collapse

Författare Ämne:  Söker en positiv man mellan ca 40-55 år  (läst 36015 gånger)

Utloggad jakk

• Nykomling
  • Antal inlägg: 3
  • Händig man
    • Södermanland
SV: Söker en positiv man mellan ca 40-55 år
« Svar #100 skrivet: 18 jun-12 kl 20:57 »
Vad snälla ni är:
...hon ser onödigt bra ut för att vara singel helt klart.  :)

Jag kanske måste inse att jag borde nog vara lyckligare som singel än vad jag är, eftersom jag är både ful, dum och otrevlig.. :) morsan har också erkänt att hon har misslyckats totalt med uppfostran.. ;D     

Det bör vara regel, lika stabilt som tegel,
att lyssna när någon pratar, som att prata när någon lyssnar,
men är man för stunden allena, får man själv göra bådadera.

Utloggad Gronavagen

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 1572
    • Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
« Svar #101 skrivet: 18 jun-12 kl 21:07 »
Vad snälla ni är:
Jag kanske måste inse att jag borde nog vara lyckligare som singel än vad jag är, eftersom jag är både ful, dum och otrevlig..
Vad är det för inställning till sig själv? Man ska inte bara älska sin nästa, utan sig själv också, livet blir mycket roligare då. ;)
Ju mer jag ser av män, desto mer föredrar jag hundar.

http://1000sattattdrivaenmattetillvansinne.bloggagratis.se/

Utloggad turinge

• Forumstammis
  • Antal inlägg: 141
  • Jag lär mig genom att gå dit jag måste gå
    • Södermanland
« Svar #102 skrivet: 19 jun-12 kl 10:31 »
Och du fann bara gamla orkeslösa gubbar....alla med "o" före dina önskade adjektiv!   ;D   ;D   ;)
Skojar lite!    ;)
Lycka till med sökandet!   :-*

Inte anser du att du är "o" framför allt jag skrev, inte  ;). Du är nog utan o på de flesta av dem skulle jag gissa  :D.
Jag har det mesta jag behöver utom en kärleksfull och vettig man att dela det med!

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #103 skrivet: 19 jun-12 kl 10:59 »
Vad snälla ni är:
Jag kanske måste inse att jag borde nog vara lyckligare som singel än vad jag är, eftersom jag är både ful, dum och otrevlig.. :) morsan har också erkänt att hon har misslyckats totalt med uppfostran.. ;D     
Håller med "Grönavågen". Och inte ser du varken ful eller otrevlig ut. Ang "dum" är ju det lite svårt att tolka ur ett foto iofs  ;), men mamma din kanske menade andra saker än utseendet när hon säger att hon "misslyckats totalt (?) med din uppfostran". Dum = motsatsen till snäll. Man ska ju vara snäll mot andra :D. Och du är säkert snäll mot kattor och dyngmaskar iaf ;D, eller är du en liten >:D?
Jag har det mesta jag behöver utom en kärleksfull och vettig man att dela det med!

Utloggad maksimilian

• Nykomling
  • Antal inlägg: 1
    • Skåne
« Svar #104 skrivet: 21 jun-12 kl 08:05 »
Du är bra på text, och charmar också  ;D. Och tyvärr, många kramar och kyssar har gått mig förlorad  :'(. Och pannkakan har jag varit med i förr och nu, men de som kontaktar mig tyckts vilja en enda sak, verkar det som. Jag vill mer! och inte kan de skriva text heller. Mest typ "hej, hö, hö. Läget?" eller "wow! sexig" och "vad gör en sån som du en sån här kväll".
Först, tack för komplimangerna!  :-[  Jag tycker också att du skriver väldigt bra, från hjärtat. Du vet vad du vill och för varje inlägg du gör blir konturerna av en väldigt fin människa klarare.

Men Turinge, säkert 90% av alla män som inte har sex minst ett par gånger i veckan (och där räknar jag in mig själv tyvärr) får såna där hjärnsläpp därför att snoppen tar över knoppen, särskilt efter fem öl. Man ska nog inte direkt sortera bort ALLA de som inleder med såna fraser eftersom det kan finnas gott virke under den fula ytbehandlingen. En kvinna med krav kan försöka med att ge de här männen en rejäl figurativ pungspark för att kortsluta den delen av medvetandet som sitter mellan deras ben i några sekunder. Du skulle kunna svara på “wow! sexig” med typ:  “wow! finns det en hjärna ovanför den där k*ken?”. Kanske, kanske får du då av var femtionde ett andra, mer nyktert svar som kan vara lovande?

Erkänner att jag säkert tänker på sex lika ofta som de här wow-männen, men kanske på ett lite mer polerat sätt (med något inslag av "kinky" som kan vara värre än "wow"? >:D ). Fast det är inte stel fotomodell-skönhet utan naturlig sensualitet som tänder mig. Det finns utåt sett helt alldagliga kvinnor som kan t ex bara kliva på en buss med en sådan elegans att jag kan bli som hypnotiserad. En kvinnas gester vid bordet bredvid i en lunchrestaurang kan få mig att glömma maten helt och tappa gaffeln. Det behövs inga dyra kläder och nästan inget smink, liksom att de bästa filmerna inte behöver några special effects—det bara kommer naturligt någonstans inifrån. Jag levde i över tjugo år tillsammans med en kvinna som var kemiskt fri från sensualitet. Bara jobb, slit, hemmet, barnet, utan tid för någon fantasi och annat larv. Aldrig stanna upp i ögonblicket för en kyss, och naturligtvis aldrig, aldrig spontansex i köket. Bara jäkta hit och dit med en massa måsten, och stupa uttröttade i säng på kvällen, och åren bara gick.

När jag får tillfälle och blir lagligen befriad från mina fängsel tänker jag ta igen denna förlorade tid, de förlorade skratten, de förlorade infallen och de förlorade kärleksstunderna tillsammans med en ny kvinna. Kanske ligga på en filt tillsammans framför en brasa utomhus hela natten och bara prata. Kanske sjunga karaoke oerhört falskt tillsammans med vänner varje torsdag. Kanske ro en eka ihop på natten och titta på stjärnorna. Kanske fixa ett par tatueringar och märkliga piercings/brandings. Kanske spara hela året till en tågluff i Indien, men ändra oss i sista stund och åka på tango-kurs i Åbo. Kanske prova LSD eller någon annan spirituell drog tillsammans. Kanske inte. Kanske lägga en lattjo-lajban-låda under sängen med olika leksaker, bara för att testa. Man lever bara en gång. Min enda dröm är en djup emotionell och kroppslig förening med en annan själ: hon som kommer att kunna göra mig knäsvag med en enda blick. Man ska inte ge upp hoppet. Tänk om…?
« Senast ändrad: 21 jun-12 kl 08:46 av maksimilian »

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #105 skrivet: 22 jun-12 kl 11:31 »
Jag önskar er alla som läser det här en riktigt trevlig och skön midsommarafton  :D :-*. Var rädda om er!

Utloggad maksimilian

• Nykomling
    • Skåne
« Svar #106 skrivet: 23 jun-12 kl 08:34 »
Hoppas alla här hade det kul igår! :D ----> http://youtu.be/8I5BGsK5ZAU

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #107 skrivet: 23 jun-12 kl 18:54 »
Hoppas alla här hade det kul igår! :D ----> http://youtu.be/8I5BGsK5ZAU

Sådär kul(?) hade då inte jag  :o. Men jag tror nog jag mår bättre än de idag  ;D. Berätta gärna vad ni gjorde igår, mina prinsar (och prinsessor)  ;).

Utloggad TiB

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 2582
  • Dräng, på egen gård.
    • Småland
« Svar #108 skrivet: 23 jun-12 kl 20:14 »
Sådär kul(?) hade då inte jag  :o. Men jag tror nog jag mår bättre än de idag  ;D. Berätta gärna vad ni gjorde igår, mina prinsar (och prinsessor)  ;).

Kollade om hönorna kläckt fram något. F.ö. gick jag in för att inte göra någonting. Inte så lätt men det gick rätt bra.

Å ingen hangover idag  :D
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Utloggad Lainde

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 961
  • Självverksam Skogsförvaltare
    • -
« Svar #109 skrivet: 23 jun-12 kl 23:50 »
Berätta gärna vad ni gjorde igår, mina prinsar (och prinsessor)  ;).

Egen bjudning!,,, "varierat" sillbord m dillkokad färskpotatis + tbh "ackompanjerat" av en vidunderlig sjöutsikt från egna domäner med sol och hyfsad värme.

Sämre kan man ju ha det,,,,,  ;D

Utloggad enSAM

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 27
    • -
« Svar #110 skrivet: 24 jun-12 kl 07:05 »
Tyvärr så är jag väl inte din(a) prins, men har följt inläggen på den här sidan med spänning. För att bli din prins måste man ju bl.a. vara händig, det ÄR jag, men om man sätter dit ett b framför ja då vet jag inte om prinstiteln ligger inom räckhåll.
Men vad jag gjort under midsommar, ja inte ens en öl har det blivit  o:) men letat mobilen har jag gjort med ett lyckat resultat.  Skulle fota en trana som gick omkring på en myr och hade mobilen i bröstfickan, kom tillbaka till bilen utan mobil. Tyvärr så var mobilen ej "nåbar" med en annan telefon, här i Norrland är det inte täckning överallt så................... men nu är den på sin plats i bröstfickan igen. Helgen är ju inte slut så förhoppningsvis händer något som sätter "sprätt" på tillvaron.

Utloggad maksimilian

• Nykomling
    • Skåne
« Svar #111 skrivet: 25 jun-12 kl 18:38 »
Vill tacka de som skickat mig PM ang inlägget 21/6. Fast nu vet jag inte om det är OK att fortsätta i den linjen här i Turinges tråd eftersom hon verkar ha valt att titta åt ett annat håll medan jag drog ner byxorna.  :-[  Nu har jag i alla fall dragit upp dom igen, knäppt igen ordentligt och dragit åt livremmen hårt. Några svar på era frågor/kommentarer kommer här istället för via PM:
  • Hmm, vi kan nog inte träffas nästa vecka eller någorlunda omgående. Jag är mitt i ett byggnadsprojekt i ett annat land som kommer att ta minst ett år till att avsluta.
  • Tyvärr, intima gruppupplevelser och kollektivboende typ ormgrop är inte min grej. Jag är en one woman man.
  • Rätt, är verkligen ingen "korrekt Svensson-nejsägare" men säger ju inte ja till allting heller. Kanske hade det varit annorlunda om jag hade avslutat gymnasiet och gått en riktig högskoleutbildning som mina bröder gjorde? De är säkert tråkigare att leva med, haha.  ;D
  • Jag arbetade som systemadministratör i alldeles för många år, och att ha blivit av med det sista av den typen av jobb för ett och ett halvt år sedan var det bästa som kunnat hända. Jag har länge sysslat med att dreja keramik vid sidan av och hoppas kunna leva på det en dag. Har någon virke att bränna?
Turinge, nu ska jag inte fortsätta att kapa din tråd längre—kram och lycka till!

anders50

• Gäst
« Svar #112 skrivet: 25 jun-12 kl 19:14 »
Vill tacka de som skickat mig PM ang inlägget 21/6. Fast nu vet jag inte om det är OK att fortsätta i den linjen här i Turinges tråd eftersom hon verkar ha valt att titta åt ett annat håll medan jag drog ner byxorna.  :-[  Nu har jag i alla fall dragit upp dom igen, knäppt igen ordentligt och dragit åt livremmen hårt. Några svar på era frågor/kommentarer kommer här istället för via PM:
  • Hmm, vi kan nog inte träffas nästa vecka eller någorlunda omgående. Jag är mitt i ett byggnadsprojekt i ett annat land som kommer att ta minst ett år till att avsluta.
  • Tyvärr, intima gruppupplevelser och kollektivboende typ ormgrop är inte min grej. Jag är en one woman man.
  • Rätt, är verkligen ingen "korrekt Svensson-nejsägare" men säger ju inte ja till allting heller. Kanske hade det varit annorlunda om jag hade avslutat gymnasiet och gått en riktig högskoleutbildning som mina bröder gjorde? De är säkert tråkigare att leva med, haha.  ;D
  • Jag arbetade som systemadministratör i alldeles för många år, och att ha blivit av med det sista av den typen av jobb för ett och ett halvt år sedan var det bästa som kunnat hända. Jag har länge sysslat med att dreja keramik vid sidan av och hoppas kunna leva på det en dag. Har någon virke att bränna?
Turinge, nu ska jag inte fortsätta att kapa din tråd längre—kram och lycka till!

Stackare...fick du bara fyra PM på ett sånt inlägg?  Släpp ner byxorna igen så det blir lite fart i inkorgen vet ja!   ;D

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #113 skrivet: 27 jun-12 kl 11:26 »
Kollade om hönorna kläckt fram något. F.ö. gick jag in för att inte göra någonting. Inte så lätt men det gick rätt bra.

Å ingen hangover idag  :D

Låter som en rätt ensam dag, men ändå rätt skön. Inga krav heller och ingen baksmälla som sagt  ;D, men lite mer gemenskap kunde du nog behövt?

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #114 skrivet: 27 jun-12 kl 11:31 »
Egen bjudning!,,, "varierat" sillbord m dillkokad färskpotatis + tbh "ackompanjerat" av en vidunderlig sjöutsikt från egna domäner med sol och hyfsad värme.

Sämre kan man ju ha det,,,,,  ;D

Så, det där lät som riktig midsommar! Om nu inte alla blev alltför fulla ;). Du Lainde verkar ha det bra, och bo bra. Så man blir avundsjuk. Sjöutsikt, svensk sommar och sommarmat. Du skulle ha bjudit in TiB som var själv... alla är värda en sådan midsommar du beskriver. Härligt!  :D

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #115 skrivet: 27 jun-12 kl 11:35 »
Tyvärr så är jag väl inte din(a) prins, men har följt inläggen på den här sidan med spänning. För att bli din prins måste man ju bl.a. vara händig, det ÄR jag, men om man sätter dit ett b framför ja då vet jag inte om prinstiteln ligger inom räckhåll.
Men vad jag gjort under midsommar, ja inte ens en öl har det blivit  o:) men letat mobilen har jag gjort med ett lyckat resultat.  Skulle fota en trana som gick omkring på en myr och hade mobilen i bröstfickan, kom tillbaka till bilen utan mobil. Tyvärr så var mobilen ej "nåbar" med en annan telefon, här i Norrland är det inte täckning överallt så................... men nu är den på sin plats i bröstfickan igen. Helgen är ju inte slut så förhoppningsvis händer något som sätter "sprätt" på tillvaron.

Alla är någons prins eller prinsessa :D! Vi ska bara hitta varandra. Så du var på en myr på midsommarafton och letade din mobil... Känns inte som det optimala för mig, men säkert lugnt och myggigt  ;).

Jag vet inte om jag skrivit något om en behändig man, men det kanske inte är så illa  ;D.

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #116 skrivet: 01 jul-12 kl 01:22 »
Först, tack för komplimangerna!  :-[  Jag tycker också att du skriver väldigt bra, från hjärtat. Du vet vad du vill och för varje inlägg du gör blir konturerna av en väldigt fin människa klarare.

Men Turinge, säkert 90% av alla män som inte har sex minst ett par gånger i veckan (och där räknar jag in mig själv tyvärr) får såna där hjärnsläpp därför att snoppen tar över knoppen, särskilt efter fem öl. Man ska nog inte direkt sortera bort ALLA de som inleder med såna fraser eftersom det kan finnas gott virke under den fula ytbehandlingen. En kvinna med krav kan försöka med att ge de här männen en rejäl figurativ pungspark för att kortsluta den delen av medvetandet som sitter mellan deras ben i några sekunder. Du skulle kunna svara på “wow! sexig” med typ:  “wow! finns det en hjärna ovanför den där k*ken?”. Kanske, kanske får du då av var femtionde ett andra, mer nyktert svar som kan vara lovande?

Erkänner att jag säkert tänker på sex lika ofta som de här wow-männen, men kanske på ett lite mer polerat sätt (med något inslag av "kinky" som kan vara värre än "wow"? >:D ). Fast det är inte stel fotomodell-skönhet utan naturlig sensualitet som tänder mig. Det finns utåt sett helt alldagliga kvinnor som kan t ex bara kliva på en buss med en sådan elegans att jag kan bli som hypnotiserad. En kvinnas gester vid bordet bredvid i en lunchrestaurang kan få mig att glömma maten helt och tappa gaffeln. Det behövs inga dyra kläder och nästan inget smink, liksom att de bästa filmerna inte behöver några special effects—det bara kommer naturligt någonstans inifrån. Jag levde i över tjugo år tillsammans med en kvinna som var kemiskt fri från sensualitet. Bara jobb, slit, hemmet, barnet, utan tid för någon fantasi och annat larv. Aldrig stanna upp i ögonblicket för en kyss, och naturligtvis aldrig, aldrig spontansex i köket. Bara jäkta hit och dit med en massa måsten, och stupa uttröttade i säng på kvällen, och åren bara gick.

När jag får tillfälle och blir lagligen befriad från mina fängsel tänker jag ta igen denna förlorade tid, de förlorade skratten, de förlorade infallen och de förlorade kärleksstunderna tillsammans med en ny kvinna. Kanske ligga på en filt tillsammans framför en brasa utomhus hela natten och bara prata. Kanske sjunga karaoke oerhört falskt tillsammans med vänner varje torsdag. Kanske ro en eka ihop på natten och titta på stjärnorna. Kanske fixa ett par tatueringar och märkliga piercings/brandings. Kanske spara hela året till en tågluff i Indien, men ändra oss i sista stund och åka på tango-kurs i Åbo. Kanske prova LSD eller någon annan spirituell drog tillsammans. Kanske inte. Kanske lägga en lattjo-lajban-låda under sängen med olika leksaker, bara för att testa. Man lever bara en gång. Min enda dröm är en djup emotionell och kroppslig förening med en annan själ: hon som kommer att kunna göra mig knäsvag med en enda blick. Man ska inte ge upp hoppet. Tänk om…?

Jag har inte bemött dina inlägg, detta här och ditt nästkommande, men gör det nu. Om du hade velat hade du kunnat skicka PM, men du ville visa "världen" vem du eg är, känner jag. Nu fick du ju en hel del tydligen som besvarade ditt inlägg här via PM - ang "kinky" bl.a. Jag tycker fortfarande du skriver bra, delvis charmigt, delvis romantiskt, även om jag inte håller med dig i allt du skriver, och kanske, kanske tycker du brer på lite  ::).

Jag skulle inte svarat med att beskriva vad jag vill, gillar, inte gillar etc i en tråd. Jag bjuder inte ut mig sexuellt på en öppen marknad. Jag vet vad jag vill, kan och vad jag söker. När jag finner en frände lär jag nog veta det också. Jag har ingen panik.

Sexmarknaden är enorm, och när jag var med i e-kontakt kom det många sexmail. Alltifrån näcka stånd (bilder) till ingående beskrivning på hur 'dam' bra älskare de är/var... Och jag ids inte försöka finna någon hjärna under (eller ovan) denna fasad. Jag är så dj-a less på killar med sån yta. Vill man mer så skriver man lite smidigare och bättre i ett svar än vad en hel del skrivit till mig. Och har jag fått såna "flirtar", "mail" (om man kan kalla det "brev") så gissar jag att det är vardagsmat på kontaktsajter. I min (sjuksköterske)hjärna betyder dessa män stor SMITTORISK.

Nåväl, det var kontaktsajter. I en annan tråd har jag tipsat om en länk för "lek" med andra människor. Länken passade bättre där, utifrån trådens innehåll, tyckte jag, så slipper jag sortera bort fler än nödvändigt. Och kvinnor - var inte så desperata så ni skriker ut er ömhetslängtan. Ni riskerar bli leksaker till män på deras villkor. Ni är värda respekt och sex på era villkor - ömsesidig respekt, och kärlek. Faktor sårbarhet är hög här.

Kontentan är alltså att jag fortfarande söker en någorlunda normal, sund, frisk, vettig, trevlig karl som går att prata med, att bygga något tillsammans med OCH rumla runt med på bådas villkor. Det är inga höga krav. Jag uppfyller dem själv ;D.

Känn er nu inte avskräckta för att jag inte slänger mig med flirtiga, innehållslösa, ytliga, glassiga ord. Jag HAR till och med humor ;). Jag försöker bara sålla agnarna från vetet, eller kanske en fin fisk ur stimmet ;D.

Skicka gärna PM om ni vill, speciellt om ni vill fördjupa er i någon diskussion. 

Utloggad Misse

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 1847
  • nr 9424
« Svar #117 skrivet: 01 jul-12 kl 02:12 »

Vilket underbart levande inlägg, wow-wow!  Tack! :)   Hade jag varit en Hona hade jag säkert nappat direkt på dig!  :-*
Det är ju just den där avgrundsdjupa själsliga föreningen på Liv och Död, lek och allvar   som i mångt och mycket varit ett Livsmål för mig.
Men nu . . . . . .

han-djuret Missekatt längtar efter stark själslig och kroppslig närhet...  Drömmer en massa om djup symbios som stärker utan att äta upp varann, som ger värme till småhuttrande själar när vi lekandes går genom glädje och sorg.
Jag tror på ett liv före Döden :)

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #118 skrivet: 01 jul-12 kl 02:33 »
Tack ni som snabbt efter mitt sista inlägg skickat härliga, peppande PM. Det värmer  :-*.

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #119 skrivet: 01 jul-12 kl 02:39 »
Vilket underbart levande inlägg, wow-wow!  Tack! :)   Hade jag varit en Hona hade jag säkert nappat direkt på dig!  :-*
Det är ju just den där avgrundsdjupa själsliga föreningen på Liv och Död, lek och allvar   som i mångt och mycket varit ett Livsmål för mig.
Men nu . . . . . .

Ang ditt svar ovan på maksimilians inlägg... Du tänker så, för du är ingen hona - du är man...  ;D. Men i mångt och mycket håller jag med dig. Han skriver bra, Max, i stora drag. Kanske skulle bli författare? Skriva Harlekinböcker kanske  ;)? (kanske är författare, vad vet jag?)

* Inloggade just nu

* Slumpad tråd

* Nya inlägg

* Nya annonser

* Nya bilder

Här tar man för sig

Visningar: 22
Postad av: Tösen
i: Höns
Lilla Ellen är en av favorithönorna

Visningar: 16
Postad av: Tösen