collapse

Författare Ämne:  Söker en positiv man mellan ca 40-55 år  (läst 35836 gånger)

Utloggad Lainde

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 961
  • Självverksam Skogsförvaltare
    • -
SV: Söker en positiv man mellan ca 40-55 år
« Svar #120 skrivet: 01 jul-12 kl 19:37 »
Så, det där lät som riktig midsommar! Om nu inte alla blev alltför fulla ;). Du Lainde verkar ha det bra, och bo bra. Så man blir avundsjuk. Sjöutsikt, svensk sommar och sommarmat. Du skulle ha bjudit in TiB som var själv... alla är värda en sådan midsommar du beskriver. Härligt!  :D

Tack!,,,,inget att klaga på här, och midsommarfirandet var både trevligt och njutbart för alla, även de som inte "tog sig ett glas". ;D

Hur såg Turinges midsommarfirande ut?,,,

Utloggad turinge

• Forumstammis
  • Antal inlägg: 141
  • Jag lär mig genom att gå dit jag måste gå
    • Södermanland
« Svar #121 skrivet: 01 jul-12 kl 23:51 »
Tack!,,,,inget att klaga på här, och midsommarfirandet var både trevligt och njutbart för alla, även de som inte "tog sig ett glas". ;D

Hur såg Turinges midsommarfirande ut?,,,

Ja du... Jag körde till min son och hans tjej som också bor i landsbygd. Dessförinnan hämtade jag min gamla mor, och mina döttrar (18 + 23) var med. Totalt var vi nog 40 personer som firade ihop, och eftersom sonens tjejs föräldrar bjudit in bekanta, så var vi många som inte setts förr. Sonen hade flera av sina kompisar, hans tjej sina etc. Rätt kul att många inte hade träffats tidigare.

Vi spelade bålbrännboll (roligt), åt grillat som vi tog med själva, och en massa annat att äta och hade eget, valfritt dricka till. Mingel och riktigt bra väder  ;D.  Några ungdomar spelade ölpingis  ::).

Och dignande frukostbord på midsommardagen fick vi  ;D. Trevligt, förutom en sjuk liten 2årig gosse som är mitt barnbarn. Synd om honom när alla andra hade så kul, stackarn, men han låg i en soffa och såg en DVD...
Jag har det mesta jag behöver utom en kärleksfull och vettig man att dela det med!

Utloggad maksimilian

• Nykomling
  • Antal inlägg: 1
    • Skåne
« Svar #122 skrivet: 02 jul-12 kl 14:04 »
Kanske skulle bli författare? Skriva Harlekinböcker kanske  ;)? (kanske är författare, vad vet jag?)

Tack Turinge för tipset om Harlequin ;D Jag har aldrig läst såna berättelser men antar att det är ungefär som mexikanska tv-noveller med invecklade intriger hit och dit, och på sin höjd en kyss då och då? Min överhettade fantasi skulle nog skena iväg ganska omgående  >:D och skulle behöva tyglas rätt hårt för att passa in i normen. Det är lite sent för det nu när jag slutgiltigt gett upp kampen om pengar, anställning, egendomar och vad som brukar kallas framgång i dagens samhälle. 

Bakom mina anonyma och lite påbredda ord döljer sig ingen författare utan bara en frustrerad, blyg, kreativ man med stort behov av att ge och få kärlek. Om ett par år kanske du går förbi en lortig figur som står och säljer lergökar framför en bucklig husvagn på traktens årliga medeltidsmarknad—det är lyckliga jag, och möjligen står det en lika lortig och lyckligt onormal kvinna bredvid mig. Hon är säkert inte är ett lika bra "kap" som du men hey, hon gillar att kramas...
« Senast ändrad: 02 jul-12 kl 14:09 av maksimilian »

Utloggad maksimilian

• Nykomling
  • Antal inlägg: 1
    • Skåne
« Svar #123 skrivet: 02 jul-12 kl 14:27 »
Vilket underbart levande inlägg, wow-wow!  Tack! :)   Hade jag varit en Hona hade jag säkert nappat direkt på dig!  :-*
Det är ju just den där avgrundsdjupa själsliga föreningen på Liv och Död, lek och allvar som i mångt och mycket varit ett Livsmål för mig.
Men nu . . . . . .

Tack själv, Misse. Din signatur är den 8) coolaste 8) jag sett: "Ett liv före Döden", det skålar vi till!

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
SV: Söker en positiv man mellan ca 40-57 år
« Svar #124 skrivet: 09 jul-12 kl 13:07 »
Hmmm... Lite nytändning skulle behövas här i min tråd  ;). Är fortfarande på jakt efter min drömprins. Fast en del verkar tro att en prins måste vara något svåruppnått. Det är det inte - inte för mig. En prins för mig är en härligt normal man med vett och sans, rökfri och drogfri dock, ej alkoberoende, men kan dricka till mat och fest med glädje och måtta och behålla förnuftet. En man som är trevlig, tillitsfull, snäll, har charm, är manlig, kunnig, och inte vill leva på/av mig, utan vill dela jobb inne och ute. En man som ändå står på egna ben, som kan tala om vad han själv vill och tycker. Ingen Fridolf alltså. En som inte har hunnit bli stel och intorkad. En man som är min förtrogne, som kan gilla mig både när jag är sprallig eller trött. En man som inte tror att en femtiotvååring är en tonåring (fast även femtiotvååringen inbillar sig det ibland  ;D). En man som gillar att en kvinna har egna tankar och idéer och kan ta ett samtal med en kvinna på samma villkor som med en man. Jag uppfyller ovanstående, och ger dig det.

Jag gillar när en man inte tolkar det som "du begriper inte sånt, för du är tjej"- attityder. Jag kallar mig inte feminist, eller något annat epitet. Jag tycker bara vi är likar, människor på så lika villkor vi klarar pga fysisk och psykisk bas. Jag pratar gärna skog, bygge, maskiner - likväl som trädgård, hantverk och annat. Ödslar inte tid på bitterhet och gräl. Livet är för kort för sånt, så bittra eller griniga män är inte min grej. Vill heller inte slösa kärlek på falska personer, så ljuger du om otrohet och annat allvarligt, så är du ingen prins.

Jag är levnadsglad och ger gärna av min kärlek till min man, på lika villkor. Kramas och pussas gärna spontant, även om andra kan se oss. Servar dig gärna, och du ger gärna tillbaka. Jag vill ge och få kärlek.

Då många verkar ha en inställning till liv och arbete så vill jag säga att: Jag vill inte leva på existensminimum för att klara av att odla och fixa allting själv. Ser TV ibland, reser gärna när vintern är här, köper saker ibland, ofta även mat (=nästan all mat). Gör onödiga saker, slappar ibland. Ställde tex ut hundar i helgen, med bensin- och tidslöseri enligt en del. Vill njuta av livet, natur/djur/gård/trädgård/resa etc och helst tillsammans med dig. Var i h-e finns du? Ålder är en siffra, men ork, livsvilja och potens behövs. Jo, och lite IQ önskas, tack  ;). Och du, vi behöver inte ha samma intressen, men basen bör vara liknande.

Var det så hårda önskemål?  :-[ 
« Senast ändrad: 09 jul-12 kl 13:21 av turinge »
Jag har det mesta jag behöver utom en kärleksfull och vettig man att dela det med!

Existens?

• Gäst
« Svar #125 skrivet: 09 jul-12 kl 13:15 »
Varför läste jag *drogfri dock*   som     *dragkrok*   ??? :) 
Var det nån slags mening kanske ;)

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #126 skrivet: 09 jul-12 kl 13:27 »
Varför läste jag *drogfri dock*   som     *dragkrok*   ??? :) 
Var det nån slags mening kanske ;)

Vet inte om det var som negativ eller positiv felläsning..., men, tja, dragkrok är bra - har det själv ;).
« Senast ändrad: 09 jul-12 kl 13:39 av turinge »

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #127 skrivet: 09 jul-12 kl 13:41 »
Övertolka inte min söktext. Det är inte så lätt att formulera vad man menar. Var er själva och våga skriva, så fixar det sig säkert  ;D. Jag är en mjukis  ;). Jag gnäller inte över hur andra lever eller vad/hur de gör. Var och en är sin egen, även i min/vår relation. Den enda man kan ändra på är en själv, men tillsammans kan man kanske vilja ändra sig för den andres skull.

Utloggad TiB

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 2571
  • Dräng, på egen gård.
    • Småland
« Svar #128 skrivet: 09 jul-12 kl 21:45 »
Efter viss revision kan jag möjligen hitta ett fel med dej, Du bor lite avigt till  o:)
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Utloggad hayproducer

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 317
    • Jämtland
« Svar #129 skrivet: 09 jul-12 kl 22:04 »
Övertolka inte min söktext. Det är inte så lätt att formulera vad man menar. Var er själva och våga skriva, så fixar det sig säkert  ;D. Jag är en mjukis  ;). Jag gnäller inte över hur andra lever eller vad/hur de gör. Var och en är sin egen, även i min/vår relation. Den enda man kan ändra på är en själv, men tillsammans kan man kanske vilja ändra sig för den andres skull.
[/quote

Sådärja ;) om det inte drösar in intresseanmälan nu då är det fel på alla svenska män.

Hur var det med mackan i soffan :-[ får ,man ta en sådan ;)

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #130 skrivet: 11 jul-12 kl 14:20 »
Efter viss revision kan jag möjligen hitta ett fel med dej, Du bor lite avigt till  o:)

Och du också  ...  eller så är det bara du som bor lite avigt till ;)...

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #131 skrivet: 11 jul-12 kl 15:08 »
Om turinges profil talar sanning bor hon i ett stall. :)

Utloggad Ralle

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 38
    • Västergötland
« Svar #132 skrivet: 11 jul-12 kl 15:58 »
Ahaa, Turinge försöker alltså ragga upp en snickare för att få ett billigt bostadhus, riktigt smart faktiskt.
Pratet om mjukis är nog falsk marknadsföring, kall och beräknande kan passa bättre. ;D ;D

MinnaRoselli

• Gäst
« Svar #133 skrivet: 11 jul-12 kl 16:13 »
Ahaa, Turinge försöker alltså ragga upp en snickare för att få ett billigt bostadhus, riktigt smart faktiskt.
Pratet om mjukis är nog falsk marknadsföring, kall och beräknande kan passa bättre. ;D ;D
Vad man kan vara allergisk att vara till nytta!
en utesluter inte den andra.
om en man blir bjuden på mat, är han då ute efter kock ... kall och beräknande?  ??? ::), jo, kan hända  :D
men man har kul när man lär känna varandra under arbetets gång. vad skulle man annars göra i början ... titta på filmer?

eremit

• Gäst
« Svar #134 skrivet: 11 jul-12 kl 16:29 »

Det är bra att jobba ihop då kan man bli förb... och skälla utan att det är kärleksstrul å så har man klarat det. ;)

Utloggad Ralle

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 38
    • Västergötland
« Svar #135 skrivet: 11 jul-12 kl 20:06 »
Man får hoppas att Inge har tur o hittar sin snickare. ;)

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #136 skrivet: 12 jul-12 kl 00:48 »
Om turinges profil talar sanning bor hon i ett stall. :)

Och hur har denna "sanning" uppstått?

Denna Ralle är en rätt dålig människotolkare enligt mig, som har facit  ;D. Och säkert rätt barnslig...

Och som MinnaRosseli skriver, så håller jag med om att vissa män tycks allergiska mot att jobba. Jag söker inte ens arbetskraft. Det går att köpa om jag behöver. Men denna kvinna har försökt utesluta män som har allergi mot kvinnor som gillar riktiga män  o:). Och ni män som jag vet finns och har bra självkänsla. Jag har både stall och hus  ;).

MinnaRosseli, det finns bra och trevliga män på Alternativ, trots att en del av dem tycks avstå från inlägg i trådar. Vi kanske skulle dra ut någonstans och kolla in män live?

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #137 skrivet: 12 jul-12 kl 01:02 »
Alla ni som gissar på att jag heter nåt i stil med Inga, Inger, Ingegerd eller andra "ing-kombintioner" har fel. Ville bara berätta med tanke på Ralles senaste inlägg och alla PM med direkta hälsningar till mig "Inger", "Inga"...

Några få av er vet vad jag heter, och det beror på att jag har fått förtroende för er :-*.

Kanske ska lägga till att jag gärna älskar och skämmer bort den man som jag faller för, den man som ger mig sin tillit, sin kärlek och finns där för mig  ;).

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #138 skrivet: 12 jul-12 kl 01:06 »

Sådärja ;) om det inte drösar in intresseanmälan nu då är det fel på alla svenska män.

Hur var det med mackan i soffan :-[ får ,man ta en sådan ;)

Jag käkar middan i vardagsrummet till en dvd rätt ofta, eller frukost till nyheterna, så mackan är nog helt i sin ordning. Och jag gissar att du vet hur en trasa eller dammsugare fungerar  ;).

MinnaRoselli

• Gäst
« Svar #139 skrivet: 12 jul-12 kl 09:23 »
MinnaRosseli, det finns bra och trevliga män på Alternativ, trots att en del av dem tycks avstå från inlägg i trådar. Vi kanske skulle dra ut någonstans och kolla in män live?

Låter som en bra idé!

* Inloggade just nu

* Slumpad tråd

* Nya inlägg

* Nya annonser

* Nya bilder

Rohe's himmelrike

Visningar: 45
Postad av: RoHe
i: Byggnader
Rohe's potatisland "

Visningar: 51