collapse

Författare Ämne:  Söker en positiv man mellan ca 40-55 år  (läst 36111 gånger)

Utloggad turinge

• Forumstammis
  • Antal inlägg: 141
  • Jag lär mig genom att gå dit jag måste gå
    • Södermanland
Söker en positiv man mellan ca 40-55 år
« skrivet: 25 mar-12 kl 00:29 »
Hej män! Jag lägger in en trevare här för att se om jag kan hitta min drömprins. Detta är jag: en rätt nätt, fräsch och trevlig kvinna/tjej som nyss fyllt 52 år, boende på en mindre gård och har lite djur - hästar, några får, hundar, kattor - omkring mig. Inga djur bor inomhus pga att jag riskerar astma då (!) Har (nästan) vuxna barn 18-26 år. Gillar livet i stort, hemmamys, närhet & ömhet, gården, trädgård (skulle vilja odla mer), naturen, skogen, fik, restaurangbesök ibland,  bio eller en bra dvd och mkt annat också. Är nyfiken som person och ser och lär mig gärna nytt. Vill resa mer och skulle gärna se mer av vårt eget land också. Trivs bra hemma på gården så gillar du lantmiljö med trädgård och djur är det toppen. Kan tänka mig utveckla gården tillsammans med en partner  :), men vi bör ju lära känna varandra först  ;)

Du bör helst inte vara för storväxt, får gärna ha hantverks/gårdskunskaper, men charm, ärlighet, glimten i ögat och kommunikationsvilja är prio. Du gillar att visa känslor och är snäll. Du är rök, drog och snusfri och måttlig med alkohol.

Jag är högskoleutbildad inom vård, och jag tål även kroppsarbete. Har jaktlicens men jagar sällan. Är rökfri och snusfri och har det som krav på en ev partner. Är måttlig med alkohol, men tar gärna ett glas vin eller någon öl ibland till mat.

Om jag finner kärleken så blir jag glad. Det är roligare att ha någon att dela upplevelser och vardag med. Söker även trevliga vänner att dela upplevelser med om inte kärleken finns.
« Senast ändrad: 26 maj-12 kl 13:42 av turinge »
Jag har det mesta jag behöver utom en kärleksfull och vettig man att dela det med!

Utloggad maksimilian

• Nykomling
  • Antal inlägg: 1
    • Skåne
SV: Söker en positiv man mellan ca 40-55 år
« Svar #1 skrivet: 12 apr-12 kl 08:17 »
 :o Är det ingen som svarar dig?? Eller kör alla med PM? Du låter som en riktig drömprinsessa ju.

Kram på dig! :-*

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #2 skrivet: 19 apr-12 kl 15:32 »
:o Är det ingen som svarar dig?? Eller kör alla med PM? Du låter som en riktig drömprinsessa ju.

Kram på dig! :-*

Ha, ha. Allt är relativt  ;). Vem är du själv? Och jo, jag kom hem från en utlandsresa i natt och har fått svar via mail, men det är många som läser allas inlägg men inte är det många som vill/vågar ta kontakt. Så killar, våga snacka lite, fråga och jag svarar. Det måste ju finnas många singlar här :P.
Jag har det mesta jag behöver utom en kärleksfull och vettig man att dela det med!

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #3 skrivet: 10 maj-12 kl 22:51 »
En och en halv månad har gått och inte har jag funnit någon drömprins än... men iofs har det gett några nya bekanta :). Borde det inte finnas någon ledig karl här i lämplig ålder som tilltalar mig och tvärtom?
« Senast ändrad: 14 maj-12 kl 23:26 av turinge »

anders50

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 16 maj-12 kl 17:58 »
En och en halv månad har gått och inte har jag funnit någon drömprins än... men iofs har det gett några nya bekanta :). Borde det inte finnas någon ledig karl här i lämplig ålder som tilltalar mig och tvärtom?

Bara lugn...En och en halv månad är inte lång tid!  Jag har letat mycket längre!    :)

Den som väntar...o.s.v..   ;)

fågelfri

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 16 maj-12 kl 19:00 »
Ja, och nu när ni är två som väntar så kan ni ju hålla varandra sällskap under tiden o:)

Utloggad Misse

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 1847
  • nr 9424
« Svar #6 skrivet: 17 maj-12 kl 11:19 »
Bara lugn...En och en halv månad är inte lång tid!  Jag har letat mycket längre!    :)

Den som väntar...o.s.v..   ;)

Ha ha, jag har letat hela Lifvet  ;D   ;D
han-djuret Missekatt längtar efter stark själslig och kroppslig närhet...  Drömmer en massa om djup symbios som stärker utan att äta upp varann, som ger värme till småhuttrande själar när vi lekandes går genom glädje och sorg.
Jag tror på ett liv före Döden :)

anders50

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 17 maj-12 kl 11:53 »

Men du passar ju in på turinge´s ålderskrav i alla fall!   ;)

Utloggad enSAM

• Forummedlem
  • Antal inlägg: 27
    • -
« Svar #8 skrivet: 18 maj-12 kl 04:24 »
När man ser en sån här annons så måste jag erkänna att man blir "mer än sugen" men vad gör man om man inte är flyttbar och det är 21338 dagar sedan man slog upp dom blå.

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #9 skrivet: 20 maj-12 kl 23:10 »
Hoppsan! Det har ju svarat folk  :o, även om det mest är ett resonemang... Jag som gett upp hoppet att ens kolla om några tittat in här. Ja, det där med ålder är ju inte lätt, eller det viktigaste heller, men ju äldre ni gubbar är, ju sämre brukar ni prestera  ;). Energin brukar räcka till TV, öl och macka... eller har jag fel?

Och Anders50 har lurat mig många gånger... Alias "...50" får mig att associera till 50 år, inte född -50, men det är kanske fotot du har som åstadkommer det. Foton är ju alltid trevligt, så visa er, och problemet med flyttbarhet är vi flertal som har eller tvekar om...

anders50

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 21 maj-12 kl 00:01 »
Hoppsan! Det har ju svarat folk  :o, även om det mest är ett resonemang... Jag som gett upp hoppet att ens kolla om några tittat in här. Ja, det där med ålder är ju inte lätt, eller det viktigaste heller, men ju äldre ni gubbar är, ju sämre brukar ni prestera  ;). Energin brukar räcka till TV, öl och macka... eller har jag fel?

Och Anders50 har lurat mig många gånger... Alias "...50" får mig att associera till 50 år, inte född -50, men det är kanske fotot du har som åstadkommer det. Foton är ju alltid trevligt, så visa er, och problemet med flyttbarhet är vi flertal som har eller tvekar om...

Åja...gamla kärringar kan vara nog så torra på flera sätt, och både här och där!  ;D  Och öl och macka behövs så man orkar mer! Särskilt för oss som inte röker efteråt!  ;)

Och mitt "50"....Hade jag satt ut åldern så hade jag ju fått byta namn varje år?  Sen kan jag ju inte rå för att jag ser ut som 50!  o:)

Och ge inte upp hoppet!! Rätt som, så trillar det ner ett PM från drömprinsen i din inkorg!  ;)

Anders62

MinnaRoselli

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 21 maj-12 kl 06:54 »

::)  ;)  :-*

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #12 skrivet: 21 maj-12 kl 23:50 »
Anders62-50
Vad menar du med att du inte röker - efteråt?  ???

Jag röker inte, och hinkar inte öl, eller käkar macka jäsandes i en soffa. Med det menade jag inte att du gör det heller, om inte du menar det, menar jag ...

Mina hälar är nog det torraste jag har, men nu är jag ju inte gammal, eller kärring ;D.

Och Misse. Jag har i alla fall hittat några "halva" drömprinsar under mitt liv, som kanske skulle ha kunnats utvecklats till prins/ar, men som visade sig vara behäftade med egenskaper som inte var önskvärda. :-\

Utloggad Misse

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 1847
  • nr 9424
« Svar #13 skrivet: 22 maj-12 kl 01:22 »
.....Och Misse. Jag har i alla fall hittat några "halva" drömprinsar under mitt liv, som kanske skulle ha kunnats utvecklats till prins/ar, men som visade sig vara behäftade med egenskaper som inte var önskvärda. :-\

Jo.
Men är det inte alltid så?  All tid?

Det finns oönskade egenskaper som ställer till stora svårigheter, eller så saknas förtroendet som måste finnas hos båda.

jag har nu varit kär i en människa i över ett år.
Ibland lyckligt kär, ibland olyckligt kär.  Beroende på om det har blivit utlopp för känslorna eller mest sorg och smärta. Men har ibland varit sanslöst maaagiskt vackert o:) 
Och det är väl det som man får hålla i, de vackra oerhört varma minnena.

Men att få kärlek som stannar varm brinnande och själsdansande he he he, nääää.  Det var längesen jag trodde på det. Förutom detta sista år då, för då har jag trott det ibland. Ibland långa stunder.  Eller mera hoppats kanske. ???
Vadvetjag

han-djuret Missekatt längtar efter stark själslig och kroppslig närhet...  Drömmer en massa om djup symbios som stärker utan att äta upp varann, som ger värme till småhuttrande själar när vi lekandes går genom glädje och sorg.
Jag tror på ett liv före Döden :)

anders50

• Gäst
« Svar #14 skrivet: 22 maj-12 kl 08:14 »
Anders62-50
Vad menar du med att du inte röker - efteråt?  ???

Jag röker inte, och hinkar inte öl, eller käkar macka jäsandes i en soffa. Med det menade jag inte att du gör det heller, om inte du menar det, menar jag ...

Jag försökte mig på att skämta lite angående det du skrev om att vi äldre gubbar inte orkar något annat än TV, öl och macka.  Men min humor är som den är....
Ang. rökningen....min blygsel förbjuder mig att skriva ut vad som många gjort tillsammans som ofta resulterat i ett bloss efteråt!  ;)

Utloggad Kawachi

• Forumveteran
  • Antal inlägg: 455
  • Allt är möjligt- hela tiden
    • Jämtland
« Svar #15 skrivet: 22 maj-12 kl 11:07 »
Jo.

Det finns oönskade egenskaper som ställer till stora svårigheter, eller så saknas förtroendet som måste finnas hos båda.

Ibland lyckligt kär, ibland olyckligt kär.  Beroende på om det har blivit utlopp för känslorna eller mest sorg och smärta. Men har ibland varit sanslöst maaagiskt vackert o:) 

Men att få kärlek som stannar varm brinnande och själsdansande he he he, nääää.  Det var längesen jag trodde på det. Förutom detta sista år då, för då har jag trott det ibland. Ibland långa stunder.  Eller mera hoppats kanske. ???
Vadvetjag

Tack, det var vackert skrivit min vän :-*. Tyvärr är det ju också som så, att det är många bitar som ska passa i livets pussel. Det handlar hela tiden om att ge och ta i en relation, att kunna ta hänsyn till den andra parten och se till den andres behov, är också en stor bit. Inte så lätt alla gånger kanske, om man levt ensam ett tag?

Men jag önskar alla er därute lycka till i kärlekens tecken, jag hoppas ni också får uppleva detta sanslöst maaagiska vackra som stundtals kan dyka upp i livet. Kram till er alla :-*

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #16 skrivet: 24 maj-12 kl 00:13 »
Jo.

Vadvetjag

Fint skrivet Misse, men jag reagerade på ordet "varit" kär. "Är" det pågående? Låter som "Kawachi" är/var mottagaren? Men ni bor långt från varandra... Fast jag kanske inte ska vara så nyfiken ::). Och jag har också varit kär, och skulle säkert ha kunnat fortsatt med det, även med barnens far, om han hade funnits. Men det var länge sedan. Jag har varit kär efter det också, men mottagaren blev lite för självgod enligt min bedömning. Nej, förhållande är sällan självgående. De måste vårdas och jämkas - från båda håll.

Men att ligga brevid en högt snarkande man, sitta med en svettluktande karl vid tvn, äta med en som öser i sig med sked eller gaffel med näsan i tallriken undanber jag mig. En karl ska ta ansvar för såväl sig själv som sin omgivning, dvs boendet och mig  ;D ;).

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #17 skrivet: 24 maj-12 kl 00:18 »
Tyvärr är det ju också som så, att det är många bitar som ska passa i livets pussel. Det handlar hela tiden om att ge och ta i en relation, att kunna ta hänsyn till den andra parten och se till den andres behov, är också en stor bit. Inte så lätt alla gånger kanske, om man levt ensam ett tag?

Precis så är det. Och även om man (man) ser, så måste man vilja också. Många män vill bli servade och uppassade, och det vill ju jag också  :P.

Utloggad turinge

• Forumstammis
    • Södermanland
« Svar #18 skrivet: 24 maj-12 kl 00:27 »
Jag försökte mig på att skämta lite angående det du skrev om att vi äldre gubbar inte orkar något annat än TV, öl och macka.  Men min humor är som den är....
Ang. rökningen....min blygsel förbjuder mig att skriva ut vad som många gjort tillsammans som ofta resulterat i ett bloss efteråt!  ;)

Och nog begrep jag. Ville bara se om du förtydligade... men glass är gott. Nu kallar du dig själv "äldre gubbe" :D och mig torr gammal kärring >:( förra inlägget... (eller alla andra utom mig?). Och inte röker väl en alternativare, inte snusar de väl heller?? :o. Bara lite gott öl eller vin till maten ::) eller?  Berätta gärna mer om din humor.

anders50

• Gäst
« Svar #19 skrivet: 24 maj-12 kl 08:21 »
Och nog begrep jag. Ville bara se om du förtydligade... men glass är gott. Nu kallar du dig själv "äldre gubbe" :D och mig torr gammal kärring >:( förra inlägget... (eller alla andra utom mig?). Och inte röker väl en alternativare, inte snusar de väl heller?? :o. Bara lite gott öl eller vin till maten ::) eller?  Berätta gärna mer om din humor.

Haha!  Ånej..försök inte med att jag kallat dig gammal kärring, det uttrycket var inte adresserat till dig utan bara ett konstaterande att det finns torra sådana!
Däremot kallade du mig lågpresterande gubbe,  :'(  "ni, gamla gubbar", som du skrev.  ;D
Rätt ska vara rätt!!  ;D

Och om du inte luras med din bild så ser du inte ut att vara varken torr eller gammal kärring?  Men mycket för ung för mig!  ;)
Men träffar du någon så hoppas jag att du blir en käring och får bli en gammal sådan. 
Lite, lite humor blev det i slutet.  ???

* Inloggade just nu

* Slumpad tråd

* Nya inlägg

* Nya annonser

* Nya bilder

Här tar man för sig

Visningar: 52
Postad av: Tösen
i: Höns
Lilla Ellen är en av favorithönorna

Visningar: 35
Postad av: Tösen