Sverige, min brors lägenhet i Malmö och att i framtiden träffa en svensk kvinna som behöver kramas om. Kanske måste den jag passar ihop med också vara lite kantstött och utan större ambitioner…kanske bara ta dagen som den kommer. Vill återvända till keramiken, gick en utbildning för många år sen och har alltid pulat med lera. Huset är mitt fängsel—det måste helt enkelt bli i säljbart skick innan jag kan gå vidare.

Utloggad Misse

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 1847
  • nr 9424
« Svar #181 skrivet: 30 jul-12 kl 00:14 »
Vilket fint och livsklokt/jordnära inlägg Maksimilian, får alltid en så varm känsla av dina inlägg :)   OM du hade varit en Hona så hade jag nog blivit ruskigt intresserad av att komma nääära dig :-[
Tror du är ett kap!

han-djuret Missekatt längtar efter stark själslig och kroppslig närhet...  Drömmer en massa om djup symbios som stärker utan att äta upp varann, som ger värme till småhuttrande själar när vi lekandes går genom glädje och sorg.
Jag tror på ett liv före Döden :)

Utloggad turinge

• Forumstammis
  • Antal inlägg: 141
  • Jag lär mig genom att gå dit jag måste gå
    • Södermanland
« Svar #182 skrivet: 30 jul-12 kl 23:15 »
Jag är kvinna, men menade att jag söker en man av samma typ som du...
En positiv jordnära man i passande ålder...  :)
Därför ville jag bara önska lycka till i ditt sökande...

Då önskar jag dig lycka till! - Eller oss lycka till ;). Någonstans finns de ju, eller hur?  ;D
Jag har det mesta jag behöver utom en kärleksfull och vettig man att dela det med!

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #183 skrivet: 30 jul-12 kl 23:41 »

Är det inte bra att vara omväxlande?...men förlåt Turinge, jag ska inte skrika runda ord mera även om det var kul. Och jag har aldrig besökt ett ställe med kulörta lyktor. En polare föreslog en gång att vi skulle kunna gå in och bara ta en öl för att kolla, men jag kände faktiskt inte för det. Och så alla könssjukdomar....blä.

Mitt BMI 22,5...trodde det skulle vara mer, jag har faktiskt en liten ölmage  :D

Du är förlåten  :), och jag tog inte illa vid mig heller. Vet ju att du har behov av att få lite utlopp för din instängda längtan. Det är ju känt att en del får en kick av att får skrika runda ord  ;)...

Ölmage? BMI på 22,5 är rätt lågt, eller iaf under medel. Men en del kroppar lägger ju på sig på "fel" ställen  ;).

Som även Misse skriver: Du kan uttrycka dig i text - när du vill. Men din text väcker fler frågor: I vilket land befinner du dig? Du vill träffa en "svensk kvinna". Varifrån kommer din nuvarande? Och var kommer du själv ifrån? "kicken från datajobbet [...] ingen chans till ett anständigt arbete", blir jag nyfiken på. Spec "ingen chans till ett anständigt arbete". Men ett oanständigt? ::), eller menar du att det inte finns någon typ av jobb att få? Inte ens städ eller vårdjobb? Chaufför? Vad f-n som helst? Men du kanske inte behöver pengar? Du behöver inte svara om du inte vill, du väcker bara några tankar hos mig. Hur pass kantstött är du? Ibland känns du rätt balanserad, andra gånger mer borderline, men trots mina funderingar kring dig, okända man, tror jag du är en relativt god person!  :D
Jag har det mesta jag behöver utom en kärleksfull och vettig man att dela det med!

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #184 skrivet: 30 jul-12 kl 23:42 »
Vilket fint och livsklokt/jordnära inlägg Maksimilian, får alltid en så varm känsla av dina inlägg :)   OM du hade varit en Hona så hade jag nog blivit ruskigt intresserad av att komma nääära dig :-[
Tror du är ett kap!

Du kan ju byta kön  ::)...

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #185 skrivet: 30 jul-12 kl 23:51 »
Jo jag flirtar lite här och lite där, mer eller mindre allvarligt åt de olika hållen, och på olika sätt, olika förtäckt och olika allvarligt, olika behöver och tar emot olika. Detdär kan va svårt att avgöra, både för inblandade och utblandade. Ibland kan jag va onödigt underfundig, en klar brist!
Dess emellan är det inte flirt som i flirt, utan skoj och spex. Kan understundom skicka ett PM,  bara för att jag tror någon just då behöver få en tanke väckt.  Eller för att dryfta en rent vetenskaplig iakttagelse. Eller av rent praktiskt karaktär, någon som vill se en äkta TiB, eller blåsa glas eller behöver få något lagat.
Beröm kan va kul eller fel men inget jag kalkylerar med. Känner mig ganska .......  ::) jämnmodig faktiskt. Så kommer jag nog att fortsätta tills du bestämt dej, sen är jag bara din!  :D

Hmmm... Så du kommer (nog) att fortsätta tills jag har bestämt mig - och när jag gjort det är du bara min? Ja du, det låter som nåt det ;) :-[.

Fast jag tolkar det (nog) som: "Jo jag flirtar lite här och lite där, mer eller mindre allvarligt åt de olika hållen, och på olika sätt, olika förtäckt och olika allvarligt, olika behöver och tar emot olika. Det där kan va svårt att avgöra, både för inblandade och utblandade. Ibland kan jag va onödigt underfundig, en klar brist! Dess emellan är det inte flirt som i flirt, utan skoj och spex." :-*!

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #186 skrivet: 30 jul-12 kl 23:54 »
Klipp från en skämtsida :-[,,,, och trots att det förmodligen är en man som knåpat ihop allt, så finns det nog vissa
"halmstrån" i det hela. ;D
Gällande "S&X" så är inte det den viktigaste biten i ett normalt förhållande, men märk väl!,,, utan så funkar det inte heller.

Analytiskt!,,,, men när det gäller mig så har du både rätt, och kanske fel?,,,beror lite på vad du syftar på med "Upptagen"?
Om du tror att jag tillhör kategorin "grå gubbar" så kan iaf detta dementeras,,,, "på stubben".

Håller med dig i första stycket, och angående grå gubbar så har jag ingen bild av dig... inte ens i fantasin  :-\. "Upptagen" = har partner, dvs fru, sambo, särbo, flickvän, eller man...  ::).

anders50

• Gäst
« Svar #187 skrivet: 31 jul-12 kl 09:28 »
Tråden blir bara bättre och bättre!  :)

Märkligt att du inte får napp?  ;)

Men förr eller senare så...

Utloggad maksimilian

• Nykomling
  • Antal inlägg: 1
    • Skåne
« Svar #188 skrivet: 31 jul-12 kl 15:27 »
Du kan ju byta kön  ::)...
Ufff låter komplicerat, Turinge. Men tack för de värmande orden, Misse!

I vilket land befinner du dig? Du vill träffa en "svensk kvinna". Varifrån kommer din nuvarande? Och var kommer du själv ifrån? "kicken från datajobbet [...] ingen chans till ett anständigt arbete", blir jag nyfiken på. Spec "ingen chans till ett anständigt arbete". Men ett oanständigt? ::), eller menar du att det inte finns någon typ av jobb att få? Inte ens städ eller vårdjobb? Chaufför? Vad f-n som helst? Men du kanske inte behöver pengar? Du behöver inte svara om du inte vill, du väcker bara några tankar hos mig. Hur pass kantstött är du? Ibland känns du rätt balanserad, andra gånger mer borderline, men trots mina funderingar kring dig, okända man, tror jag du är en relativt god person!  :D

Jag vill helst inte ge mer detaljer om land etc här öppet, det skulle i så fall vara i PM privat ...är det OK? Kan säga att jag växte upp i Sverige och hör dit etniskt och kulturellt, även om jag föredrar att steka med olivolja istället för smör. Pengar? Jag behöver väldigt lite. Borderline? Det var nytt för mig, Doktor Turinge...kanske tar jag ut svängarna avsiktligt här. Relativt god? God med de goda...

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #189 skrivet: 31 jul-12 kl 23:24 »
Jag vill helst inte ge mer detaljer om land etc här öppet, det skulle i så fall vara i PM privat ...är det OK? Kan säga att jag växte upp i Sverige och hör dit etniskt och kulturellt, även om jag föredrar att steka med olivolja istället för smör. Pengar? Jag behöver väldigt lite. Borderline? Det var nytt för mig, Doktor Turinge...kanske tar jag ut svängarna avsiktligt här. Relativt god? God med de goda...

Ok med PM, och inte behöver man vara doktor för att fråga om borderline inte. Det är en rätt poppis diagnos, en av de vanligaste faktiskt inom psyk, fast mest hos tjejer då. Och det är ganska kul att du tar ut svängarna, det livar upp lite. Hoppas att du inte tar alltför illa upp av mina frågor...

Som Fantomen - god med de goda - och tvärtom då  ;D.

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #190 skrivet: 31 jul-12 kl 23:28 »
Tråden blir bara bättre och bättre!  :)

Märkligt att du inte får napp?  ;)

Men förr eller senare så...

Eller så skrämmer jag bort dem :-\. Men jag har inte bråttom inte. Solen skiner (fast inte idag, var nog mest åskregn ...), det är härlig svensk sommar, arbetsuppgifter finns så det räcker och blir över, OS på TV.... trasiga hästar... Vem kan inte vara nöjd med livet då?  ;D

Utloggad Existens!

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 2342
  • Gift, med projekt som aldrig verkar ta slut.
    • Västergötland
« Svar #191 skrivet: 31 jul-12 kl 23:32 »
Vem kan inte vara nöjd med livet då?  ;D

Den som inte hittat hem till dig än, borde rimligen grubbla lite, tycker jag ;)
Det är aldrig försent att börja om.

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #192 skrivet: 01 aug-12 kl 00:39 »
Den som inte hittat hem till dig än, borde rimligen grubbla lite, tycker jag ;)

Ingen har fått adressen så det är inte så lätt...  ::). Det måste ju kännas lite rätt först, inte bara släpa hit första bästa heller ;). Men eftersom jag får en del frågor om helbild, och eftersom någon (TiB?) nämnde något om att tjejers storlek/vikt i kontaktannonser felar starkt så lägger jag in en bild här, även om jag anser att personlighet är viktigast, så har ni sett mer av mig. Så nu kan ni killar visa er också  ;D.
« Senast ändrad: 01 aug-12 kl 00:47 av turinge »

Utloggad Misse

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 1847
  • nr 9424
« Svar #193 skrivet: 01 aug-12 kl 00:51 »
Den förra bilden, vart var det?  Fantastiska berg i bakgrunden!
han-djuret Missekatt längtar efter stark själslig och kroppslig närhet...  Drömmer en massa om djup symbios som stärker utan att äta upp varann, som ger värme till småhuttrande själar när vi lekandes går genom glädje och sorg.
Jag tror på ett liv före Döden :)

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #194 skrivet: 01 aug-12 kl 01:03 »
Den förra bilden, vart var det?  Fantastiska berg i bakgrunden!
Den förra bilden var på Rhodos, den som är nu är i Sardinien... Fina ställen :D. Böt för att den första blev så flammig när jag förminskade den.

Utloggad Lainde

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 961
  • Självverksam Skogsförvaltare
    • -
« Svar #195 skrivet: 01 aug-12 kl 09:17 »
Håller med dig i första stycket, och angående grå gubbar så har jag ingen bild av dig... inte ens i fantasin  :-\. "Upptagen" = har partner, dvs fru, sambo, särbo, flickvän, eller man...  ::).

Bild eller ej,,,,men kategorin "Grå gubbar" är väl främst gifta män som söker något "på sidan om" (har jag hört iaf).
Jag, hör iaf inte dit, och "upptagen" kan man vara på flera sätt med tanke på din kommentar om "sporadiska inlägg".
I övrigt så platsar jag nog bättre in bland skaran "övriga nyfikna"med ungefär samma "handikapp" som typ Anders50.
Alltså att man är allt för "fastrotad" med "hus och hem", släkt, vänner, jobb, mm. :-\

Utloggad TiB

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 2582
  • Dräng, på egen gård.
    • Småland
« Svar #196 skrivet: 01 aug-12 kl 09:58 »
Citera
samma "handikapp" som typ Anders50.
Alltså att man är allt för "fastrotad" med "hus och hem", släkt, vänner, jobb, mm.

Vi är många med samma handikapp här, både män och kvinnor. Men nog vill jag titulera mig som lite mer än "övrig nyfiken", kanske mot bättre vetande.  :-\ . Någon beskrev sig i en annan tråd som gift med företaget.
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #197 skrivet: 01 aug-12 kl 12:45 »
Vilket krångel vi alla har - ang att vara rotade. Många har ju gård/mark/skog eller dyl som de lever på/av, eller försöker. Men i min värld kan man fortsätta äga sitt och i en ev relation vara särbos. I alla fall till att börja med. Undersökningar har visat att upp till de första två åren lever förälskelsen, sedan kommer mer vardag, med antingen kvarstående kärlek, eller så glider man isär. Så att släppa allt och rusa in till någon annan är nog inte ett bra koncept. Man kan ju "semestra" hos varandra ibland, träffas så ofta man kan, och längta däremellan  :D, Åtminstone tills man känner varandras avigsidor och känner att man kan stå ut med dem. Då kan det vara dags att fundera på den totala gemensamheten, och inte ens då behöver man släppa sitt. Man kan vara gemensam ändå, och sköta en del ihop. Och mark/gård etc går ju att hyra ut som alternativ, eller låna ut till sina barn...

anders50

• Gäst
« Svar #198 skrivet: 01 aug-12 kl 13:44 »
Mitt "handikapp" går nedåt!  ;D
Med lagom avstånd och djur och husvakt och en vän som gärna åker från gården oftare än vad jag kan, så kanske "handikappet" går ner till noll med tiden!  ;)

Och turinge skriver förståndigt som vanligt!    :)

Utloggad Skaffaren

• Forumstammis
  • Antal inlägg: 112
  • Användaren är på moderatorernas övervakningslista
    • Skåne
« Svar #199 skrivet: 01 aug-12 kl 20:15 »
Man behöver inte göra det krångligare än vad det är.
Om man träffat rätt måste man våga satsa.
Det kan bli ekonomiskt kännbart, men å andra sidan är inte pengar och ägodelar allt.
Det finns roligare och mer givande saker här i livet.
Om man begränsar sig finns alltid risken att man så småningom ångrar sig och då kan det vara för sent.
Jag tycker det är förvånande att inte Turinge hittat en trevlig man än, men jag håller tummarna.

* Inloggade just nu

* Slumpad tråd

* Nya inlägg

* Nya annonser

* Nya bilder

Här tar man för sig

Visningar: 22
Postad av: Tösen
i: Höns
Lilla Ellen är en av favorithönorna

Visningar: 16
Postad av: Tösen